דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מחוללים את השינוי? 

מאת    [ 07/07/2014 ]

מילים במאמר: 482   [ נצפה 2680 פעמים ]

מאת אלי שביט

לא מעט אנשים, לא בהכרח אנשי עסקים ממולחים עם ניסיון רב בשנים, מחליטים שהם צריכים שינוי, שהם למעשה צריכים להתאוורר וליצור מהפכה של ממש. קודם כל, אל תטעו חלילה וחס לחשוב שמדובר בפשע - להפך, מדובר במעשה מבורך, שעוד יכול לסלול עתיד טוב יותר. עתיד אחר. חלק מהדוגמאות והפירוטים שבהם השתמשתי הובאו בלשון זכר מטעמי נוחות, אך הפנייה היא כמובן לשני המינים כאחד.

יש מי שטוב להם במקומם שלהם ורוצים להיתקע במקום, אבל מי שמסרב להתקדם ולהשתנות עוד ישלם את המחיר על חוסר רצונו להשתנות. עולם העסקים הוא עולם הפכפך ומסעיר מאוד, רווי ביצרים, שעל מנת לשרוד בו ולהגיע להישגים צריך להיות בעלי "ראש גדול" ולקבל בשמחה כל שינוי. מי שיש לו "ראש גדול" ותעוזה עסקית גם לא יחכה שהשינוי יגיע, כי שינויים לא קורים מעצמם, סתם כך. לכל שינוי ישסיבה, ודברים לא קורים תוך כמה רגעים.

אם כן, שינוי הוא מצרך משמעותי בעסק שלכם, אבל איך בדיוק גורמים לו להגיע? אז כבר ציינתי שהשינוי לא יגיע בעצמו אלא באמצעות עבודה קשה וממושכת, עם הרבה דם, יזע ודמעות. מי שרוצה לחולל את השינוי, צריך להיות מודע לכך ששינוי, כל שינוי שהוא, הינו תהליך מקיף שצריך לאפשר לו לקרות ולחלחל.

אסור להקל ראש בשינוי, בוודאי ובוודאי לא להקטין את גודלו ומשמעותי, אלא להתייחס אליו כאל תהליך אינטגרלי שצריך לקרות ואכן יקרה. כנראה שיש להתייחס לשינוי עסקי כמו להשקייה של צמח: מבלי להשקותו ולטפחו - הוא לא יפרח ובסופו של דבר ינבול, ואם משקים אותו יותר מדי, זה עלול לגרום לחנק של השורשים ולבעיה בזרימת האוויר, כמו גם בזרימת המזומנים. לסיכומה של הנקודה הראשונה: חשוב לתת לשינוי לקרות, לא לשקוט על השמרים ולא לגרום לו לקרות בכפייה. הוא יגיע, תסמכו אליו.

נקודה שנייה שבה ארצה לגעת עוסקת במשנים עצמם. המשנים הם כל מי שעברו או רוצים לעבור שינוי עסקי או כל שינוי בעל משמעות בחייהם. מי בעצם צריך לשנות, למה ואיך? בראש ובראשונה, מי שצריך לשנות את דרכיו הוא מי שלא מבצע פעולותיו כהלכה, מי שחושב שהוא יכול לעשות גם אחרת, מי שצריך לבדוק את מעשיו וכיווניו המקצועיים ומי שלא מסתפק בחלקו וחושב שהוא יכול להתקדם ולעשות יותר.

האדם המשנה חייב להיות מסור לתהליך וצריך להיות כמה שיותר בתוכו, עליו להיות כמה שיותר ערוך לשינוי שעומד להתחולל והוא צריך להיות באמת נלהב ממנו - עליו לנצל את כל המשאבים שברשותו ולהשתדל להפעיל יצירתיות ומקוריות, שהן לדעתי שתי התכונות החשובות ביותר כשרוצים להתקדם בחיים ולא לדרוך ולהתקבע במקום.

נקודה אחרונה נוגעת לדרך שאותה צריך לעבור האדם המשנה. אסור לאותו אדם להתפתות לטובת "תרופות פלא" כאלה או אחרות. אין קיצורי דרך בעסקים! רק השקעה תוביל למטרה הרצויה, רק תהליך של למידה והתפתחות. קורס סטארט אפ נועד עלצ מנת לסייע לכל המחפשים והתועים בדרכם. הקורס נולד כדי לפתח חשיבה עסקית מחד ולפתוח את הראש של היזם המתחיל מאילך, אבל חשוב מאוד לציין שכל התהליך נמצא בידיים שלכם! השינוי נמצא בידיים שלכם! אל תתפתו לתרופות הפלא, לכו רק בדרככם הבטוחה והטובה.

לסיכום התובנות שהעלתי במאמר זה: תנו לשינוי לקרות! תעשו שהוא יקרה!

תשאפו, תשנו, תצליחו!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב