דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול הקשר מול הבנקים 

מאת    [ 20/11/2012 ]

מילים במאמר: 472   [ נצפה 2080 פעמים ]

רבים אומרים שהבנקים לא רציונאלים, מקבלים החלטות לא עסקיות.

אחרים לא מבינים מה אכפת לבנק לתת עוד אשראי. הרי הם מרוויחים מאיתנו יפה.

המערכת הבנקאית עברה בשנים האחרונות תהפוכות רבות. בזל 1 ובזל 2, בתוספת המשבר הכלכלי שפקד את העולם בשנת 2008, והרגולציה המקומית, משכו את המערכת הבנקאית אל עבר שאיפה לסטנדרטיזציה בהתייחסות ללקוחות שונים, תוך קביעת פרמטרים ברורים לאמדן סיכון הלקוח.

הרגולציה המקומית מושכת את המערך הבנקאי לעבר הקטנת סיכוני האשראי, מה שמוביל לקושי הולך ומתגבר בגיוס אשראי, בעיקר אשראי המוגדר כאשראי פתוח.

אם בעבר לתחושת הבטן של מנהל הסניף ולקשר האישי שנרקם עם הלקוח היה משקל רב בהתייחסות אל הלקוח ובהיקף האשראי הפתוח שניתן לו, הרי שכיום לאמדנים הסובייקטיביים יש מקום נמוך בהרבה בקביעת מסגרות האשראי שיוקצו ללקוח.

מעבר לכך, הטרמינולוגיה הבנקאית, השונה לפרקים מהטרמינולוגיה העסקית המוכרת, בצירוף הפרמטרים הכלכליים- בנקאיים המקובלים כיום במערכת הבנקאית, יוצרים מעין "שפה בנקאית" חדשה שלא תמיד נהירה לצד שמנגד.

הבנקאות איבדה את הפן "הרומנטי" בהתנהלותה, ומבוססת כיום, באופן כמעט מוחלט, על הערכה אובייקטיבית של סיכוני החברה והענף לו היא משוייכת.

עם זאת, קיימים לא מעט בנקים במערכת הבנקאית. אמנם הבסיס הכלכלי- פיננסי זהה, אבל לכל בנק קיימת המדיניות המוגדרת שלו.

אנשי מקצוע, העוסקים בניהול כספים, שמתנהלים מול הבנקים באופן שוטף, יודעים להעריך, פעמים רבות, איזה בנק מתאים לאיזה סוג לקוח.

גם לבנקאי המלווה את החשבון השוטף שלך יש השפעה מכרעת על אופן ההתנהלות, כך גם למנהל הסניף ולמנהלים שלו במרכזי העסקים, המרחבים או המוקדים.

בניהול הקשר השוטף מול הבנקאי חשוב לזכור שהוא לא "מהרעים". במרבית המקרים הבנקאי הוא פשוט חייל של המערכת שמחוייב לעבוד בהתאם לנהלים שהוגדרו לו, והוא נמדד באופן שוטף בהתאם לביצועים שהוא מציג.  מאידך, הוא לא סתם פקיד. לבנקאי (ולממונים עליו) קיימת היכולת לעזור לך, להלחם בשבילך, ולנסות לשכנע את הגורמים המתאימים להשתמש בסמכויות שלהם לטובתך, והכל בהתאם לדרגות החופש ולסמכויות שהוקצו לו במערכת הבנקאית בה הוא נמצא.

התפקיד שלנו, ברעם ניהול כספים, לתרגם את "השפה הבנקאית" ולהבין את העומד מאחוריה, לצייד את הבנקאים המטפלים בחשבונות החברה בכלים המתאימים שיצליחו להעביר את המסר הנכון לגורמים הקובעים, וליצור אצל הבנקאי רצון לסייע לחברה.

בהתמחותי, ניהול כספים, כבר שנים שאני מנהל קשרים שוטפים עם בנקאים – בכירים יותר ובכירים פחות, מכל קשת המערכת הבנקאית, ולשמחתי מעטים הם אלו שאני יכול להגיד שחטאו בקבלת החלטות לא רציונאליות, או לא עסקיות. לא כולם מבינים עסקים באותה מידה. לא כולם רוצים להבין את העסק. לא תמיד הסכמתי עם החלטה שהתקבלה, אבל כמעט תמיד הבנתי את הרציונאל הבנקאי שעמד מאחוריה.

הבנקאות איבדה חלק מהגמישות שלה, אבל הכרת חוקי המשחק וניהול נכון של הקשר השוטף עם הבנקים עשויים להעניק לחברה שקט גם בתחום ניהול האשראי.

ניהול כספים במיקור חוץ, כאשר הוא נעשה בצורה יסודית ומקצועית, יכול לאפשר לך, בעל העסק, שקט נפשי גם בעבודה השוטפת מול הבנקים.

 

ברעם ניהול כספים וליווי פיננסי -ניהול כספים במיקור חוץ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב