דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עריכה והגהה באינטרנט - ככה לא כותבים טקסטים 

מאת    [ 28/02/2008 ]

מילים במאמר: 448   [ נצפה 3418 פעמים ]

את המאמר המובא בפניכם אני כותב בצער רב. למתחריי יש ניסיון רב והצלחות עם פרויקטים הקשורים לניהול תוכן וכתיבה שיווקית באינטרנט. אין לי שום דבר נגד חבריי למקצוע, שמוכיחים עד כמה שירותי תוכן אינטרנטיים הם מצרך מבוקש. אלא שהכתיבה האינטרנטית מהירה היא, ומתבססת בהרבה מקרים על כמות ולא על איכות. כך קורה שהטקסטים לא עוברים בדיקה יסודית לפני שהם נזרקים לרשת. מה גם, שבניגוד לספר, או לעיתון למשל - הכותב בדרך כלל עושה גם את ההגהה וגם את העריכה - אז מה הפלא שהטקסט נראה חובבני?

כשהקמנו עסק לפתרונות תוכן וכתיבה שיווקית, עשיתי סקר שוק קצר ובדקתי את האתרים של מתחריי. המצחיק הוא שבמקום לגלות ולקרוא דברים חדשים שלא ידעתי (ולא שלא היו), מצאתי את עצמי בודק ומתקן שוב ושוב טעויות עריכה או הגהה. וזה עוד בתכנים האמורים להציג באופן תדמיתי עסק שנותן שירותי ניהול תוכן וכתיבה מקצועיים ברמה הגבוהה היותר

הטעויות שמצאתי הן לכאורה זניחות, וספק אם עין בלתי מקצועית הייתה מבחינה בהן, אך אלו מקבלות משמעות מיוחדת כשמדובר בטקסטים של חברות המתיימרות לתת שירותים מקצועיים - ועוד בתחום כתיבת תוכן. והנה מספר דוגמאות:

* "מנהלי התוכן שלנו הינם בעלי הכשרה מקצועית רחבה וניסיון רב בהובלת פרויקטי תוכן ויהולם בהמשך".


מה לא בסדר?

מילא "פרויקטי תוכן" (אסור לשים את י' השיוך בסוף מילה לועזית), אבל מה זה "ויהולם"? בדקתי במילון וגוגל - נכון, אין מילה כזאת.

* "עולם האינטרנט פתח עידן חדש בתקשורת הגלובאלית, כשהמציאו את המדיום האינטרנטי לא העריכו לאיזה ממדים חסרי תקדים האינטרנט יצעד ובתוך כך גם לא העריכו את המושג אינטרנט כמדיום".


מה לא בסדר?

הכול בעצם.

קראו לאט את המשפט ונסו להבין את פשרו. אולי הצלחתם, אני לא. המשפט מסורבל בצורה יוצאת דופן, ארוך שלא לצורך, מכיל את המילה "אינטרנט" שלוש פעמים ואת המילה "מדיום" פעמיים. במשפט תקני אסור לאותה מילת עצם להופיע פעמיים.

* "אסור לעגל פינות היות וגולש הוא קודם כל קורא ובביקורו באתר שלך הוא מחפש מידע ע"י קריאה ועיון, עילגות או טקסט לא חד ברוב המקרים יגרום לעבור לאתר המתחרה שלך - גם עם הגולש הוא לא איש האקדמיה העברית ללשון, טקסט בעייתי יעניק לך מראה חובבני ולו חוות דעת שלילית על האתר ועליך".




מה לא בסדר?

מעבר לזה שהמשפט ארוך ומסורבל המיוחד, יש בו שתי טעויות הגהה קשות:

"יגרום לעבור" - אין חיה כזה. יגרום למי לעבור? איפה מילת השיוך?

"גם עם הגולש הוא לא איש האקדמיה" - אולי הוא לא איש אקדמיה, אבל לפניו חייב לבוא "אם" ולא "עם".

המורה ללשון הייתה מענישה את כל הכיתה על טעויות כאלה במשפט אחד. מה שכן, במקרה הזה אני מסכים ש: "עילגות, בהרבה מקרים, תגרום ללקוח פוטנציאלי לעבור למתחרה שלך"...

לא אחשוף כאן את שמות החברות, אך אם תכניסו את המשפטים החולים לתיבת החיפוש ב- Google, תוכלו להגיע בקלות לאתרים בהם נכתבו אותם מאמרים.

מאור קפלנסקי -
מיתוג אישי באינטרנט
פתרונות תוכן שיווקיים לאינטרנט
http://www.internetishi.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב