דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זיהוי סגנון ודרך הלמידה המתאימה לך וכיצד להשתמש בטכניקות יעילות על מנת לשפר את הריכוז ולהגביר את היעילות וההצלחות בלמידה. 

מאת    [ 13/02/2012 ]

מילים במאמר: 618   [ נצפה 5601 פעמים ]

סגנונות למידה ודרכים שונות לקליטת מידע ואינפורמציה

האם אי פעם שמתם לב לדרך בה אתם לומדים? האם אתם לומדים בשקט, ללא תנועה, באותו מקום, ללא שותפים? או שאולי אתם נוהגים ללמוד באופן פעיל יותר הכרוך בדיבור לעצמכם או לשותף, תוך כדי תנועה ושינוי תמידי של מקומות למידה?

נראה כי אנשים שונים נוהגים ללמוד בדרכים שונות! אחד מתחומי המומחיות שלי הוא מיומנויות למידה. אני מייעצת ומנחה תלמידים וסטודנטים בנשא במשך שנים רבות. מתוך ניסיוני הרב בתחום מצאתי כי ישנה יותר מדרך אחת ללמידה ! לכל תלמיד וסטודנט יש את הדרך הייחודית שלו ללמוד ולעבד מידע!

על מנת לזהות את סגנון הלמידה שלך לחץ כאן ומלא את השאלון

ישנם סוגים שונים של לומדים: הלומד השמיעתי, הלומד התנועתי, הלומד החזותי, הלומד החזותי-שמיעתי ועוד. במאמר זה אתמקד בשני סוגים עיקריים של לומדים: החזותי-תנועתי והרב ערוצי. כאשר תקראו את המאמר תוכלו לזהות ביתר קלות איזה סוג של לומדים אתם וכיצד למקסם את האפקטיביות בלמידה שלכם דרך שיטות פשוטות וקלות ליישום אותם אמנה במאמר.

סוג אחד של תלמיד הוא הלומד החזותי-תנועתי. לומד זה צופה על התכנים הכתובים על הלוח בכיתה או בספרים, כותב הרבה בהרצאות, ומפנים את החומר דרך הערוץ החזותי (זיכרון צילומי) ודרך הכתיבה. הלומד החזותי-תנועתי הלמידה קלה הרבה יותר כי היא מתרחשת בצורה הרבה יותר קונבנציונאלית.

ללומד זה ישנם עפ"ר מיומנויות ריכוז ברמה גבוהה והוא יכול לשבת וללמוד במשך שעות בלי לקום מהכסא (תלמיד "חרשן"). מניסיוני ללומד זה קשה להבין לקבל שיטות של לומדים אחרים. לדוגמא: הורים ומרים שהינם חזותיים- תנועתיים מתקשים להבין את ילדיהם ותלמידיהם הנוהגים ללמוד ברעש, עם מוסיקה חזקה ועם הרבה תנועה. זה ממש "משגע" אותם והם אף נוהגים להטיף להם.

הסוג השני והשונה לחלוטין הוא הלומד הרב ערוצי הקולט את החומר דרך הערוץ החזותי,השמיעתי והתנועתי ביחד. כדי להתרכז, לומד זה צריך להיות פעיל ואקטיבי ולהשתמש בשיטות כגון: דיבור עצמי בלמידה,למידה עם שותפים,תנועה,אכילה,האזנה למוסיקה ושינוי תמידי של סביבות למידה.

הלומד הרב ערוצי אינו בהכרח בעל הפרעת קשב וריכוז והיפראקטיביות (ADHD, אך מניסיוני, רב האנשים ההיפראקטיבים (ADHD) לומדים ומתרכזים בצרה הטובה ביותר דרך למידה רב ערוצית. התלמיד הרב ערוצי בדרך כלל נשאר מאחור. לפי הנורמה הלימודית הרווחת, יש רק דרך אחת נכונה ללמידה: בשקט, בישיבה עם כתיבה מרובה (הדרך של הלומד החזותי-תנועתי). הלומד הרב- ערוצי מנסה להתאים את עצמו לנורמה הזאת וחווה רב הזמן כשלון כי הוא לא לומד בצרה המתאימה לו!

אז מה ניתן לעשות אם אתם לומד רב ערוצי? הצעד הראשון הוא להבין ולקבל את ההתנהגות והסגנון הלימודי שלכם! שנית, להתחיל ללמוד בדרך המתאימה לכם!

בשיעורים ובהרצאות מומלץ לכתוב כתיבה חלקית כי כך ניתן לערב את שלושת הערוצים- החזותי,השמיעתי והתנועתי. חשוב להיות פעילים עד כמה שניתן בהרצאות: להשתתף, לשאול שאלות,לשתות,לאכול , ללעוס מסטיק (אם המורה מרשה) ולצאת כמה דקות מההרצאה ולחזור אחרי כחמישים דקות אם אין הפסקה מסודרת והריכוז שלכם כבר ממש נמוך. בלמידה עצמית יש לנוע הרבה לפני, במשך ובין יחידות למידה, למד למידה פעילה, דבר לעצמך בזמן למידה, השתמש בלוח מחיק, האזן למוסיקה ללא מילים בזמן פתירת תרגילים,שנה סביבות למידה ולמד גם עם שותפים. אמור לעצמך: "אני בוחר ללמוד בדרך המתאימה לי ביותר וזה בסדר!" נסו לקבל ולא לשפוט את דרך הלמידה שלכם וסיכוי ההצלחה שלכם יגדלו בהתאם!

עכשיו אולי קל לכם יותר לזהות איזה טיפוס של לומד אתם ואיזה טיפוסי לומדים הם חבריכם,תלמידיכם וילדיכם.זיכרו ללמוד איך ללמוד בדרך המתאימה לכם ביותר!  ואם לדוגמא אתם לומדים חזותיים-תנועתיים ואחד מהקרובים אליכם הוא רב ערוצי אנא גלו סבלנות ואל תנסו להטיף להם ללמוד כמוכם כי זה  רק יגרום נזק מיותר. הלומדים הרב ערוציים לא יכולים להסתגל  לסגנון אחר היות וסגנון קליטת המידע הוא מולד ועדיף להפיק ממנו את המיטב ולא להילחם בו!

 ניתן גם לקבל ייעוץ אישי באמצעות שיחות פנים מול פנים אודרך הטלפון והסקייפ כיתבו לי מייל כדי להזמין שירות זה.

המון הצלחה בלימודים

שלכם בברכה

אלה ארנון!    

אלה ארנון Ella Arnon מנהלת מרכז ההכשרות- "זווית שונה ללמידה".   יועצת חינוכית MA  מטפלת אישית, זוגית ומשפחתית .  


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב