דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קידום עסקי במנועי חיפוש באינטרנט 

מאת    [ 07/11/2007 ]

מילים במאמר: 685   [ נצפה 3471 פעמים ]

הקדמה
בעשייתי הרבה בתעשיית ההיטק הגלובלית והמקומית, אני נחשף לעסקים רבים, קטנים כגדולים, המבקשים כחלק מאסטרטגיית הארגון, להימצא באינטרנט. רבים הם האנשים המבקשים את תהילת ארגונם ע"י כך ששם הארגון או שמם הם, יופיעו באינטרנט. על פניו, לא משנה היכן יופיע השם, באתר זה או אחר, אך אם ימצא ברבים טוב הדבר שבעתיים.
כל ארגון עסקי מחויב כתנאי הכרחי אך לא מספק, לבצע פעולות שיווק ופרסום של מוצריו, שירותיו, יכולותיו ויתרונותיו בשוק העסקי בו הוא פועל, אחרת יהיה קשה עליו לגייס לקוחות שיקנו את מרכולתו ובכך בעצם, להתקיים.
לפי דוח של זניט מדיה ושל ארגון
מהו קידום עסקי?
קידום עסקי, העצמה עסקית, חיזוק העסק - הכל נמצא תחת אותה הקטגוריה, מטרת העסק הינה לקדם את עסקיו, להצליח ולממש את המטרות לשמן הוא הוקם.
קידום העסק מתבצע בעזרת ערוצי תקשורת שונים ומגוונים. כבר במשפט זה, נקבעה עובדה, חייבים לבצע פעילות תקשורתית עם גורמים אחרים וזאת כמטרה בפני עצמה. עצם הפעילות מביאה לחשיפת העסק ומוצריו לגורמי עניין שונים ובכך יצירת Leads עבור העסק עצמו.
הערוצים בהם יכול עסק לבצע קידום עסקי הינם: בעזרת רשת חברים, פרסום בערוצי הטלוויזיה והרדיו, הגדרת מותג והטמעתו בציבור, פרסום בפורומים, פרסום באתרים מובילים באינטרנט ועוד ערוצים רבים אחרים וטובים.

מהו מנוע חיפוש אינטרנטי?
מנוע חיפוש אינטרנטי, זוהי תוכנה אשר מבצעת באופן אוטומטי חיפוש במידע הרב אשר קיים באינטרנט. כאשר המשתמש מחפש מושג מסוים, נושא כזה או אחר או מידע כלשהו, תוכנה החיפוש מבצעת חיפוש ממוקד לפי רצון הגולש.
בעולם האינטרנט קיימים מנועי חיפוש רבים, בין אם הם ג'נרים ומאפשרים חיפוש בכל נושא כדוגמת גוגל וואלה ובין אם הם מיועדים לחתך אוכלוסיה הנושא פרופיל מסוים כדוגמת מנוע חיפוש העסקים ביזסנטרוdirectmarketing ועוד.


קידום עסקי באינטרנט
בשעה טובה, יש לך מוצר, יתרון או כלי שאתה רוצה למכור, השקעת בבניית אתר, במציאת שם לאתר, באחסון שלו ו... , מיליארדי הגולשים בעולם פוסחים דווקא על האתר שלך. כל מה שהשקעת פשוט לא מספיק, כל הפעילות שבצעת הייתה רק תחילתה של הדרך בעולם האינטרנט., על מנת לעלות על שביל הזהב, עליך לבצע קידום עסקי בעולם האינטרנט, עליך לדאוג שמנועי החיפוש, יכירו את אתרך, יכירו את מוצריך, יכירו את מרכולתך, יכירו אותך.
פיתוח האתר, צריך להתבצע כך שמנועי החיפוש יצליחו לקרא אותו, לפענח אותו, להבין מה אתה רשמת בו ולמה התכוונת, הרי לא אחת קרה שחיפשת נושא מסויים האינטרנט, אך אתרים בעלי נושאים שונים לחלוטין הופיעו בתשובות החיפוש. האתר צריך להיות ממוקד מטרה ונהיר לתוכנות. תהליך נוסף, הינו פנייה למנועי החיפוש הללו להירשם בהם ולדבר בשפתם הם. ישנם מנועי חיפוש אשר מאפשרים לך להגדיר מיהו קהל היעד שלך, עבור איזה חיפוש מילים הגולשים ימצאו אותך וכיו"ב. אל תדאג, כמו שאתה מומחה בתחומך, כך ישנם ארגונים שתחום העיקרי שלהם הינו קידום העסקי באינטרנט, אתה מוזמן לפנות אליהם.

יתרונות הקידום העסקי במנועי החיפוש
היתרון הבולט והחשוב בקידום עסקי המנועי חיפוש הינו ברור וחשוב מעין כמוהו, ככל ערוץ של קידום עסקי, גם כאן הדבר מהווה מינוף עסקי. הקמת אתר, הצעת את שירותייך, כעת כשמנוע החיפוש יודע עליך, "השמועה" תגיע לאוזני הגולשים או במקרה זה למסכי המחשב של הגולשים. רבים הם האנשים, אשר כפתרון ראשון, מהיר וזול פונים לרשת האינטרנט על מנת למצוא את פתרון לצרכיהם.
לקוחות חוזרים - נאמנות לקוח, לקוח מעברך, אשר נפרדו דרכיכן אך באופן עקבי הוא רואה אותך ויודע איך לפנות אליך, ימצא אותך במהירות וללא השקעת משאבים רבים.
חיזוק מותג, ככל שיותר פעמים הצלחת לחשוף את שירותיך לקהל הרחב, כך תצליח להגביר ולחזק אותם בעיני הציבור.
יכולת מדידת ביצועים גבוהה ומהימנה, עולם האינטרנט מאפשר בעזרת כלים אוטומטיים לבדוק את ההשפעה הישירה של ביצוע פעילויות הקידום. מדידת הביצועים מאפשרת לבעלי המקצוע בקבלת החלטות הממקדות את הקידום ובכך להקטין עלויות והגדלת הכנסות - חלומו של כל ארגון עסקי.

מתי אפשר להתחיל בקידום?
כאן עולה השאלה, האם אני צריך אתר באינטרנט על מנת לבצע קידום עסקי? ברמת העיקרון, התשובה היא כן. צריך לפתח אתר ממוקד מטרה ולבצע פעילויות של קידום עסקי עבור האתר. ישנם מצבים בהם אין צורך בקיומו של אתר על מנת לקדם רעיון ו/או מוצר כלשהו,פעילות המתבצעת בעזרת שליחת אימיילים, סרטונים, תמונות ובדיחות, פתיחת בלוגים ושימוש יומיומי בפורומים שונים, אך כאן הדרך קשה יותר ולרוב גם יקרה יותר.
לכן, ביצוע קידום של רעיון ו/או מותג כלשהו אינם מחייבים אתר ואפשרי לבצע זאת בכל עת אולם כדי לבצע קידום עסקי בעזרת מנועי חיפוש, ישנו הצורך לקשר אליהם אתר מובנה וקיים.


עצמון בן מאיר מנכל חברת פיסיליין המתמחה בפיתוח פתרונות תוכנה מתקדמים. התמחות בפיתוח תוכנה בדוט נט, כתיבת פתרונות וטכנולוגיות לקידום ופרסום באינטרנט.
http://www.pcline.co.il
http://www.go2sale.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב