דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לא עידכנת, משמע האתר שלך לא קיים! 

מאת    [ 22/04/2014 ]

מילים במאמר: 546   [ נצפה 4404 פעמים ]

 אתר לא מעודכן הוא אתר שלא קיים הכותרת קצת קיצונית, אני יודע, אבל מה לא עושים כדי למשוך שימת-לב. אבל זה הרעיון כולו על רגל אחת. לא די בבניית אתר – טוב ככל שיהיה בעת שנבנה. אנחנו חייבים להמשיך ולעדכן אותו, אחרת הוא די דומה לתיאור שבכותרת. למה בעצם לעדכן? בגלל כמה גורמים, הראשון שבהם הוא גוגל (נכון, יש עוד מנועי חיפוש, אבל הוא המרכזי).

עידכון שוטף של האתר הוא אחד הקריטריונים החשובים שגוגל  מדרגת בעזרתם את האתר שלכם. אבל... מילת הסתייגות: התכנים לא צריכים להיות רק עדכניים, הם צריכים להיות איכותיים. ועכשיו חזרה לצורך לעדכן לעיתים קרובות. אמרנו כבר, התוכן הוא המלך, אבל המלך הזה צריך להתרענן כל הזמן – ככה גוגל רוצה – ובצדק (מבחינתה) אבל הרצון הזה של גוגל תואם גם את האינטרסים שלכם... זה לא רק בגלל שאתם מקבלים בגוגל דירוג גבוה יותר – דבר המקנה לכם יתרון מובהק בדרך המייגעת  אל העמוד הראשון ב-SERP, כלומר בדף תוצאות החיפוש של גוגל, שאומר יותר גולשים אל האתר – ובצעד הבא הפיכתם לקונים משלמים (טוב לכיס שלכם אם לא הובנתי עד עכשיו).

אז זה לא רק לטובת המרת הגולשים לקונים. גם זה – ובעיקר זה, אבל יש תרומה נוספת שבסופו של התהליך תתרום, שוב, להתנפחות הכיסים שלכם. איך? בבקשה: העידכון השוטף של האתר שומר גם אתכם מעודכנים לגבי כל המתרחש בתחום שלכם, המגמות, החידושים הצרכים החדשים המתפתחים ועוד – וכל זה אומר שתיד תקדימו את המתחרים שלכם, או לפחות לא תפגרו אחריהם. יופי, ומה הגולשים מרוויחים? יפה מצידכם ששאלתם, כי עכשיו הבנתם את הרעיון, כדי שאתם תרוויחו, הגולשים צריכים להרוויח (מין מצב של "ווין-ווין").

הגולשים ייהנו מתכנים עדכניים וירצו לחזור שוב ושוב אל האתר כדי לקרוא עוד תכנים חדשים. גוגל מצידה תדע לצ'פר אתכם על טוב הלב השופע וההשקעה שלכם באמצעות שיפור הדירוג שלכם. למה? כי כל העבודה הקשה שעושה גוגל (נכון, לטובתה...) היא לגרום לאתרים להציג תוכן איכותי עבור הגולשים שלה – שאחד הפרמטרים שלו הוא היותו עדכני. טוב, הבנו את הפרינציפ, חשוב לעדכן את האתר באופן שוטף. זה מספיק? כן, אבל... חשוב לעדכן אבל לא במה שאסור.

ממה להמנע בכל הקשור לעידכון?

אמרנו, לא להזין תוכן ירוד או לא איכותי. זה ברור. אבל זה כשלעצמו לא יהרוג את האתר, רק יוריד את הדירוג של ויפגע לנו בכיס בסופו של דבר (בעיה, אבל אפשר להתגבר עליה באמצעות תוכן איכותי). הבעיה מתחילה כשמנסים "לסבן" את גוגל ולשתול תכנים שהיא אינה מסכימה להם, או שמנסים לעבוד עליה ע"י שתילת קישורים מלאכותיים בתוך הטקסטים הכאילו-איכותיים. על זה הזחלנים האוטומטיים ידווחו מיידית והאתר שלכם עלול לסבול ענישה אמיתית, של העלמתו מתוצאות החיפוש, כלומר נידוי מוחלט – שאומר אף אחד לא רואה אותו. בקיצור, אל תתעסקו עם "ביג G".

  רשימת האיסורים של "ביג G" ברורה: אסור להעתיק תוכן מאתרים אחרים (בלי לזהות את מקור התוכן), אסור להתחכם ע"י כתיבת טקסטים שבהם מוסתרות מילות חיפוש  בצבע הרקע של העמוד כך שלא ייראו ע"י הקוראים אבל ימשכו את הזחלנים של מנועי החיפוש. הזחלנים מכירים את הטריק ומענישים עליו.

אל תייצרו מילות מפתח בצורה מוגזמת באותו עמוד ואל תייצרו יותר מדי קישורים יוצאים (רצוי גם לא יותר מדי קישורים פנימיים) – כדי שהעמוד לא ייחשב  לעמוד של קישורים (וגוגל שונאת אתרים שהם "חוות קישורים").

אז מה נשאר לעשות? מה זאת אומרת...? דיברנו על כך מספיק: כיתבו לעיתים קרובות ועדכנו את האתר לעיתים מזומנות, בתכנים איכותיים. התגמול בדרך.

 

דויד מנשה: "חליפת מילים" - WordSuit. בניית אתרים, כתיבת תוכן וקידום. www.wordsuit.co.il


david@wordsuit.co.il


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב