דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוגים שונים של אבחון ילדים 

מאת    [ 20/05/2013 ]

מילים במאמר: 375   [ נצפה 4069 פעמים ]

סוגים שונים של אבחון ילדים

כיום הולכת גוברת המודעות לבצע אבחון ילדים בעקבות חשד לבעיה רגשית או קוגניטיבית של הילד. קיימים סוגים שונים של אבחונים, כאשר כל אבחון ילדים מתבצע באמצעות אנשי מקצוע המוסמכים לכך.

אבחון דידקטי מבוצע בידי אנשים מתחום ההוראה, שהוכשרו לבצע אבחון מסוג זה. ילדים שמופנים לצורך אבחון דידקטי הם ילדים שמגלים קשיים לימודיים, או בעלי הישגים נמוכים משמעותיים מאלו שצפו עבורם מוריהם, המערכים אותם בילדים פקחים ואינטליגנטיים, שאין כך סיבה שהישגיהם הלימודיים יהיו נמוכים.

אבחון דידקטי בוחן את היכולות הקוגניטיביות, השפתיות, חשיבה מתמטית, זיכרון, כישורי כתיבה, הבנת הנקרא, יכולת הבעה בכתב ובעל פה, יכולת התארגנות ועוד.

אבחון פסיכו דידקטי מבוצע בידי פסיכולוג מומחה בתחום זה או בשיתוף פעולה בין פסיכולוג ילדים לבין מאבחן דידקטי. אבחון פסיכודידקטי הוא אבחון משולב, המשלב אבחון דידקטי עם  אבחון רגשי- נפשי של הילד, כאשר המטרה הא לברר האם כשלים או בעיות למידה של הילד נעוצות דווקא בפן הרגשי. אבחון פסיכו דידקטי בודק גם את מנת המשכל והאינטליגנציה של הנבדק. לכן, יש מקרים בהם הממצאים של אבחון פסיכודידקטי יכולים להעיד כי מדובר בילד נבון ופיקח, ללא כל בעיות שפתיות, זיכרון או יכולת התארגנות, אשר הסיבה להישגיו הנמוכים או לבעיות ההתנהגות שלו נובעות מבעיות רגשיות. בהתאם לממצאי האבחון, באשר הוא- כמובן דרכי הטיפול המומלצות.

ביקורת כנגד אבחון פסיכו דידקטי:

הביקורת העיקרית כנגד ביצוע אבחון פסיכודידקטי נעוצות בטענה כי במדיה וקיימות לקויות למידה, אבחון זה לא ממפה נכון את מנת המשכל של הנבדק ואת מצבו הרגשי. כלומר, הטענת העיקרית נגד ביצוע אבחון פסיכו דידקטי היא כי במקרים בהם הילד סובל מלקויות למידה- הרי שממצאי מנת המשכל שלו וממצאי הפן הרגשי שלו יכולים להיות לא מדויקים בעליל.

האם ניתן ליישר את המחלקות בהשקפה זו?

בסופו של דבר, בתחום האבחון הפסיכו דידקטי קיימות, כמו בכל תחום, מספר גישות, כאשר לכל אחת מהן יתרונות וחסרונות. לכל אחת מהן יש חסידים ויש מתנגדים. הרעיון הכללי שעומד מאחורי ביצוע אבחון פסיכודידקטי הוא לבדוק לבחון ולתת חשיבות לפקטור של מנת משכל, היות ובאמצעותו ניתן להעריך קשיים לימודיים, שלא לומר כי יש לו תפקיד מרכזי למדי באישור או שלילת לקויות למידה הן אצל ילדים והן אצל מבוגרים. "בידוד" מרכיב האינטליגנציה מאפשר לבחון האם יש קשר בין קושי דידקטי לפקטור הקוגניטיבי, וכיצד אותו קושי קוגניטיבי גורם לבעיות דידקטיות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב