דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יבוא מסין (6) - ביקורת איכות ב-יבוא מסין 

מאת    [ 16/10/2007 ]

מילים במאמר: 862   [ נצפה 6082 פעמים ]

 יבוא מסין ?ביקורות איכות מאת בני יחזקאל הקדמה : במאמרינו  הקודמים עברנו משלב מציאת הספק המתאים ב-יבוא מסין דרך בדיקת הסיכונים הרבים הכרוכים ב-יבוא מסין וכן דנו כיצד ניתן להימנע בחוכמה מטעויות ב-יבוא מסין לפחות בשלבים הראשונים .
עברנו בקצרה על עשרת כללי הברזל ל-יבוא מסין.בהמשך התעכבנו על בעיות נפוצות  ב-יבוא מסין וסיימנו עם איש העסקים הסיני שכשהוא אומר כן איך אנו אמורים להתייחס לזה במיוחד כאשר כל ה-יבוא מסין והעיסקה עומדת להתממש במחירים מפתים.


במאמר זה נגיע לתכלית ה-יבוא מסין -  איך אנו מוודאים שהסחורה שהזמנו אכן עומדת בכל הקריטריונים שאנו רוצים ונוכל להביאה בלב שקט לארץ היעד.
ב- יבוא מסין לא נחים לרגע וחייבים להיות כל העת עירניים בגלל פערי הפשה,המרחק והמנטליות.

  הבעיות העיקריות בבדיקות האיכות בסין הן: 1. בסין מייצרים בכמויות גדולות ,הרבה ומהר. עקב כך לעיתים יש מצב של "מריחה",חוסר ארגון וסדר  -  או בשפתנו "פרטץ" - כיוון שמייצרים הרבה ומהר, מעגלים בפינות ואז ה-יבוא מסין יוצא נפסד.2. חיסכון בחומר אחרי שכבר אושר המוצר .במקרים רבים לאחר סגירת העיסקה או לאחר שהלקוח כיווץ את המחיר בעוד כמה סנטים מוצא הספק הסיני פיתרון פשוט ?מוריד את איכות חומר הגלם  שעליו כבר סוכם.    (לעיתים , אך לא רק , התאמת המוצר המסופק למחיר שנקבע אחרי התמקחות קשה ) ואז ה-יבוא מסין מקבל שם לא טוב.3. מוצר לא מתאים ב 100% לדוגמא _ המוצר שמגיע הוא "בערך" מבחינת סממנים חיצוניים , דוגמת : סימונים ,צבע וכדומה..   זאת יש לזכור - הטעם של הסינים שונה משלנו - לעיתים יתווכחו שהגוון שיצא -יותר יפה , או שלא ישימו לב שהלוגו קצת בצד וקצת מכוער.שוב- ה-יבוא מסין נראה קשה מדי. 4. חוסר עקביות באיכות המשלוחים לאורך זמן - משלוח או שניים טובים , ואח"כ בעיות קשות ולא מוסברות.וזאת עקב כך שה-יבוא מסין הוא תהליך מתמשך ולא חד פעמי .5. אם ננסה להוריד מחירים לאחר משלוחים ראשונים לעיתים הספק הסיני מחליף ספקי את ספקי חומרי גלם שלו או רכיבים אחרים כדי לחסוך עלויות. ואז יש בעיית איכות קשה.ואנו אז אומרים יבוא מסין לא תקין לאורך זמן.6. סין היא כרגע מדינה בה ניוד העובדים ותחלופת מקומות העבודה הם במימדים שלא יאמנו . תחלופה כזאת במחלקות מסויימות יכולה  להשפיע בצורה קריטית על איכות המשלוחים. למשל :תחלופה גדולה של כוח - אדם במחלקת בקרת איכות של העסק.ושוב ה-יבוא מסין סובל.7.דבר נוסף על יבוא מסין : חוסר מחויבות שלמה של הספק לאיכות מוצריו הנובע מכך ש :   א. סין שוק של מוכרים מזה מספר שנים - מחירים עולים והביקוש רק גדל   ב. אין אפשרות לתבוע ספק סיני.   ג. אין ידע או מחויבות לביטוח אחריות מוצר אחריות מקצועית.   ד. אין כמעט אשראי פתוח כך שכל הכסף בידי הספק לפני שהקונה ראה את הסחורה.      הספק הסיני  יודע שלא יצטרך לפצות בכסף - אם יש תקלה , ייכנס למשא ומתן על פיצוי במשלוחים הבאים שיספק. 

 עשרת הדיברות לביקורת איכות יעילה ב-יבוא מסין:  1. דוגמא מאושרת סופית (CONFIRMATION SAMPLE) בידי הבודק . 2. תאור מפורט של המוצר.3. הוראות מפורטות של הקונה (ה-יבוא מסין )(היכן לשים את הדגשים?היכן צפויות בעיות?)4. שיתוף פעולה טוב (בגיבוי הלקוח) מצד הספק. מתבטא בנוכחות אנשים ממחלקת השיווק של הספק . כל העבודה הפיזית צריכה להתבצע ע"י עובדים של הספק ולא של הבודקים.5. יש לאפשר מספיק זמן כדי שאפשר יהיה לתקן לפסול. (אם הסחורה כבר מועמסת וצריך אותה דחוף דחוף משמעות הבדיקה יורדת)6. עבודה סיסטמית של הבודק מול טבלאות מדגם וטפסי בדיקה מסודרים.7. הבודק צריך להיות מצויד במצלמה דיגיטלית טובה ובתיק הלקוח.8. הלקוח (והמשרד העורפי של הבודק) צריך להיות זמין למתן תשובותאישורים במקום - ON LINE במידה והסחורה צריכה לצאת מיידית (המקרה הנפוץ)9. מנוף מול הספק - אינו יכול לשלוח את הסחורה לייעדה מבלי מסמך חתום על ידי חברת הבדיקה. ניתן להוסיף למסמכים הנדרשים מול מכתב האשראי גם את אישור חברת הבדיקה. כאשר העסקה מתבצעת במזומן צריך לשמור נתח מסוים לתשלום אחרי שנתקבלה הבדיקה ואושרה ע"י הלקוח.10. הכנת אופציות לבדיקה מעמיקה או טכנית יותר :      א. התקשרות עם מעבדה זמינה, רצוי באזור המפעל, לבדוק רכיבים או את המפעל/המשלוח כולו.      ב. התקשרות עם אנשי מקצוע לבדיקה טכנית ספציפית.      ג. אפשרות לקחת מדגם ולשלוח ללקוח לבדיקה אצלו.   בודק האיכות: הבודק הרשלן:לא מסתכל על הפרטים הקטנים.לא מתעמק בפרטים.לא בודק מדגמית מכל חלקי המשלוח.לא בודק מסמכים ?הסינים מקפידים הקפדה יתרה במה שכתוב.לא מפעיל שיקול דעת.לא מצוייד בדוגמא מאושרת.לא בודק את ההזמנה עצמה ?והתאמתה לייצור בפועל  שנמצא.מוכן לבדוק גם במקומות  לא ראויים.  הבודק הטוב - 1. מפעיל הרבה COMMON SENSE .2. מצויד במפרט יסודי של המוצר , בטופס בדיקה עם הנחיות הלקוח ורצוי גם בדוגמא סופית מאושרת.3. בודק קודם כל התאמה מלאה של המוצר והמשלוח כולו להזמנה - נשמע טריוויאלי אבל קריטי.4. מקפיד לא רק על כל הקשור למוצר אלא גם על כל הקשור לסימונים ולאריזות. (לא חסרו משלוחים טובים שהמכס עיכב בגלל עבירת סימונים או שנשברו עקב אריזה קלוקלת)5. לא מתחיל בעבודתו בלי שיתוף פעולה מלא של המפעל.6. עובד רק בתנאים שמאפשרים בדיקה. (בעיקר בכל הנוגע לאור, מזג אויר , נגישות , מכשור טכני במידת הצורך)  לסיום , חשוב מאוד : לעיתים  עדיפה בדיקה על ידי משרד קניות או רכש של ה-יבוא מסין (הלקוח) ולא על ידי חברת בדיקה חיצונית ובלתי מעורבת. מי שמבצע את ה-יבוא מסין תמיד רוצה את הסחורה. וכמעט תמיד יש מגבלת זמן הספקה ל-יבוא מסין. לפיכך מומלץ לבסס הבדיקה על בודק שנמצא בקשר אונליין רציף עם הלקוח-שהוא המבצע בפועל של ה-יבוא מסין ולא על חברות הבדיקה החיצונית הרב לאומיות (דוגמת SGS ). אלו אמנם מקצועיות מאוד אך הבודק הסיני שלהם יעזוב את שטח הבדיקה וילך לכתוב דוח שיגיע למחרת ל-יבוא מסין. (שיאלץ את היבואן מסין לפתוח בהתכתבות עם הספק הסיני על ביצוע תיקונים ובדיקה נוספת.) לעיתים על תקלה קטנה , פתירה בקלות, יאבד הקונה שבוע ?שבועיים יקרים ביותר.וכל ה-יבוא מסין יפסיד כסף. בהצלחה בני יחזקאל www.helios-developments.com  
בני יחזקאל
מהנדס אלקטרוניקה בוגר הטכניון .
בעל ניסיון של 20 שנה ב-יבוא מסין והודו וכן במסחר קמעונאי כולל רשתות של חנויות ויצוא למדינות שונות מסין.
בעל ניסיון במסחר אלקטרוני b2c ובמסחר b2b סקרי שוק ומיתוג מוצרי צריכה.
עובד בחברת הליוס סחר בינלאומי בפיתוח עיסקי, מנהל שיווק ויעוץ לעסקים הרוצים ליבא מסין.
פרטים נוספים על יבוא מסין :
יבוא מסין



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב