דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כמו אש על הפנים - לא! 

מאת    [ 13/03/2014 ]

מילים במאמר: 360   [ נצפה 3633 פעמים ]

לצערנו לא כולנו ואף רבים מאיתנו עדיין אינם מקפידים להתארגן נכון בציוד גילוי ומניעת התפשטות שריפות בדירת המגורים שלנו. ייתכן שברוב המקרים הסיבות להתעלמות הזאת קשורות לחוסר מודעות, או יותר נכון אי הקדשת מחשבה מספקת לנושא הכל כך חשוב הזה, שמצריך ומחייב אותנו לפעול להגנת יקירנו והגנתנו העצמיתמפני אסונות כבדים מאוד העלולים להתרחש בביתנו. אז מדוע הנושא הזה חשוב כל כך ואסור לנו, שיש באחריותינו לשמור על בטיחות משפחתנו להתעלם ממנו?

הרי אנחנו צופים יום יום בחדשות ושומעים על אסונות בבתים פרטיים שפרצו מסיבות של רשלנות. שריפה שפרצה במעון פרטי בחדרה בשעת בוקר מוקדמת ושהגורם לשריפה שם היה ככל הנראה קצר חשמלי,יכלה להימנע בעזרת ציוד גילוי אש מתאים והפעלתו. הצטיידות בגלאי עשן, מטף או גלגלון כיבוי אש תוך כדי התקשרות לחברת הכיבוי וצוות כבאי האש יכולה למנוע אסונות כבדים ומיותרים.

אז כיצד זה עובד?הגלאי פועל באמצעות חיישני זיהוי עשן. ברגע שהוא מזהה עשן בטמפרטורה מסויימת הוא משמש כגורם מתריע ומצפצף ללא הפסקה. הוא יכול לעזור כאשר בני הבית נמצאים בדירה אך לא הבחינו בעשן, אולי נרדמו או שהו בחדר אחר ולא היו מודעים לכך.הגלאי מזעיק אותם ומתריע כי קיימת סכנה ועוזר בהתארגנות בהתאם, אם זה בהפעלת ציוד נוסף שקיים בבית ואם זה בקריאה לחברת הכיבוי ולצוות מכבי האש במקרה של התפשטות שריפה שטרם הצליחו להתגבר עליה. הצפצוף הלא פוסק שלה יכול לעזור בהתרעה להתרחק מן המקום ולהציל נפשות.

מטף עוזר ומציל בכל הקשור להגנה אקטיבית מול האש. זהו אמצעי ידני שמכיל גז או אבקה עם חומר שחונק את השריפה. ישנם מטפים שאותם ניתן למלא בכל פעם וישנם שלא, כמו-כן, יש לשים לב לתאריך התפוגה שלו. האחרון , גלגלון כיבוי אש הוא צינור גדול שמזרים מים רבים בעת שריפה ומופעל בעת הצורך. במבנים ציבוריים ישנם עזרי כיבוי נוספים הנקראים ספרינקלרים, שהינם מערכת יעילה של צינורות שמופעלות ברגע של שריפה, אך בבתים פרטיים אין צורך בכך.

לסיכום, קיימים כמה פריטים של ציוד גילוי אש ועשן עבור ביתינו. החשיבות שבהתקנתם עצומה והיא נובעת ממחוייבותנו לשמור על יקרינו ועלינו. התארגנות יעילה תעזור לנו להמנע מאסונות מיותרים שישאירו אותנו ניזוקים ברכוש ובנפש. ואם ניתן למנוע אסון קודם לכן ומדובר בבטיחות, הדבר הראשון שעלינו לעשות הוא להבטיח את בטחוננו שלנו ושל ילדינו ומשפחתנו.

מיכה בריימן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב