דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תחבורה ציבורית בלונדון - עצות שימושיות 

מאת    [ 15/04/2012 ]

מילים במאמר: 612   [ נצפה 4017 פעמים ]

 

 

אחרי טיסה ללונדון ברוב המקרים תשתמשו במערכת התחבורה הציבורית המצוינת של העיר. עורק החיים העיקרי של לונדון בהקשר של תחבורה ציבורית סובב סביב הרכבת התחתית(או גם ה'טיוב' כפי שהמקומיים קוראים לה). הרכבת התחתית בלונדון מורכבת מ12 קווים שיכולים לקחת אותך מכל נקודה לכמעט כל נקודה במרכז העיר באופן מהיר וביעילות. מפתיע, אבל אחרי טיסה ללונדון הרבה פעמים מגלים שגם ברכבת הלונדונית הידועה יש לפעמים איחורים. ניתן לבדוק מתי הרכבות עוזבות ובאיזן שעה באמצעות שלטים דיגיטליים שתלויים בתחנות.

מידע על הרכבת התחתית אחרי הטיסה ללונדון ניתן למצוא בכל מיני דרכים אפשר לבדוק בגליונות נייר שמחולקים בכל בית מלון בתחנות מידע ובתחנות הרכבת התחתית שמפוזרים ברחבי העיר בנוסף אם אתם יותר ספונטניים אז אפשר פשוט להגיע לתחנת ולבקש מצוות הרכבת שיפנה אתכם לקו הרכבת המתאים הוא גם לרוב ידע למסור לכם פרטים מדויקים על תדירות הקווים ומסלולם אפשרות נוספת היא להעיף מבט בלוחות האלקטרוניים שפרוסים בכל התחנות ב טיוב ולרוב ניתן למצוא בהם את כל האינפורמציה שתרצו מומלץ לבדוק לפני הטיסה ללונדון שבית המלון שלכם ממוקם בקרבת תחנת רכבת תחתית 

מומלץ מאוד למי שטס ללונדון ועושה שימוש ברכבת התחתית לא לשלם על כל נסיעה בנפרד דבר אשר עלול לעלות לכם לא פחות מ4 פאונד לנסיעה אלא להנפיק לעצמו כרטיס נסיעה אלקטרוני שמאפשר טעינה אוטומטית של נסיעות או כרטיסי מעבר חופשי לתקופת ימים קבועה מראש דבר זה יוזיל בצורה משמעותית את הנסיעה עד ל 1 9 פאונד הנחה של חמישים אחוז ההבדל הקיצוני הוא מכוון ותוכנן על מנת למנוע נסיעות בודדות ולעודד את השימוש בכרטיסים האלקטרוניים

בקיץ יכול להיות דיי חם ברכבת התחתית בלונדון אם הטיסה שלכם ללונדון מתוכננת לקיץ כדאי לדעת מראש שברכבת התחתית אין מיזוג אוויר והנסיעה עלולה להיות קצת לא נוחה בימים היותר חמים של השנה בדרך כלל החום לא מגיע לרמות קיצוניות כמו בארץ אבל יש ימים חמים במהלך השנה שיכולים להפוך את חווית הנסיעה בתחתית ללא נעימה עבור הטסים ללונדון

שעות השירות: הרכבת האחרונה עוזבת את התחנה המרכזית בלונדון  ב00:30 במהלך ימות השבוע וביום ראשון ב23:30. הרכבת הראשונה יוצאת מפרברי העיר בערך ב5 בבוקר.

בנוסף, במידה ואתם נוסעים בקבוצה של חמישה אנשים, אתם עלולים לגלות אחרי טיסה ללונדון שמונית לא יקרה בעבורכם בצורה משמעותית יותר מהרכבת התחתית, והיא יכולה להיות מהירה בצורה משמעותית יותר אם המרחקים בין היעדים שלכם הם קצרים.

העיר מחולקת מבחינת הרכבת התחתית  ל6 אזורי נסיעה, כל אזור מתומחר בנפרד.  ניתן לרכוש כרטיס נסיעה אלקטרוני(travelcard)  ליום אחד, שלושה ימים או שבוע רצוף לצירוף של כמה אזורי נסיעה. במידה ואתם מתכננים אחרי טיסה ללונדון להישאר בעיקר במרכז העיר מומלץ שתרכשו כרטיס שתקף באזורים 1 ו2 בלבד.  אין צורך לרכוש כרטיס לאזורים נוספים אלא אם כן אתם מתכננים טיול לאזורי הפרברים של העיר.

צעירים מתחת לגיל 16 יכולים לנסוע באזורים 1-6 בעלות שעומד על  לירת סטרלינג אחת בלבד לנסיעה.

כרטיס אוייסטר(oyster) הוא למעשה כרטיס פלסטיק אלקטרוני שבו קונים נסיעות משולמות מראש. ניתן להסתייע בו בכל אמצעי התחבורה הציבורית בלונדון(מלבד מוניות) ואפשר להזמין אותו עוד בטרם טיסה ללונדון מהארץ.

אפשר אף לשלם באמצעות כרטיס האוייסטר בתעריף שהינו פר נסיעה, אבל התעריף לנסיעה אמור להיות משמעותית זול יותר מתעריף התשלום במזומן ברכבת התחתית.

איך נעזרים בכרטיס אחרי טיסה ללונדון? בעת העלייה לאוטובוס גע קלות עם הכרטיס על פני הקורא האלקטרוני כדי לוודא שהנסיעה נרשמה. ברכבת התחתית העבר את הכרטיס בנקודת הכניסה אולם וודא בנוסף שאתה מעביר אותו בנקודת היציאה מן הרכבת התחתית כדי שהכרטיס יהיה מסוגל לחשב את מחיר הנסיעה. במידה ולא תעביר את הכרטיס גם בנקודת היציאה הכרטיס יוכל לעשות בעיות מאחר ומבחינתו הנסיעה עדיין נמשכת...בסופו של דבר יכול להיווצר מצב שבו הכרטיס חייב אותך עבור התעריף המקסימלי לנסיעה, וזה סתם בזבוז כסף מיותר.

הרכבת התחתית עוברת כרגע תקופת שיפוצים רצינית, מה שאומר שלעיתים קרובות המון תחנות נסגרות ונפתחות לסירוגין. ניתן לבחון את מצב התחנות בטלפון: +44 (0) 20 7222 1234

 

דריך טיולים המתמחה ב: טיסה לניו יורק, טיסה לפריז, טיסה לאמסטרדם, טיסה ללונדון, טיסה לברצלונה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב