דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נשירת שיער נשית לא גנטית- לחץ נפשי ודמיון מודרך 

מאת    [ 01/12/2013 ]

מילים במאמר: 640   [ נצפה 4088 פעמים ]

מאמר זה עוסק באחת הדרכים היעילות להפחתת לחץ נפשי . הלחץ, שהינו תולדה של אורח החיים המערבי, נותן את אותותיו בשיער שלנו, הנשים. הנשירה היא המצב היותר חמור אליו עלול להגיע השיער, לאחר שאותות קודמים אותם שיגר בדמות: שיער דהוי, חסר חיים, מפוצל, חלש, שביר, לא זכו למענה יעיל. 

נשים נדרשות לתמרן בין קריירה, למשפחה ובנוסף, עליהן להיראות תמיד במיטבן. כל אחד מתחומים אלו עלול ליצור לחץ, השילוב של שלושתם ביחד, יוצר לחץ גדול ביותר.

במאמר הקודם דיברנו על לחץ ונשירת שיער. הזכרנו שאחת הדרכים לטיפול בנשירה, היא הרגעה של הגוף בטכניקות שונות.

ישיבה מול טלויזיה, על מנת לנוח ולהרגיע את הראש כביכול, אינה מרגיעה. היא מציפה את המוח בגירויים ויזואלים ושמיעתיים ואינה יוצרת רוגע.

כדאי לנצל את אותה הפסקה לשחרור, אותה אנו עושות ממילא בצורה איכותית ויעילה יותר.

המוח אינו מפריד בין דמיון למציאות, זאת רואים כשחושבים על מאכל כלשהו. אם נדמיין למשל, מאכל אהוב במיוחד, נראה שמה שיקרה הוא שמוח ידמיין אותו ועצם הדמיון יעורר את בלוטות הרוק. תוכלו תוך כדי קריאה להתנסות בכך. אם זה לא היה דבר בעל ממשות, לא היה יכול להיווצר החיבור בין המחשבה על המאכל והתגובה המיידית הפיזיולוגית.

בדומה לכך, הזכרנו במאמר על לחץ נפשי, שהגוף מגיב בסדרה של שינויים פיזיולוגים, למצב שנתפס בעיניו כמסוכן. כלומר, יכול להיות מצב, שמבחינה אובייקטיבית אינו מסוכן באמת, אך הוא נתפס ככזה. עצם ההתייחסות אליו היא זאת שיוצרת את השינויים הפזיולוגים הרבים, על מנת לאפשר לגוף להיערך מול הסכנה בצורה מיטבית. יכול להיות שאנו רק מדמיינים את המצב כמסוכן, ועדיין התגובה הגופנית לדמיון שלנו, תמהר לבוא. 

זאת הסיבה שתרגול בדמיון מודרך יעיל כל כך. תוכלי לנצל תכונה זאת ולהשתמש בדמיון מודרך לטיפול בנשירה שלך.

כיצד עושים זאת? הדרך הפשוטה ביותר היא להקליט לעצמך את התוכן של תרגיל זה ולהשמיע אותו שוב ושוב. ככל שתתרגלי יותר, גופך יהפוך למיומן יותר ויותר בשיטה זאת, ויצליח להרגע מהר יותר. היתרון של שמיעת הקול שלך ולא קול של אדם זר גדול. כשאת שומעת את עצמך, את מאמינה למה שאת אומרת, כפי שאת מאמינה לדברים אחרים שאת אומרת לעצמך כל הזמן. רובם דרך אגב, בעלי תוכן שלילי. כשאת שומעת קול זר, את בודקת יותר את בעל הקול, ומתמסרת אליו קצת פחות.

תרגיל זה הינו פשוט לביצוע. מומלץ לתרגל אותו לפחות אחת ליום. הוא מיועד לנשים במצב נפשי תקין.

תרגיל בדמיון מודרך לנשירת שיער :

פני לעצמך 10 דקות. מצאי פינה שקטה, בה לא יטרידו את מנוחתך. לבשי בגדים רפויים, דאגי לתאורה מתאימה ושבי כששתי כפות רגליך מונחות על גבי הקרקע.

קחי 3 נשימות עמוקות לבטן התחתונה. נשמי דרך האף ונשפי דרך הפה. אנשים רבים אינם מורגלים בנשימה נכונה. לעיתים ישנה תחושה של סחרחורת קלה, אל דאגה! זה קורה מכיוון שהמוח קיבל כמות חמצן גדולה מהרגיל. הרפי את גופך בהדרגה. התחילי בכפות הרגלים, הרגישי את מגען בקרקע, ומשם עלי לקרסוליים, ואחר כך לרגלים. הרפי את אזור הישבן, ואחר כך את הגב התחתון והבטן התחתונה. יתכן שבטנך תתחיל לקרקר וזה סימן שאת נרגעת. המשיכי לאזור הגב העליון, השכמות והחזה. כשלחוצים, מצטבר באזורים אלה, מתח רב. יתכן ויעלו כל מיני כאבים ותחושות תוך כדי הרפית הגוף, זה בסדר. משם עלי לאזור הצוואר והעורף והרפי. כעת התרכזי בפניך, נסי להרפות אותן ככל האפשר. לאחר מכן התמקדי בקרקפת. הקרקפת במצב של מתח אינה רפויה, בדומה לשאר הגוף. כתוצאה מכך הדם אינו זורם אליה בצורה טובה והשיער חלש ונושר. דמייני שעם כל נשימה שאת לוקחת, את מזרימה דם לאזור הקרקפת. הקרקפת הולכת ומתחממת בהדרגה ואת יכולה לחוש את ההתחממות הזאת. דמייני שאת מכניסה את ידייך לתוך השיערות והן חזקות ונשארות על ראשך. אמרי לעצמך "השיער שלי הולך ומבריא מיום ליום" 3 פעמים בקול חזק ובוטח.

בהתחלה תשמעי לעצמך מגוחכת וחסרת אמינות, אל תתייחסי למחשבות המבטלות והמשיכי לתרגל. דמייני שהשיער הולך ונהיה בריא יותר, חי, מבריק, נעים למגע. השארי עם התחושות הטובות האלה ככל האפשר. זכרי! אמונה שלילית או חיובית היא בסך הכל דבר שאמרנו לעצמנו מספיק פעמים עד שהשתכנענו בנכונותו. האמונה השלילית שיש לך כרגע בנוגע לשיערך, יוצרת לחץ מוגבר, בנוסף ללחץ שקיים בשל מצב השיער האובייקטיבי. כשתרגישי שהקרקפת חמה, וכך גם כפות הרגלים, תוכלי לצאת ממצב ההרפיה ולחזור לכאן ועכשיו, לאחר ספירה לאחור 1, 2, 3. ולפקוח עיניים.  

      

 

שירלי קורין


עו"ס & מטפלת ברפואה משלימה


050-6998715


https://www.facebook.com/pg/tipultrauma/about/?ref=page_internal


 


https://tipulbamercaz.co.il/%d7%a0%d7%a9%d7%99%d7%a8%d7%aa-%d7%a9%d7%99%d7%a2%d7%a8/


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב