דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוגי דיאטות, דיאטות נפוצות - דיאטה 

מאת    [ 17/07/2011 ]

מילים במאמר: 594   [ נצפה 4877 פעמים ]

סוגי דיאטות, דיאטות נפוצות - דיאטה: סוגי דיאטות, דיאטות נפוצות שוק הדיאטות הינו רב ומגוון, שוק הדיאטות כולל סוגים רבי ושונים של דיאטות כאלה ואחרות המבוססים על עקרונות כאלה ואחרים. ישנם דיאטות הכוללות תפריט מובנה, מודפס, בדיאטה זאת מפורטות הארוחות ויש לדייק בו. כמו למשל דיאטה המבוססת על עקרון הפחתה קלורית, דיאטת נקודות, דיאטת שומרי משקל ועוד. על כן, עלייך לבדוק את כל האופציות להרזיה ולבחור את הדיאטה המתאימה לך. ישנם דיאטות כאלה ואחרות המבוססות על צריכה של מרכיב אחד עיקרי, על פי רוב הן מיועדות בעיקר לפרק זמני בלבד, לתחילת הדיאטה, אך אינו מומלץ למשך זמן ארוך. אם תרצו דוגמאות שלדיאטות כאלה הן: דיאטת הפפאיה, דיאטת המזונות הירוקים, דיאטת הכרוב, דיאטת מיצי ירקות ופירות, דיאטת מנגו, דיאטת אורז מלא וכו'...

 

יש דיאטות המבוססות על הימנעות מצריכה של מוצר מסוים כמו פחמימות. למשל דיאטת אטקינס, דיאטת לחם. ניתן מספר דיאטות נפוצות. דיאטה, תפריט מאכלים ומשקאות, הדרך המקובלת והנהוגה ביותר לירידה במשקל היא ' לעשות דיאטה '. בדרך כלל מתכוונים בכך להפחתה של כמויות המזון מחד, ולהוצאת מאכלים מסוימים מהתפריט היומי מאידך. למשל, דיאטת אטקינס או דיאטה דלת פחמימות שבה אוכלים הרבה חלבונים וירקות, אך לא אוכלים כלל סוכרים ופחמימות. קיימות אינסוף דיאטות. כל אדם חייב להתאים לעצמו את הדיאטה ההולמת את גופו ובריאותו, כמובן בתיאום עם דיאטנית ורופא.

שיטת הקלוריות (שיטת הנקודות): דיאטה שיטת הקלוריות או שיטת הנקודות או שיטת שומרי משקל הן שיטות נפוצות של דיאטה. כל מאכל ומשקה מקבל ערך קלורי ערך בנקודות. נקבעת לאדם כמות של הקלוריות או כמות נקודות שהוא רשאי לצרוך במהלך כל יום. תפריט יורכב בהתאם לכמות הקלוריות או מספר הנקודות שנקבע. התפריט חייב להיות מאוזן ולהכיל חלבונים, ויטמינים, ירקות ופירות, סיבים תזונתיים, ואף מעט שומנים ופחמימות. התפריט יכול להיות מגוון, והוא תלוי בכמות של אבות המזון מכל סוג אותה מבקשים לצרוך.

דיאטת אטקינס (דיאטה דלת פחמימות): דיאטת אטקינס הינה דיאטה דלת פחמימות היא דיאטה ידועה ונפוצה. תפריט הדיאטה כולל את כל המאכלים למעט פחמימות וסוכרים. פחמימות כוללים לא רק חטיפים וממתקים, אלא גם לחם, תפוחי אדמה, אורז, פסטה, פתיתים ועוד. הדיאטה מאפשרת לאכול את שאר אבות המזון כולל חלבונים וגם שומנים, ללא הגבלה. לכאורה, ניתן לאכול חביתה משלוש ביצים מטוגנת בחמאה, קופסת טונה משומרת בשמן, סלט ירקות ברוטב מיונז ועוד. עם זאת, רצוי שלא להגזים בכמות השומנים הכלולה בתפריט הדיאטה, וזאת מסיבות בריאותיות כולל שמירה על לחץ דם ורמת כולסטרול.

דיאטת לחם: דיאטת לחם היא דיאטה יחסית קלה ונוחה. מתאימה למי שעובדים במשרד או שאינם רוצים או אינם יכולים לערוך תפריט מורכב הכולל תבשילים דיאטטיים. דיאטה זו כוללת 6 – 8 כריכים מלחם קל ובנוסף ירקות. הכריכים יכולים להיות בשריים ( פסטרמה ) או חלביים ( גבינה לבנה, גבינה צהובה ) או אחרים ( טונה ) ועוד.

דיאטת מיצי ירקות ופירות: דיאטת מיצים אף היא אינה מאוזנת ואינה מיועדת לטווח ארוך. דיאטה זו כוללת תפריט המורכב ממיצי ירקות כמו סלק, עגבנייה, מלפפון, בצל, פלפל, גזר ועוד. כמו כן מיצי פירות כמו תפוח, תפוז, לימון, אשכולית, אבטיח, מלון, תות, דובדבנים, רימון, בננות ועוד. יש להיזהר שלא להגזים בכמות של מיצי הפירות אשר מכילה סוכרים רבים.

דיאטת אורז מלא: דיאטת אורז מלא כוללת מאכלים שונים מאורז מלא, כולל פריכיות אורז מלא, ואליה ניתן להוסיף עגבניות. הדיאטה אינה מאוזנת ואינה מיועדת לטווח ארוך.

דיאטת כרוב: דיאטת כרוב אינה דיאטה בריאה ומאוזנת. דיאטה זו יכולה לשמש, אם בכלל, כפתיחה לתהליך ארוך של ירידה במשקל. הדיאטה כרוכה בהכנת סיר מרק גדול המורכב מכרוב המכיל 27 קלוריות בלבד ל -100 גרם. ניתן להוסיף ירקות שאינם פחמימות כמו בצל, קישוא, כרובית, פטרוזיליה, שורש, סלרי, גזר ועוד. אין להאריך בדיאטה זו משום שאינה מאוזנת וכן חסרים בה אבות מזון עיקריים וחשובים כולל חלבונים, שומנים, פחמימות וויטמינים.

יעקב עזרא מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומאמן כושר אישי. מרצה ומלמד בתחומי התזונה, הרפואה והספורט בבית הספר למאמנים אוניברסיטת ת"א - וינגייט, במדרשה לתרבות הגוף - אמריקה ישראל, ובמכון מור (חברת בת של קופת חולים כללית). לפגישת ייעוץ בקליניקה: 0528567140 ספרים שכתב: אבן הפינה בתחום פיתוח-הגוף", ספורטולוגיה - המדריך לספורטאים, סטרואידים כל מה שרצית לדעת! ולא העזת לשאול?. דיאטה מהירה אישית, סוכרת, טיפול בסוכרת הריון, אנטי אייג'ינג - דחיית תהליכי זקנה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב