דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול תוכן: כלים לעריכה ברשת 

מאת    [ 03/11/2005 ]

מילים במאמר: 359   [ נצפה 7941 פעמים ]

תוכן איכותי ומהודק הוא הבסיס להצלחת כל אתר. ניהול תוכן מקצועי דורש אמנם ניסיון רב ומיומנויות רבות, אולם ישנם כמה כלים בסיסיים לעריכה ברשת.

ראשית, 3 מושגי יסוד:

? אנו מבדילים בין שני סוגי אתרים, מבחינת התוכן: הראשון, אתר שיווקי - כלומר, התוכן ייבחן על פי מידת יכולתו "למכור" את המוצר/ים המוצעים לגולש. הסוג השני הוא אתר אינפורמטיבי - אתר שייבחן על פי מקצועיות תכניו, כותביו, והכי חשוב - מנהלי התוכן שלו. כמובן שאתר גם יכול "לנוע" בציר שבין שיווקי ומקצועי ולשלב את שניהם.

? ממשק הניהול הוא הכלי שבאמצעותו יוזנו התכנים אל תוך האתר. ממשק זה יכלול את מדורי התכנים באתר ואת תבנית העריכה שאליה יוזן הטקסט לקראת העלאתו אל הרשת

? עמוד דינאמי הוא עמוד המוזן ומתעדכן לעתים תכופות; תכניו בעלי גוון חדשותי. עמוד סטאטי מוזן לרוב פעם אחת ויחידה; תכניו אינם מתעדכנים כמעט. לפיכך מרבית העמודים בשלב ההקמה הם סטאטיים.

וכעת, כמה כלליים בסיסיים לעריכת תוכן ברשת:

? הרענון טוב לעריכה: יתרונה הגדול של העריכה ברשת הוא ביכולת לראות את השינויים מיידית. ביצוע REFRESH לעמוד הנערך לעתים תכופות - תוך העבודה עליו - מומלץ מאוד.

? חשוב מאוד לבצע פעולת שמירה אחת לכמה דקות. פעולה קטנה אחת עשויה לחסוך לפעמים זמן רב ועוגמת נפש גדולה.

? קצרו ככל האפשר. טקסטים ארוכים יבריחו את הגולש. פסקאות ארוכות יתישו אותו ולכן, שיברו פסקאות ככל האפשר.

? תנו כותרות ברורות. הגולש מחפש מידע מהיר ומיידי: הוא עשוי לדלג על כותרות חידתיות.

? שימרו על אחידות בעיצוב הטקסט, במינוחים ובמושגים. טקסט מסודר ואחיד הופך את הגלישה לזורמת ונעימה יותר.

? טקסט המלווה בקישורים רלבנטיים נחשב מושקע ומקצועי עבור הגולש.

? גם זמנו של הגולש יקר: אובייקטים כבדים יגזלו אותו. שימו תמונות במשקל קל!

לפני סיום, עשרת הדברות לניהול תוכן:

1. היה קצר וקולע
2. שמור על סדר ו"ניקיון" בטקסט
3. שבור פסקאות
4. אל תתחכם
5. אל תרגיז
6. אל תפתיע
7. העשר את הטקסט (אך לא יותר מדי)
8. עצור לרענון
9. זכור לשמור!
10. ואהבת לרעך (מה שטוב לך, טוב לגולש)

והערה ממש לסיום: המאמר הנ"ל הינו רק קצה קצהו של עולם תוכן הולך ומתפתח, הדורש מומחיות ומיומנות גבוהים במיוחד. עבור מרבית האתרים, בעיקר אלה המתיימרים להיות בעלי נוכחות בולטת ברשת, ניהול תוכן מקצועי הינו בבחינת הכרח.
עיתונאי לשעבר במשך 15 שנה, ממקימי אתר האינטרנט של "הארץ". במשך כשנתיים - הקמת מחלקת התוכן של קבוצת קונסיסט בישראל וניהולה. כיום - מנכ"ל חברת התוכן 3points המציעה סל פתרונות תוכן באינטרנט.

אתר החברה: www.3points.co.il

הבלוג שלי: http://contentman.wordpress.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב