דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להשתחרר מהשדים - האם זה אפשרי? כיצד משפיעים עלינו רגשות ודפוסים שליליים והדרך להשתחרר מהם באמצעות שיטת EFT 

מאת    [ 11/08/2011 ]

מילים במאמר: 1198   [ נצפה 4869 פעמים ]

"להשתחרר מהשדים" ? האם זה אפשרי?

פרק א'

כיצד משפיעים עלינו רגשות ודפוסים 'שליליים' והדרך להשתחרר מהם באמצעות שיטת  EFT  

" הגורם לכל הרגשות השליליים הוא הפרעה במערכת האנרגיות של הגוף".

גארי קרייג, מפתח שיטת EFT- טכניקת השחרור הרגשי


    • מוצאים את עצמכם בלחץ יומיומי וסטרס מתמשך?
    • החיים מרגישים מעיקים וקשה לחשוב בבהירות?
    • מתרגזים ומאבדים סבלנות בקלות?
    • סובלים מכאבים כרוניים? אלרגיות? קשיי נשימה וכד'?
    • מתקשים לממש את רצונותיכם ותוכניותיכם?
    • חושבים שאינכם 'מספיק טובים' ש 'אינכם יכולים להגיע ל...'?
    • דוחים כל דבר לרגע האחרון או לזה שאחריו?
    • הייתם רוצים להפסיק לעשן/להפסיק לשתות/לרדת במשקל- ולא מצליחים?

אלה רק חלק מהשדים שנמצאים בתוכנו והולכים איתנו במהלך חיינו. הם מכתיבים לנו חלק רב מההתנהלות היומיומית שלנו, מכאיבים לנו, מגבילים אותנו ומפריעים לנו לממש את עצמנו, ואת יכולותינו ולהשיג חיים של שפע ובריאות.

כולנו צוברים "שדים" ההולכים עמנו במהלך היום, השבוע, החודש, החיים. "שדים" אלה מופיעים בדמות המחשבות והדעות שיש לנו על עצמנו- על יכולותינו ובעיקר מגבלותינו. "שדים" אלה הינם גם הלחצים שאנו פועלים תחתם- אלו שאנו מאמצים לנו דרך אותן אמונות מגבילות, ואלו שמופעלים עלינו על ידי המערכות החיצוניות, ואנו מגיבים אליהם מתוך אותן מערכות. "שדים" אלה הינם הכאבים הגופניים והנפשיים שאנו סוחבים איתנו מתוך כל הנ"ל ומתוך מה שהחיים מזמנים לנו, או מפילים אלינו, וגם הם- למעשה- התגובה שלנו אל האירועים, האנשים והיחסים שלנו עם סביבתנו. חלק גדול מה"שדים", במיוחד אלה הקשורים לאמונות שלנו לגבי עצמנו והאופן בו פועל העולם, נרכשים כבר בשנות החיים המוקדמות, ושמורים בזיכרון הגופני-רגשי שלנו.

"שדים" אלה יוצרים חסימות והפרעות במערכת האנרגטית של הגוף. חסימות אלה מפריעות לזרימה התקינה והחופשית של האנרגיה בגוף, והפרעה זו הינה מקור הצרות- המקור של רגשות שליליים, של כאבים גופניים, של חסמים פסיכולוגיים וגופניים, ואפילו של מחלות. מערכת האנרגיה של הגוף מנהלת את כל הקורה בגוף. ללא אנרגיה- אנו הופכים מיצור חי לדומם. לכן, ניתן להבין מדוע חסימות אלה יכולות להפוך ל"שד" היושב בתוכנו ומפריע לנו לחיות ברווחה, בשמחה, בבריאות ובהצלחה.

שיטות טיפול רבות, כיום, מתייחסות יותר ויותר לאנרגיות הגוף, כשאחת הראשונות היא הרפואה הסינית, אשר כבר לפני 4000 שנה מיפתה את ערוצי האנרגיה, אולם בעשורים האחרונים מתפתחות שיטות חדשות ומרתקות המשלבות בין הידע של הרפואה הסינית ומחקרי המוח והפסיכולוגיה העכשוויים ביותר. למעשה, חוקרים רבים מאמינים כי תרפיית האנרגיה תהיה התרפיה של המאה ה-21.  שיטת EFT הינה אחת מטכניקות הטיפול וההנחיה האלה, ואחת היעילות והמרתקות ביותר.

מהי שיטת EFT?

EFT  = Emotional Freedom Technique = "טכניקת השחרור הרגשי". השיטה פותחה על ידי גארי קרייג, מהנדס, מאמן אישי, חוקר ואיש אשכולות יוצא דופן. את השיטה הוא פיתח לאורך כמעט 40 שנה, מתוך שיטות לריפוי אנרגטי של קודמיו, ביניהם ד"ר רוג'ר קאלאהאן אשר פיתח את טכניקת ה TFT. זו טכניקה פשוטה ביותר מחד, ומדהימה בעוצמתה מאידך המשמשת לשחרור חסימות אנרגטיות ולריפוי של מגוון בעיות גופניות ורגשיות כאחד. הטכניקה משלבת בין דיקור סיני,  ללא מחטים, ופסיכולוגיה מודרנית, כך שזהו מעין 'דיקור פסיכולוגי'. השיטה שואבת רבות מהרפואה הסינית, ובעיקר מהעבודה עם ערוצי האנרגיה של הגוף, המרידיאנים, כשבמקום להשתמש במחטים, אנו מתופפים על נקודות מפתח לאורך ערוצי האנרגיה. ערוצים אלה מעבירים אנרגיה חשמלית דרך הגוף כולו, ובין האיברים הפנימיים השונים. על פי תפיסת הרפואה הסינית, על מנת לשמור על בריאות גופנית ומנטאלית- על האנרגיה בין האיברים ולאורך ערוצי האנרגיה לזרום באופן חלק ופתוח.  כיוון שבמהלך החיים, מינקות, אנו פוגשים באירועים, אנשים ומצבים המשפיעים על רגשותינו וחיינו, נוצרים קונפליקטים אנרגטיים ומחסומים לאורך קווי אנרגיה אלה. מה שאנו עושים ב- EFT זה לשחרר את אותם מחסומים באמצעות התיפוף על נקודות המפתח האנרגטיות.

טכניקת ה- EFT שייכת לזרם של שיטות טיפול הנקרא פסיכולוגיה באנרגיה= Energy Psychology.  זרם זה ושיטות בתוכו, נחשבות ליעילות ביותר, עדינות ובעלות אפקט ארוך טווח. גארי קרייג מדבר על הגוף לא כאוסף איברים, כי אם כתצורה אנרגטית. המשותף לשיטות אלה כמו גם לקינסיולוגיה, לפסיכותרפיה גופנית/הוליסטית ולגישות נוספות בעלות ראיה הוליסטית, היא ההנחה שהאירועים בחיינו נרשמים בזיכרון הגוף שלנו. כאשר נוצר רגש שלילי, נוצרת בגוף חסימה אנרגטית.

מה אומרת השיטה?
לאורך הגוף הפיסי שלנו עוברים ערוצי האנרגיה,המרידיאנים. כל התרחשות מלחיצה או טראומטית, יוצרת תקיעות וחוסמת את ערוצי האנרגיה האלה. כאשר הערוצים חסומים, בא הדבר לידי ביטוי בגוף הפיסי שלנו בצורה של מחלות, כאבים או ליקויים בתפקוד המערכות בגוף. כמו כן, יוצרים המחסומים מצב נפשי לחוץ, פחדים, כעסים וכד'. באמצעות שחרור המחסומים בערוצי האנרגיה ? הגוף שלנו חוזר לתפקד כפי שהוא יודע במצב תקין.

כוחה הגדול ביותר של שיטת EFT, ולכך יש גם סימוכין מדעיים הולכים ומתרבים (יותר ויותר מחקרים מדעיים עוסקים כיום בהשפעה של זרימת האנרגיה על התפקוד הגופני-רגשי-מנטאלי של בני אדם) הוא ביכולת שלה לשחרר מתח וסטרס מהמערכת האנרגטית. מסתבר, כי המתח והסטרס- אותם מרכיבים מודרניים שנראה כאילו הם כורח של החיים המודרניים, ואין מה לעשות נגדם- הם הגורם העיקרי לרוב המחלות שאנו נתקלים בהן בעולם המודרני, לרגשות שליליים ומערכות יחסים פגועות, לקושי לתפקד בעבודה, בלימודים ובחיי המשפחה. כאשר אנו מפחיתים באופן משמעותי את הלחץ והסטרס- אנו יכולים לשחרר ואף להיפטר מרוב הדברים המפריעים בחיינו, מרוב "השדים" שלנו. 

לכאורה עוד טכניקה אלטרנטיבית לטיפול, אז מה בכל זאת הבשורה?


    • הטכניקה היא טכניקה פשוטה ללמידה וליישום. בתוך שעה- שעתיים ניתן ללמוד את עקרונות הטכניקה הבסיסיים ולהתחיל להשתמש בה בחיי היום יום. כלי עצמתי זה מביא לשיפור בכל תחומי החיים וללא תלות במכשירים, מטפלים, מקום או זמן.
    • 2.      EFT  היא שיטה בטוחה, קלה ליישום ואינה פולשנית.
    • כל אדם יכול לעשות EFT בכוחות עצמו. ברגעי משבר או במצב חירום, כל אדם שמכיר את השיטה יכול להשתמש בה.
    • ההשפעה יכולה להיות מיידית. לרוב לאחר מספר דקות ניתן להתחיל לחוש הקלה רגשית משמעותית. השפעה זו נותנת מוטיבציה ומעודדת אנשים להמשיך, כיוון שהם יכולים לחוש את התוצאות על בשרם במהירות!
    • טיפול בשורש הבעיה. לעתים "דלת הכניסה" לטיפול הוא הסימפטום, אך בדרך כלל השחרור המשמעותי ופריצת הדרך הגדולה יתרחשו לאחר איתור אירוע משמעותי מן העבר, שיצר את החסימה האנרגטית שממשיכה להשפיע עד היום בצורה של מחלה, התמכרות וכד'.
    • בטיפול ב-EFT המרחק אינו בעיה. ניתן לטפל בשיטה גם דרך הטלפון באותה היעילות.
    •  ניתן ליישם את ה- EFT על כל בעיה אפשרית. ב- EFT ניתן לעבוד על מחלות גופניות, בעיות רגשיות, דימוי עצמי, קשיי קשב וריכוז, התמכרויות, חרדות, הפרעות אכילה, פרפקציוניזם, דחיינות, בעיות פוריות ועוד.

בעולם מאות אלפי אנשים כבר מתופפים. משתמשים בזה רופאים, פסיכולוגים, פסיכיאטרים, מאמנים, מטפלים, אנשים "רגילים", מורים, והרבה אנשי מקצוע אחרים. הטכניקה כבשה את העולם, בעיקר בזכות העובדה שכל אחד יכול ללמוד אותה מהר ובקלות, להשתמש בה בכל מקום ובכל שעה, ודי מהר להפטר ממחלות, מכאבים ממחשבות שליליות ומפחדים.
 מספר דוגמאות לשימוש בשיטה:
שיפור מצב בריאותי/פיסי: הורדת סוכר בדם, שיפור כל מדדי בדיקות הדם, הורדת חום, טיפול בדלקות גרון, שפעת וכד'., כולל שיפור ראייה ושמיעה.
הקלה על כאבים עד לשיפור מצב בריאותי שיטת טיפול לכל דבר: כאבי גב, כאבי שרירים, טיפול במיגרנות, כאבי בטן, פציעות ספורט, כאבים כתוצאה ממכות, כוויות וכד'.
 שחרור לחצים נפשיים וסיוע להתמודד עם מצבי לחץ בחיי היום יום:  הורדת סטרס, התמודדות עם סטרס, לחצים בעבודה, לחצים בשל מצב בריאותי או כלכלי, טיפול בכל סוגי הפחדים עד לשחרור מוחלט, חרדות, פוביות..
כלי ליצירת מציאות: יצירת הריון, זוגיות, חיזוק התדר החיובי ומשיכת מציאות רצויה על ידי חיזוק התדר הרצוי קריירה והצלחה ? עבודה על נקודות התוקעות תהליכי הצלחה ושגשוג

 התמכרויות: ירידה במשקל, הפסקת עישון.

בעיות קשב וריכוז- סיוע לביסוס שקט פנימי, הגברת הריכוז.

בשיטת EFT ניתן ומומלץ לעבוד עם מנחה, אך בקלות יחסית ניתן גם ללמוד אותה וליישם לבד.  תוכלו לעבוד בעצמכם, על עצמכם ולשחרר את הדברים אשר עוצרים אתכם מלחוות את חייכם באופן מלא, שמח ונינוח. תוכלו להשיג בריאות טובה יותר, רמת אנרגיה גבוהה וחיובית ותחושת יכולת עצמית גבוהה יותר.

מילכה לאון, מ.א. - מנחה בשיטת  EFT- לשחרור מלחץ וסטרס, שחרור מכאבים, שחרור ממחשבות מגבילות בדרך לחיים של שפע ובריאות. 


מתמחה בשיטת לאבאן-ברטנייף, בעלת תואר שני בתנועה ומחול ממרכז לאבאן בלונדון. לימדה מחול וLabanAnalysis-  במרכז לאבאן בלונדון ובקולג'ים למשחק. מלמדת תרפיסטים באוניברסיטת חיפה ומסגרות פרטיות, מלמדת מחול וLabanAnalysis  בארץ ובחו"ל. משלבת ניסיון וידע מתוך ניתוח תנועה לאבאן-בארטנייף, Body Mind Centering , מחול, יוגה, הנחיית קבוצות, פילאטס ומשחק. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב