דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך תגדילו את סיכוייכם לקבל המלצה בלינקדאין (linkedin) 

מאת    [ 18/08/2012 ]

מילים במאמר: 733   [ נצפה 3587 פעמים ]

קבלת המלצה ברשת החברתית לינקדאין הפכה בעיני מעסיקים ולקוחות הצופים בפרופיל שלכם למדד לרצינות ולבחינות יכולותיכם האמיתיות, שכן לממליצים אמיתיים שלהם פרופיל בלינקדין, יש יותר תוקף משם וטלפון של ממליץ. לאלה מכם שכרגע עוסקים בשדרוג הפרופיל על מנת לחפש עבודה, זכרו שקבלת המלצה מכובדת לפרופיל הלינקדין הינה דרך מעולה למתג את עצמכם ולתת מושג למעסיקים שלכם לעתיד מה חושבים עליכם הקולגות שלכם או הלקוחות שלכם.

אתם בוודאי שואלים את עצמכם – אז איך עושים את זה?

כאן אני אפתיע אתכם ואומר את הברור מאליו: הדרך הטובה ביותר לקבל המלצות בלינקדין מאנשי קשר היא פשוט לבקש! כן, בהמשך אמליץ גם באיזו דרך לבקש, אבל אם לא תבקשו, רוב הסיכויים שלא תקבלו המלצה ולא בגלל שאיש הקשר שלכם לא מעריך אתכם, אלא בגלל שהוא בכלל לא חשב על זה, זה לא היה בסדר יום שלו.

שנית, ובסדר הפעולות זה בעצם הדבר הראשון:

קודם רושמים המלצה לאיש קשר

אחר כך מבקשים המלצה מאותו איש קשר

אני אסביר: ברגע שאתם רושמים המלצה לאיש קשר שאתם מכירים באופן אישי, אתם מראים לו שחשבתם עליו ושאתם מעריכים אותו. מכיוון שכך, הוא חש אותו הדבר כלפיכם. זה יוצר מחוייבות מבחינתו להחזיר לכם באותה מטבע. בנוסף, אם ההמלצה היא גם מקצועית ומהימנה, כוללת את הדברים שאפרט בהמשך, היא גם תעלה בעיני מקבל ההמלצה את ערככם בעיניו.

הנה כמה טיפים לקבלת המלצות בלינקדין:


    • קבעו לעצמכם יעד לכתוב המלצה למישהו שאתם מעריכים, פעם בשבוע. שימו לכם את המשימה כתזכורת. ביחרו היטב את מי שאתם עומדים לתת עליו המלצה, זה חייב להיות מישהו שאתם מכירים היטב – מספיק טוב כדי להמליץ עליו. אם תנסו להמליץ על מישהו שאתם לא מכירים, הדבר ייראה ויחבל באותנטיות שלכם ובאמינות שלכם.
    • כללו פרטים אינפורמטיביים בהמלצה: "עבדתי לצד דגנית כשהיא היתה מנהלת שיווק בסחר אקספרס". זיכרו כי ההמלצה מתפרסמת בפרופיל שלכם וכן בפרופיל של דגנית במקרה זה.
    • היו זהירים לא להשתפך יותר מדי: כללו מיומנויות, פרטים על האישיות של הבן אדם, והנסיון שלו ואל תכללו יותר מידי שמות תואר.
    • תנו דוגמאות קונקרטיות של דברים שעשיתם יחד, או שהייתם עדים להם, כמו: "תוך שלוש שנים דגנית הובילה את החברה לעליה ברווחי החברה".
    • אם אתם כותבים המלצה על ספק, הסבירו ללקוחות פוטנציאליים אחרים מדוע השתמשת בהם ולמה אתם ממליצים על השירות שלו.
    • אם אתם כותבים המלצה על לקוח, כללו פרטים כמו: איך היה לעבוד איתו, על החברה שבו הוא עובד, ועל יחסי העבודה שבינכם.

מה אם יש לי בעיה להמליץ על אותו אדם?

זה פשוט, אל תעשו את זה. ברגע שפירסמתם את ההמלצה, היא שם לתמיד, מקושרת לשם שלכם ושל אותו אדם.

אם אתה לא בטוחים מה לומר, חישבו על האיכויות של אותו אדם, שיעשו אותו אטרקטיביים למעסיק או ללקוח בעתיד. חישבו על תכונות כמו: יושר, יצירתיות, חשיבה אסטרטגית, יעילות, הומור, ניהול זמן ועוד.

שליחת ההמלצה חשובה – שילחו אותה בדרך הנכונה!

לאחר שגיבשתם המלצה – שילחו אותה בעזרת אפשרות ההמלצות בלינקדאין. כדי לכתוב מסר אישי למי שהמלצתם עליו, לחצו "edit" בתחתית ההמלצה. חלון ייפתח ושם תוכלו להכניס מסר אישי שלא יופיע בהמלצה הסופית. זה הופך את ההמלצה בגדר "טיוטה ראשונה". אפשר לרשום במסר האישי שאתם מקווים שהם אוהבים את ההמלצה אבל זה בסדר גמור להציע כמה שינויים.

אחרי שכתבתם המלצה הגיע הזמן לבקש המלצה – כמה דגשים

אם ביקשתם המלצה, הציעו כבדרך אגב לממליץ, שתנסחו את ההמלצה בעצמכם אם זה יקל עליו. נכון, זה נשמע קצת מוזר, אבל רוב האנשים העסוקים דווקא ישמחו שתציעו זאת.
מילה אחרונה לגבי מיילים פנימיים בלינקדאין: יש אנשים, שמעדיפים לשלוח בקשה אישית במייל. זה יותר אישי, אבל יש לכך חסרון בכך שהדבר נבלע בעוד כמה עשרות מיילים שיש לממליץ – ובקשתכם יכולה בקלות להתמסמס. לכן, אני דווקא ממליצה להיעזר באפשרות ההמלצות הפנימית של לינקדאין, במיוחד אם הבקשה שלכם תבוא בצירוף כמה מילים אישיות מכם.

לסיכום:

קבלת ונתינת המלצה ברשת החברתית לינקדאין היא דרך מעולה למיתוג אישי ולמיצוב היכולות והכישורים שלכם כמומחים או כמובילים בתחום. זכרו שהדרך הטובה ביותר לקבל המלצה היא קודם לתת אחת! (זה גם ככה בחיים, לא?). אל תתביישו! כל עוד ההמלצה ניתנת מעומק הלב, בצורה מקצועית ומכובדת, זה דבר שילווה אתכם לתמיד. כי בעידן שלנו, המלצה ברשת חברתית מובילה כמו לינקדאין היא ממש כמו המלצה שניתנת מפה לאוזן, אלא שכאן, היא נשארת לאורך זמן והיא הרבה יותר ויראלית. 

יישמו את הטיפים במאמר ושתפו אותי האם נתקלתם בבעיות? האם אתם זקוקים לעזרה נוספת? אם אתם צריכים עזרה בשדרוג הפרופיל בלינקדין צרו איתי קשר! בהצלחה!

הילה גנני עוסקת בניהול קמפיינים בגוגל, פייסבוק ולינקדאין, ניהול נכסים דיגיטליים, הקמת פרופילים ועמודי חברה בלינקדאין, הדרכות וסדנאות בארגונים, הדרכות אישיות אחד על אחד בנושאי פרסום ודיגיטל למנהלי שיווק ודיגיטל. 


פרטים ליצירת קשר: hila@ganani.co.il    טלפון: 052-2402155


לאתר האינטרנט www.ganani.co.il  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב