דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך שיכר רימונים - מורה נבוכים למושגים מעולם היין 

מאת    [ 15/03/2012 ]

מילים במאמר: 1446   [ נצפה 4906 פעמים ]

בציבור השתיינים ובציבור המקצועי יש לא מעט חילוקי דעות באשר להגדרת המונח יין רימונים.

על פי התורה יין הוא רק מפרי הגפן . כאשר אין בנמצא יין מענבים קיום המצווה גובר וניתן לקדש עם כל משקה אלכוהולי כשר אחר. לכן  יין רימונים איננו נחשב כיין על פי הגדרת התורה אלא שיכר רימונים.

בתקינה לסיווג משקאות יין רימונים נחשב ליין מפירות הנעשה בדרך הדומה ליין ענבים  לכל דבר ועניין מאחר וכל פרי שעבר תהליך תסיסה ונהפך לאלכוהול כדוגמת שיכר הרימונים מוגדר כשיכר .

אז איך נגדיר באמת יין או שיכר רימונים? אולי בעזרת מדריך היין הבא תוכלו אתם להחליט בעצמכם....

מי מאיתנו לא היה בסיטואציה הזאת אתם רוצים להזמין/ לרכוש יין וממש , אבל ממש לא יודעים איזה ואיך !!!

אתם בארוחה במסעדה: עם בן/בת הזוג , עם המשפחה , עם חברים ואולי בפגישה עסקית...

אתם בחנות יין או בסופר מתלבטים מה ילווה את הארוחה או ישמש כמתנה...

 אז איך מזמינים ורוכשים יין ויוצאים מזה בשלום בלי לצאת מאוכזבים: כל הטיפים !!!

 המפגש הראשוני של הסועד עם היין הוא במקרים מסוימים ע"י סטנד שמוצג לראווה בכניסה למסעדה או דרך מעבר בבר לכיוון השולחנות אליהן מובילה אותנו המארחת  , בלבוש המלצרים כגון סינרים , לפעמיים אתם יכולים לראות את יין החודש בדרך כלל של יקב בוטיק מוצג לראווה על השולחן. מסעדות נחשבות מגישות לכם עם תפריט האוכל גם תפריט יין  בד"כ אב כרס .

אם אתם בחנות יין או בסופר אתם בוודאי תמצאו עצמכם מול מדפים עמוסים יינות כאלו ואחרים חלקם מוכרים וחלקם בכלל לא ,מעמד זה הוא חשוב מאוד בבחירת מקום הרכישה.

אם אתם קונים יין לארוחה פשוטה יומיומית אז רכישת יין בסופר תעשה את העבודה אך אם החלטתם לפנק את עצמכם או לקנות מתנה לבן הזוג , לבת הזוג , לאירוע או למישהו היקר לליבכם רצוי שתבחרו בחנות או מרכז המבקרים של יקב הבוטיק או שתחפשו חנות יין הקרובה למקום מגוריכם.

לדעתי רכישה במרכז המבקרים , חנות היקב או בחנות יין זוהי הרכישה השווה ביותר שם תמיד תוכלו לטעום ולהתנסות במגוון היינות ולמצוא יין שמוצא חן בעינכם , מומלץ להתנסות ביינות עם שילובים או הרכבים לא שיגרתים כגון: שיכר רימונים למשל , תוכלו לטעום רק במרכז המבקרים שלנו או בחנויות ספציפיות בהן יש שיכר רימונים.

כאשר מתחילה ההתלבטות לבחירת סוג היין שילווה את הארוחה או יינתן כמתנה , ככל שיש יותר משתתפים בבחירת סוג היין העדפות רבות , בצורה כזאת ואם אתם יכולים לאפשר לעצמכם מבחינה כספית ניתן להזמין מספר יינות שונים ולחוות טעמים מגוונים ועל כן מומלץ לבחור יינות שונים כפי שיוצג בהמשך.

לפני הכול

אם על דעת הסועדים יש יין מעודף ,אהוב ומוסכם ואתם טיפוסים שלא אוהבים סיכונים אל תתלבטו פשוט תזמינו או תרכשו את הטוב והמוכר.

בכוס או בבקבוק

רצוי להזמין יין בבקבוק מכיוון שהוא מכיל כ 4 כוסות , אם בכל זאת אתם רוצים רק כוס בקשו טעימה מקדימה וכך תוכלו לגלות אם היין לטעמכם.

יין הבית או יין מהתפריט

בעבר יינות הבית היו יינות שעליהם המסעדה עשתה מבצע כלשהו , כיום יינות הבית מוכנים ע"י יקבים שונים במיוחד למסעדה וניתן כבר למצוא היום ששף המסעדה עצמו מכין יין , לעומת זאת , יש היום מגוון יינות טובים מהיקבים המסחריים ומיקבי בוטיק .

לטעמי שיקולי בחירה בין יין הבית או תפריט נובע משיקולי העדפות טעם ומחיר אך כל שיקול אחר שתיקחו מקובל...יש לזכור שמחיר יקר או זול איננו מסמל את טיב או יוקרת היין . יחד עם זאת יין סופר ,יין ב -35 ש"ח לעולם לא יהיה שווה בטעמו ליין יוקרתי ואיכותי.

האם רק לבן או אדום שולטים?

כיום אין כללים ברורים , אני אישית בארוחה כבדה מעדיף יין לבן ובארוחות בשר או גבינות יין אדום.

בשנים האחרונות נכנסו יינות רבים וטובים שהם לא על בסיס צבע שולט אדום או לבן כך למשל יינות הרוזה שהם למעשה יין אדום מבלי שכל פיגמנט הצבע מקליפות הענבים נכנס ליין יכולים לשמש תחליף ליין לבן וניתן לשתות אותם מקוררים היטב ביום חם ליד גבינות או ארוחה כבדה.

את שיכר הרימונים למשל ניתן לראות בגווני הצבעים החל מצבע אדום ועד צבע ארגמן וחום . אלו מושפעים מרמת הסוכר בפרי הרימון ,הזן שממנו עשוי שיכר הרימונים והליך עשייתו.

מה אומר הסיווג יבש או חצי יבש?

הגדרה זאת מתייחסת לסוכר , ביין לבן שהליך הכנתו שונה מהליך הכנת יין אדום הוא יותר מתוק ולכן רוב היינות הלבנים חצי יבשים והאדומים יבשים לגמרי.

ישנם יינות הנקראים קינוח והם יינות שנקטפו בשיא רמת הסוכר שלהם והותססו זמן קצר .

יש יינות מוגזים ויינות פורט שזוהי תורה בפני עצמה ובמאמר זה לא ניכנס לכך .

בשיכר רימונים ניתן לכוון את רמת המתיקות על ידי בחירת מועד קטיף הרימונים מצד אחד והפסקת תהליך התסיסה ביקב הבוטיק מצד שני .

זני או רב זני

יין זני עשוי לפחות מ  85% מאותו פרי ואז ניתן לקרוא לו בשם זן שממנו הוא עשוי כך למשל שיכר רימונים שיש בו 85% מאותו זן ייקרא על שם הזן ממנו הוא עשוי.

היום יש מספר זנים רימונים , יש רימונים חמוצים ואדומים ,יש ורודים,אדומים ואפילו סגולים ושחורים .

יין רב זני הוא יין המכיל מספר של זנים מאותה קבוצת צבע (אדום או לבן) או רימון,למשל קברנה סובניון שיראז.

מה עדיף אם תשאלו אותי - שוב עניין של טעם , יש כיום יינות נפלאים שהם רב זנים ויש כאלו שאני מעדיף לשתות זני.

הגשת היין לשולחן

במסעדה שמכבדת את עצמה המלצר יביא את היין לשולחן , כמובן שהיין צריך להיות מקורר לפי הכללים: באדום 16 עד 18 מעלות ובלבן 4 עד 8 מעלות , המלצר יראה למזמין כי זהו היין שהוזמן ע"י הצגת תווית היין , יפתח את היין מול הסועדים , יש לשים לב שהוא הסיר את הקפסולה שיושבת מעל הפקק במלואה , על המלצר להגיש למזמין היין ולאחר שטעם ואישר כי היין בסדר עליו להגיש מימין לטועם בכיוון השעון לשאר הסועדים.

אם אתם בחנות יין, ביקב הבוטיק או בסופר יש לשים לב למספר דגשים על מנת למנוע רכישה של יין מקולקל ופגום:

בקבוק שנמצא על המדף והוא עם אבק סימן שהיין שוכב הרבה זמן.

במקום שתנאי האקלים אינם מתאים להחזקת יין כגון: חשיפה לשמש , מקום לא מקורר וכד...

רצוי להסתכל על התווית ולראות שנת ייצור או מתי בוקבק היין  , המלצה מעל 3 עד 5 שנים ייתכן והיין "עשה את שלו".

איך כטועם תדע שהיין איננו מקולקל

הפקק : 1. הסתכלו על הפקק , הפקק אמור לקבל את צבע היין לדוגמא ביין אדום אם אין לו צבע סימן שהוא יין צעיר שבוקבק זה עתה , אם הפקק צבוע ביותר מחצי , היין בוקבק מזמן וסביר להניח שאם הוא לא נשמר כראוי ביקב , בחנות  או המסעדה עבר זמנו , 2. הריחו את הפקק אם יש ריח של יין סימן שהיין בסדר אם יש ריח כמו של עובש או קרטון רטוב , ביצים סרוחות היין מקולקל.

הנוזל בכוס : ראשית החזיקו את הכוס ריקה מול האור וודאו כי היא נקייה ,צלולה ואין בה סימני ידיים ,סבון, אבק  וכד.. כל אלו עלולים להשפיע על טעם היין.

למקפידים שבינינו הדרך המומלצת לנגב כוס יין לאחר שרחצנו אותה וייבשנו אותה זה על ידי נייר המופק מעץ התות.

כעת הסתכלו ביין שזה עתה נמזג לכם בכוס עליכם לוודא כי היין צלול , שאין בו לכלוך ,חתיכות פרי וכד.. , הסתכלו בשולי הנוזל של יין בכוס עליו להיות בצבע היין כל צבע אחר מלמד על יין מחומצן  , להזכירכם בשיכר רימונים יכולים להיות הצבעים : אדום ,בורדו,ארגמן ,חום.

ריח היין :ערבלו מעט את הכוס והריחו , הריח הנכון הוא של יין ,ענבים , עישון כל ריח אחר מלמד כי היין מקולקל.

במקרה של שיכר רימונים עליכם להריח ריח גם פרי ,פירות יער וכמובן רימונים.

טעם היין: סביר להניח שאם הזמנתם יין או שתיתים יין בצורה כזאת או אחרת בעבר תוכלו להבחין שכל טעם שאיננו מלמד על יין , ענבים  או עפיצות אומר יין מקולקל.

בשיכר רימונים הטעם שונה לחלוטין מיין ענבים , טעמו של שיכר רימונים אמור להיות מתקתק ולהזכיר טעם של רימונים ,פירות יער ואין בו את תחושת העפיצות שתופסת את הפה או צריבה בגרון.

יש ללגום מן היין לגלגל אותו בפה ובלשון ולהחזיק מעט את הנוזל בחלל הפה ורק אז לבלוע כך טעמו האמיתי של היין יורגש , יש לציין כי  חוש הטעם האחראי על חמיצות נמצא בצידי הפה וחוש הטעם למתיקות נמצא בקדמת הלשון.

איך שותים יין:

יין אדום ושיכר רימונים מוזגים בכוס יין שנקראת בורדו , כוס זאת בעלת רגל גבוהה ובטן רחבה .

יין לבן שותים בכוס צרה (דומה לכוס שמפניה).

יש להחזיק את היין ברגל בלבד וזאת על מנת לא לחמם את שיכר הרימונים  ולא ללכלך את מראהו והחשוב מכל זה אלגנטי ומראה על הבנה.

את הכוס יש למלא כשני שליש ואם אתם שותים יין מבלי תירוץ של הארוחה אז מומלץ לצרף לשיכר הרימונים את אחת מן הגבינות הבאות: ברי ,רוקפור או כל גבינה כחולה.

למרות מדריך היין אתם עדיין מפחדים להתנסות בשיכר רימונים או כל יין אחר ויש יין טוב שאתם מכירים , ניתן להרים טלפון למסעדה ולשאול האם ניתן להביא יין ולשלם דמי חליצה.

 

 

 

 

 

 

 

 

צחי ליבוביץ מנהל מוצר רימונים האיכרים משפחת ליבוביץ href="mailto:haikarimz@gmail.comhaikarimz@gmail.com">">haikarimz@gmail.com www.haikarim.co.il  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב