דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צמיגים 

מאת    [ 13/08/2014 ]

מילים במאמר: 412   [ נצפה 91341 פעמים ]

עבור רוב האנשים הצמיגים הם דבר מובן מאליו ולא מקדישים להם שום מחשבה ביום יום יום, אלא אם יש פתאום פנצ'ר אשר מאלץ אותנו להחליף צמיג באמצע הדרך . מידי פעם צריך להוסיף להם אוויר ופעם בכמה שנים להחליף צמיגים. אך למרות שרוב האנשים אינם מקדישים תשומת לב לצמיגים אל תמעיטו בחשיבותם ובהנדסה העומדת מאחוריהם. הצמיגים בנויים בצורה מיוחדת אשר מאפשרת אחיזה טובה של הרכב על הכביש ועם זאת תנועה חלקה. הרכב נוסע במהירות ונע על הכביש, הוא אינו מחליק ללא שליטה, בזכות הצמיגים הוא נאחז בכביש. לעיתים בדרכים יש מהמורות, הצמיגים מהווים מעין כרית הסופגת את הזעזועים.

צמיגי קונטיננטל הצמיגים מורכבים מכמה חלקים – סוליה, שופן ועקב. הסוליה היא החלק החיצוני של הצמיג, זה הנראה לעין כאשר אנו מסתכלים על צמיגי הרכב. הסוליה בנויה בצורת חריצים אשר תפקידם לאפשר את יציאת המים וכן לאפשר לאוויר לזרום ולצנן את הצמיגים מהחום הנוצר בעת החיכוך עם הכביש. החלק השני הוא דופן הצמיג, זהו למעשה השלד של הצמיג הנותן לו את מבנהו. החלק השלישי הוא העקב, זהו איזור המגע שבין הצמיג לחישוק. העקב מורכב מחגורה המהדקת את הצמיג לחישוק. לכל הצמיגים, למרות השוני ביניהם, מבנה זהה.

צמיגים במבצע מודרניים עשויים תערובת של מספר מרכיבים שונים, בינהם גומי סיננטי, גומי טבעי, בד, קרבון ומרכיבים כימיים שונים. למעשה הצמיגים עברו שינויים רבים עד אשר הגיעו למתכונתם הנוכחית. הצמיגים הראשונים היו עשויים רצועות עור או ברזל, ומאוחר יותר פלדה, אשר נמתחו על פני גלגלי עץ. רק לקראת סוף המאה התשע  עשרה הופיעו גלגלי הגומי המנופחים באוויר. בתחילה היו אלה צמיגים בעלי צינור פנימי ("פנימית") ממולא אוויר. לצמיגים אלו היה חיסרון בטיחותי, במידה והתרחש תקר האוויר פרץ החוצה באופן מיידי ובצורה אשר עלולה לגרום לאיבוד שליטה על הרכב. צמיגים אלה היו בשימוש עד 1944 כאשר הומצא הצמיג ללא הפנימית. בצמיגים מסוג זה, גם כאשר חודר עצם כלשהוא (לדוגמה מסמר) האוויר אינו יוצא בפתאומיות מכיוון שהעצם שחדר ויצר חור גם סותם את החור ומונע מהאוויר לצאת.

כיום יש למעלה מארבע מאות מפעלים ברחבי העולם אשר עוסקים בייתור צמיגים, למעשה גודל השוק נאמד בכלמעלה ממליארד צמיגים בשנה. תעשיית הצמיגים היא הצרכן העיקרי של גומי טבעי המשמש בתהליך הייצור לצד גומי סינטטי. הצמיגים משמשים אותנו כבר למעלה ממאה שנים ולמרות זאת הם ממשיכים להתחדש. חברות הצמיגים מעסיקות מהנדסים אשר ממשיכים לפתח טכנולוגיות חדשות וחקר חומרים חדשים המשמשים ליצירת צמיגים. תעשיית הצמיגים מחפשת תמיד אחר פתרונות חדשים אשר יספקו מוצר איכותי יותר, בטוח יותר עם אחיזה טובה יותר על הכביש וכל זה לצד הפחתת עלויות וחיפוש אחר טכנולוגיות יותר ידידותיות עבור הסביבה.

צמיגים צמיגים לרכב טיירדיל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב