דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכינות 

מאת    [ 17/10/2011 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 2293 פעמים ]

מכינות קדם אוניברסיטאיות מטרתן לשפר או להשלים בגרויות כדי להתקבל ללימודים באוניברסיטה או מכללה לקראת לימודים לתואר ראשון במוסדות הלימוד השונים בארץ כגון אוניברסיטאות או מכללות המוכרות על ידי משרד החינוך בארץ. במסגרת  של מכינות באנגלית משפרים בדרך כלל את הרמה באנגלית מרמה של 3 יחידות לימוד לרמת 4 יחידות לימוד. יש לזכור שקצב הלימודים במסגרת של מכינות קדם אוניברסיטאיות הוא מואץ מאוד ומדובר במסגרת של השלמת בגרויות בלחץ של שנה אקדמית אחת ומדובר בשעות לימודים ארוכות.רוב הסטודנטים שלומדים במסגרת של מכינות  גם עובדים למחייתם ולא כולם גרים עם ההורים וזה מה שהופך את החוויה של הלימוד במסגרת של מכינות לתקופה לחוצה מבחינת זמן והצורך להגיע להישגים לימודיים גבוהים בלחץ של זמן מועט.

בסיום הלימודים במסגרת של מכינות באנגלית הסטודנטים ניגשים לבחינת הבגרות באנגלית בדרך כלל במועד החורף (בסביבות ינואר פברואר בשנת הלימודים) . הדבר אומר שיש לתלמידים סך הכול של 4 חודשים פלוס מינום ללמוד במרץ במסגרת לימודים של מכינות באנגלית ולשפר רמה במסגרת זמן מאוד מועט . הלימודים במסגרת של מכינות  נערכים בסביבות פעמיים בשבוע ובקבוצות של סביבות 20 עד 30 איש בכיתה. כמובן שתנאי הלימוד אינם אידיאליים והמרצה לאנגלית רצה בחומר הלימוד. בנוסף על כך, במסגרת של מכינות באנגלית המרצה נותנת מבחנים באנגלית ובחנים על אנסינים וכן על כתיבה והבנת הנשמע ממש כמו בבגרות וכן עוברת במהירות רבה על חוקי הדקדוק. בכדי להגיע מוכנים כמה שיותר מבחינת הידע , ההבנה והביטחון באנגלית הרבה סטודנטים לוקחים שיעורים פרטיים באנגלית לקראת מכינות באנגלית.

כדי לעשות מכינות לשיפור בגרויות ניתן להירשם לאחת מהמכללות או האוניברסיטאות המוכרות על ידי משרד החינוך בארץ. תוכלו כמובן לסדר לכם מערכת שעות כזו שתוכלו לשלב בה לימודים ועבודה אך הכי מומלץ זה לקחת עבודה חלקית כזו שתשתלב עם הלימודים במסגרת של מכינות  על מנת לשפר לכם את סיכויי ההצלחה במסגרת מכינות  קדם אוניברסיטאיות ועל מנת שלא תהיו יותר מידי לחוצים בזמן.

מכינות בעצם מאפשרות מתן הזדמנות שנייה לתלמידים שבזמן התיכון פחות השקיעו בלימודים מסיבות שונות ואשר מעוניינים ללמוד לתואר ראשון וחסרה להם תעודת בגרות מלאה או שהינם מעוניינים לשפר ציוני בגרות. אופציה אחרת במקום ללכת לכיוון של מכינות  היא ללמוד במסגרת של תיכון ערב בתיכון אקסטרני כלשהו המוכר על ידי משרד החינוך ובעצם ללמוד להשלים או לשפר בגרויות בקצב פחות מואץ מזה של מכינות והדגש הוא על זה שתוכלו ללמוד בערב ולעבוד בעבודה בשעות הבוקר ממש כמו לימודים במכללה ולא בדיוק כמו לחזור לתיכון כפי שלומדים במתכונת של מכינות.

לסיכום, במידה ויש לכם צורך לשפר או להשלים בגרויות תוכלו לבחור בין לימודים במסגרת מכינות  קדם אוניברסיטאיות, תיכון ערב או ללמוד אצל מורה פרטי. ניתן גם לשלב לימוד אנגלית לבגרות במסגרת של שעורים פרטיים אחד על אחד עם מורה פרטי תוך כדי שאתם במסגרת של מכינות.

כותבת המאמר היא יעל זנו מורה לשעורים פרטיים וקבוצתיים. לשיעורים פרטיים באנגלית  - http://www.english-yael.com/    אנסין באנגלית -- http://www.english-yael.com/english-unseen.html בגרות באנגלית -- http://www.english-yael.com/bagrut-in-english.html




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב