דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גינות גג ומרפסות בהתאם לעומס המותר 

מאת    [ 29/01/2014 ]

מילים במאמר: 292   [ נצפה 2781 פעמים ]

אחת לכמה שנים, אנו שומעים על אסון בתחום הבניה, שקשור בקונסטרוקציית המבנה. לפני כמה שנים קרה אסון ורסאיי של התמוטטות אולם אירועים, ושנת 2013 הסתיימה בנפילת מרפסות בבניינים חדשים של גינדי בחדרה, כשבמזל אף אדם לא נפגע. המקרים הללו נובעים מאי עמידה בתקני הבניה הקשורים בעומס מותר. האסונות עצמם מצערים מאוד, אך לפחות הם מעלים את הנושא לתודעה הציבורית.


התקן קובע באופן ברור מה מותר ואסור גם במרפסות וגגות: 150 ק"ג למ"ר בגגות ו-350 ק"ג למ"ר במרפסות. במבנים ישנים, שנבנו עוד לפני התקן, יש סיכוי רב שהעומס המותר אף קטן יותר. לכן, גם כאשר אנו מקימים גינות גג ומרפסת, עלינו להקפיד על התקן.


כשאנו מעצבים את גינת הגג והמרפסת, עלינו להבין מה המשמעות של כל אחד מהאלמנטים שאנחנו מניחים בה, כלומר, מה המשקל שלהם ולאיזה משקל נוסף הם זקוקים כדי לעמוד יציבים: אדניות עץ, אדניות אבן, או כדי חרס; מצע גידול (אדמה, טוף, או פרלייט); עצים, צמחים עונתיים, תבלינים או מטפסים; אלמנט מים או סלע בזלת... לכל אחד מהאלמנטים יש משקל משלו. יתר על כן, בכדי שעץ יעמוד יציב במרפסת, למשל, יש צורך לייצב אותו על ידי מיכל כבד או מצע גידול כבד, כך שבחישוב העומסים צריך להוסיף את שלושת המרכיבים. במידה ואנחנו רוצים לדעת בוודאות אם ואיפה ניתן להציב אלמנט כבד יותר, חובה עלינו להתייעץ במומחה, מהנדס קונסטרוקטור.


אחד הפתרונות הקלים ביותר בשוק לגינות גג ומרפסות הוא מערכת של תשתיות ניקוז והגנות לאיטום, בשילוב מצע גידול פרלייט (כל המערכת בגובה של 10 ס"מ בלבד!) במשקל של 110 ק"ג למ"ר בלבד, כולל מים! גינות גג ומרפסות בעומק של למעלה מ-10 ס"מ - המשקל שלהן יהיה גבוה יותר, ביחסיות שווה.


לסיכום, חשוב להבין, כי ניתן בהחלט להקים גינות גג ומרפסות, ואין צורך לפחד שלא-לצורך.. אלא שחובה להקפיד על התקן ולקחת בחשבון את כל המרכיבים שנוספו לגג או למרפסת.

רב נוי: לחיות בעיר ולהרגיש במושב! עיצוב, תכנון והקמה של גגות ירוקים וגינות במרפסת באמצעות תשתית מצע דק שמגנה על האיטום מפני חדירת מים ונזקי שורשים. המערכת של רב נוי קלת משקל כך שאינה גורמת לעומס על יסודות המבנה וניתן ליצור באמצעותה גינה אמיתית - ממש כמו גינת קרקע!. רב נוי מעניקה ללקוחותיה ליווי וייעוץ מקצועי לאורך כל הדרך: משלב תכנון המבנה, בדיקת תשתיות האיטום ועד לפיתוח הנוף ובחירת הצמחייה.





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב