דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בפנים או בחוץ - מאמר בנושא עסקים משפחתיים 

מאת    [ 21/10/2007 ]

מילים במאמר: 518   [ נצפה 3796 פעמים ]

אחת השאלות הבסיסיות המלוות כל בן משפחה של בעל עסק משפחתי היא השאלה האם להיכנס לעסק ולהשתלב בו או להשאר בחוץ לעבוד במקום אחר , להתמקד בלימודים , או סתם לא לעשות דבר.

הכניסה לעסק מלווה בתגיות סביבתיות - בעסק של אבא אני תמיד אהיה הבת של או הבן של - מה שלא אעשה תמיד יגידו עלי שההצלחה שלי מקורה בהיותי הבת של בעל הבית האם לא עדיף שאתחיל במקום אחר - בעסק אחר אצליח שם ואבוא עם חוויה של הצלחה וניסיון משם -

חשש נוסף הוא מאבא עצמו - האם כניסתי לעסק לא תפריע לאבא . האם אבא באמת מעוניין שאכנס או שהיה מעדיף שאתפוס מרחק ואעניק לו עוד מספר שנים של שלטון בעסק. האם כניסתי עלולה להאיץ את פרישתו האם אני רוצה שיפרוש.

ועוד זווית - האם אבא מספיק חזק כדי לקלוט בן משפחה בלי לדכא את יכולותיו של בן המשפחה האם אבא יכול לשמש לי מורה ומדריך - מנטור האם אני מסוגל/ת להקשיב לאבא וללמוד מינסיונו שהביא את העסק למקום בו הוא נמצא אן שההתמחות שלי היא בביקורת - ביקורת על אבא על מעשיו ועל מחדליו בלי להיות שם בשביל להקשיב וללמוד.

וכיצד תתקבל כניסתי ע"י בני משפחה אחרים המצויים בעסק - האם אני תוספת לכוח המשפחתי שבעסק - גורם שיחזק את העסק כלפי העולם החיצוני או אולי אני רק גורם מפריע שצריך להתמודד איתו לקצץ את כנפיו ולדכא את שאיפותיו ויוזמותיו

ואמא מה היא תגיד - האם היא אומרת לי "אתה חייב להיכנס לעסק - זה הבייבי של אבא אם לא תיכנס אתה תשבור לו את הלב " " אתה לא יכול שלא להכנס אבא בנה את העסק בשבילך" או שהיא אומרת "ההחלטה היא שלך - עשה קודם כל מה שטוב לך - עסק קיים רק כדי שאיכות החיים של בני המשפחה תשופר" ולמה היא מתכוונת באמת -

ואם בחוץ - האם אני לא פראייר האם אינני מוותר על זכויותיי בעסק המשפחתי לטובת אחי העובד בעסק . מה יהיה חלקי בעסק וברכוש המשפחתי אם לא אכנס לעבוד בעסק היום. האם אבא יגיד שרק מי שעובד בעסק שותף בו. האם יאפשרו לי להיות שותף לקבלת החלטות מרכזיות בעסק גם אם אינני עובד בו. האם אוכל לקבל סיוע בבניית עסק אחר ועד כמה יהיה סיוע זה משמעותי ביחס לעסק של אבא. האם אבא יסכים לפגוע בצמיחת העסק שלו כדי להשקיע כספים בסיוע לבניית העסק החדש שלי. האם אבא יאמין ביכולתי לבנות עסק עצמאי או שיגיד לי " אם אתה כזה מוצלח אתה תסתדר לבד - " ואם אבא יסייע למי יהיה שייך העסק החדש שאקים האם הכספים של אבא הם בגדר הלוואה שעלי להחזיר כאשר כל הפרות הם שלי או שהם השקעה שתגרום לכך שאחיי ואחיותי יהיו שותפים לנצח בפרות הצלחתי - האם רק אני אהיה שותף שלהם או האם הם מצפים להיות שותפים בעסק שאני הקמתי בסיועם של אמא ואבא. והשאלה הגדולה - שאלתם של ההורים - אם הוא ישאר בחוץ האם לא עלול להיווצר מצב של עני ועשיר כאשר אחד מהילדים יגדיל את הון העסק אותו הוא מנהל בעוד ילד אחר יפסיד כסף או אולי חס וחלילה יגיע לכך שעסקו לא ימשיך לפעול והוא ישאר ללא מקורות פרנסה. האם אין זה הוגן יותר שכולם יהיו שותפים אצל כולם וכך ימנע הסיכון הכרוך בחוסר הצלחה של אחד הילדים.

רו"ח אלון ברוידא
מנכ"ל מחשבה קדימה בע"מ
יועצים לעסקים משפחתיים
www.thinkahead.co.il

אם את או אתה חושבים על שאלות אלה ועל שאלות נוספות אשמח לשמוע את הערותיכם
והארותיכם לכתבה זו במייל a_braude@netvision.net.il

שיהיה לכם בהצלחה

רו"ח אלון ברוידא
מנכ"ל מחשבה קדימה בע"מ
יועצים לעסקים בבעלות משפחתית

מחשבה קדימה היא חברת היעוץ המובילה והותיקה בישראל לעסקים משפחתיים ולבני משפחות השותפים בעסקים משפחתיים. אנחנו שם כדי להיות לצידכם ולסייע לכם בקבלת החלטות על בסיס ניסיון וידע שנצבר בטיפול בלמעלה מ 1500 משפחות ועסקים בארץ ובחו"ל. בצוות מחשבה קדימה אנשי מקצוע המתמחים בתחום - ראיית חשבון, שותפויות חברות פרטיות וחברות ציבוריות, בנקאות, פסיכולוגיה גישור ומשפטים.רק במחשבה קדימה תמצאו צוות קבוע המשלב ידע של אנשי מקצוע בכירים ומובילים בתחומם.
לפרטים נוספים ולתאום פגישה 972 52 52 03



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב