דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ארכיב - לא רק מה שהיה פעם 

מאת    [ 10/07/2012 ]

מילים במאמר: 358   [ נצפה 1971 פעמים ]

גם למי שאין מה להסתיר – יש מה לשמור ולהצניע. מידע הוא ליבת העסק של כל עסק. מידע הוא גם המורשת של כל חברה.גופים ואנשים נזקקים לשירותי ארכיבאות. יש כאלה המשתמשים בארכיון עצמי בעוד אחרים ,מסיבותיהם, מעדיפים להסתייע בשירותיה של חברת ארכיב מקצועית כמיקור חוץ.

השם נותר על כנו ,אבל שימושי הארכיון וייעודיו השתנו, ברובם , ובהתאם לך התרבו והשתכללו האמצעים הטכנולוגיים המשמשים לשמירת המידע ולשליפתו בעת הצורך. חברות ארכיב שונות מציעות סל שירותים הכולל: שמירה, סריקה, ניהול מידע עסקי באופן מקצועי תוך אבטחתו המרבית באמצעים טכנולוגיים מתקדמים., תיוק, ניהול כל הניירת הנדרשת, שליפת חומר בכל עת באמצעות תכנות מתקדמות לניהול מידע ואחזורו, גיבוי החומר באמצעים שונים ועוד.

עם שירותי ארכיבאות מתקדמים נמנות לא רק פעולות לשמירת חומר אלא לסילוקו, לביעורו ולהשמדתו (לידיעת מי שרוצים או נדרשים להעלים ממצאים וראיות). ארכיב מתקדם עשוי להציע לכם גם גיבוי מוצפן באמצעות חוות שרתים של האינטרנט, כך שאם מכל סיבה שהיא נגנב המחשב שבו שמור הארכיון או ניזוק באופן שאינו מאפשר שחזור מידע, החומר החשוב יישמר במקום בטוח.

ארכיב כמאגר מידע

המילה ארכיון היא מלה ארכאית... ארכיב מודרני משמש לא רק כמקום להתרפק עליו בערגה ובגעגוע. הוא אינו משמש רק הבית של הזיכרון. עיקר ייעודו של ארכיב מודרני – בעיקר בעולם העסקי - הוא שימושו כמאגר מידע זמין. הארכיב הדיגיטאלי אינו תופס מקום. לא נדרש להקצות לו מבנה ולהסתייע בשירותי ניקיון. אין הכרח לנעול את דלת הכניסה אליו ואין חשש מגניבת חומרים...

אבל עדיין, חרף הקדמה והשימושים העכשוויים בארכיון – עדיין לא נס ליחם של הארכיונים הישנים של פעם, מבני עץ או אבן ישנים, כדוגמת אלה שניתן למצוא עדיין ברבים מהקיבוצים, שבהם אפשר לראות בשעות הבוקר גמלאי חביב רוכן על חוברות מצהיבות וממיין בהם דפים.

ארכיב כפתרון אחסון

ארכיון הוא מקום טבעי ומוסכם לחיפוש חומרים משנים שעברו. כמעט לכל קהילה יש ארכיון שבו שמורות ומתועדות תולדותיה. יש לא מעט קהילות - קיבוצים הם דוגמה לכך – שבהם בארכיון הכללי שמורים גם תיקים אישיים של חבריהם, המהווים את ארכיון פרטי.

האופן שבו מתוחזק ומנוהל ארכיון מעיד על החשיבות שמייחסים לו ועל השימוש שעושים בו. כיום, על מנת לנהל ארכיון באופן מקצועי נדרש לימוד מסודר ושיטתי. האחריות המוטלת על מנהלי ארכיבים היא אחריות גדולה ורבה – אחריות לדורי דורות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב