דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחשב מסלול מחדש - כיצד להתנהג עם דור הסמארטפון?! 

מאת    [ 16/07/2014 ]

מילים במאמר: 493   [ נצפה 3510 פעמים ]

במזרח התיכון כפי שהוא נגלה לנו היום, עלינו לשאול את עצמנו אם אפשר להמשיך בכיוון החשיבה הישן של "כבדהו וחשדהו"?! יש לנו עם מי ל"עשות עסקים"?! יש לנו עם מי לחלום על שלום?! מכך תמה השבוע באחד העיתונים, איתן הבר, הרל"ש המיתולוגי של רוה"מ לשעבר יצחק רבין ז"ל. מסקנתו משלל האירועים בחודשים האחרונים (ארגון דעא"ש בסוריה ועיראק, מטח הטילים הבלתי נפסק על מדינת ישראל מכל החזיתות) שעלינו ל"חשב מסלול מחדש" – צריך לנהוג  באזור כאן מול אויבנו בצורה של "חשדהו וחשדהו"!

צריך הרבה אומץ לב, שכל ישר ופתיחות מחשבתית לשנות גישה במיוחד גישה כזו שחיית על פיה במהלך שני עשורים. ואין זה משנה כלל אם אני מסכים עם עמדותיו האישיות, מה שבהחלט מעורר הערכה, זה היכולת לשנות כיוון חשיבה. זה לא קל כלל וכלל.

עד כמה קשה הדבר? הנה דוגמא,

שר הכלכלה, נפתלי בנט הופיע בפני קבוצת אנשי עסקים בוועידת השלום של "הארץ" [תחילת חודש יולי 2014]. כך הוא פתח את דבריו: "במשך חמש שנים, פעלנו חברי ואני בעניין עסקי מסוים, שלא צלח. חודש אחרי חודש ראינו את ההפסדים. כדי "לאזן" את עצמנו, שינינו את טבלאות האקסאל כך המספרים נהיו לטובתנו. אבל במציאות, כלום לא השתנה. רק עוד חודש של הפסד... עד, שפנה אלי מנהל הכספים, הציג בפני את הקופה הריקה והציע שנכריז על "פשיטת רגל". באותו רגע הבנתי שעלי לחשב מסלול מחדש. פיטרנו שליש מן החברה והתחלנו לעבוד על מוצר אחר. והשאר היסטוריה".

זה לא חדש כאשר איש עסקים מבין שהוא "על הקרשים" ומנסה דברים חדשים. זה יכול לקרות הרבה. את הסיפור הזה הבאתי בגלל תגובת הקהל שנכח באותה הרצאה, קהל שלא נמנה בדיוק על אותו המגזר הפוליטי של השר בנט. הם הפריעו לו לדבר, צעקו קריאות גנאי, סרבו לשמוע אותו בצורה מכובדת. מארגן הכנס, עמוס שוקן עלה לדוכן וביקש יחס מכובד לשר. "יש אנשים באולם כאן שהיו מוכנים לשוחח עם ערפאת ולא מוכנים להקשיב לשר בממשלת ישראל?!" תחינותיו לא עזרו.

תראו עד כמה קשה "לחשב מסלול מחדש"....

יש לכך מספר הסברים. בעיקר תחושת היציבות שהתמודדות מול המוכר והידוע מעניקה. ובכל זאת הדברים הובאו כנקודה למחשבה, לנו, המורים והמחנכים של עם ישראל.

"דור האינטרנט" אלו שנולדו לתוך מציאות של מסכים בכל פינה, אותיות מרצדות ותמונות ויזואליות "ידידותיות למשתמש" שונה במהותו מהדור הישן, זה ש"מהגר" לתוך עולמנו החדש.


    • הוא עצמאי יותר בחיפוש המידע וביקורתי מקבלת המידע באופן אוטומטי,
    • בזכות הקשרים הווירטואליים עם אנשים זרים ורחוקים, ובעקבות היכולת לקבלת מידע בתחומים רבים ומגוונים יש בו ידע עולם רחב יותר מבעבר כבר בגיל צעיר.
    • הוא בעל ביטויי עצמאי ודעות נחרצות בנושאים שונים
    • יש בו חקר מוגבר ושאיפה למידיות (בזמן)
    • חיבורים חברתיים עם אנשים רבים ללא גבול גיאוגרפי מדויק.

במחקרים השונים נוכל למצוא עוד ועוד חידוד של ההבדלים. במובן מסויים  נוכל לראות בדור הזה, מימד נוסף כמו ההבדל בין מכונית הנוסעת על הכביש, לעומת מטוס המצליח להמריא ומוסיף את מרחב הגובה – אפשר לראות מלמעלה את מכלול התמונה ולא רק חלקים קטנים ומפוזרים.

מתי אנחנו המורים נצליח "לחשב מסלול מחדש" לגבי תפקידנו עם נוער מדהים זה?

למעלה משלושים שנה עוסק עם נוער וחינוך. מתעניין בפוטנציאל המדהים של עידן בו המידע נגיש לכל.  אני מזמין אותך לקבל פרק [בחינם] מתוך הספר "לגעת בעתיד" - חינוך והוראה בעידן המידע, ולהצטרף לקבוצת המחנכים שעושה שינויי ללמידה משמעותית בעידן המידע.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב