דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רכב חדש שתוקן במוסך הסדר של חברת הביטוח 

מאת    [ 04/07/2011 ]

מילים במאמר: 765   [ נצפה 5136 פעמים ]

רכבו החדש של מבוטח נפגע קשה בתאונה. לאחר חודשיים מתיקון התאונה במוסך הסדר של חברת הביטוח נתקע הרכב והיה צורך בגרירתו למוסך היבואן.

כל מבוטח רכב אשר נגרמת לו תאונה נאלץ להתקשר עם נציגי חברת הביטוח שלו, .. מהר מאוד הוא מגלה אדיבות יתרה של נציגי חברת הביטוח אשר משכנעים אותו לגרור את הרכב למוסך הסדר תוך שהם מרגיעים את הלקוח כי יקבל רכב חלופי, תוך טיפול פרטני של שמאי רכב מטעמם אשר יבדוק את הרכב בקפידה רבה, עסק לא רע חשב לתומו מר וולדמיר והסכים להצעת נציגת חברת הביטוח.. - אז בואו נעצור רגע לפני ונשאל איפה טמון העוקץ, שימו לב, אילו הייתם נוהגים אחרת וגוררים את הרכב למוסך היבואן אזי ברוב המקרים ישנם מוסכי יבואן שמעניקים רכב חילופי וגם הייתם מקבלים חלפים מקוריים ולא הייתם פוגעים באחריות יצרן. -  עצם העובדה כי הסכמתם להכניס את רכבכם למוסך הסדר אז אינכם מבינים כלל את ההשלכות של תיקון הרכב בידיים שאינם מקצועיות לרבות העובדה כי במוסך הסדר כבר ידאגו להחליף חלפי תאונה שאינם מקוריים. - שיקול דעת במקרה זה של בעל רכב חדש להעביר את רכבו החדש למוסך הסדר נראה בסדר מבחינתו משום שהוא אינו רוצה להתעסק עם הרכב ובדברים שאינו מבין.  

לאור האמור להלן סיפור אמיתי של מבוטח אשר נהג ע"פ הוראותיהם של נציגי חברת הביטוח.(שמות במאמר זה הינם בדויים והשמות האמיתיים שמורים במערכת). -  ביום מהימים נסע מר וולדימיר עם רכבו החדש  תוך חציית רמזור ירוק, ולפתח הגיח רכב ממול אשר נסע באדום וניכנס ברכבו של וולדמיר מלפנים, הנהג הפוגע ברח ממקום התאונה וחזר כעבור מספר דקות מבוהל מאוד, תוך הבעת חרטה על מעשיו. -  לאחר החלפת פרטים, נדרש מר וולדמיר להזמין גרר בכדי לפנות את הרכב למוסך וכך עשה. התקשר לחברת הביטוח ודיווח על התאונה, נציגי חברת הביטוח הרגיעו את וולדמיר  - אין לך מה לדאוג מר וולדמיר, הכל יהיה בסדר, אנחנו מייד שולחים גרר.. שיגרור את הרכב למוסך הסדר שלנו.. עוד הוסיפו.. אמרנו לך שאין לך מה לדאוג !! חברת הביטוח שלנו דואגת למבוטחים שלה.. ושם במוסך ההסדר מחכה לך רכב חלופי ושמאי רכב, אתה מבחינתך אין לך הרבה מה לעשות, תן לנו לטפל בתאונה.. גש למוסך הסדר, חתום על כמה מסמכים, קבל רכב חלופי וסע לשלום, ברגע שיסיימו לתקן את הרכב אנו נתקשר איתך. - כאשר מר וולדמיר שמע את נציגת הביטוח המהממת משתטחת בפניו.. הסכים והודה לה מקרב לב לנציגת חברת הביטוח.. נסע ביחד עם הגרר למוסך הסדר, חתם על מסמכים קיבל רכב חלופי ונסע בשמחה לביתו. - כעבור חמישה ימים התקשרו ממוסך הסדר ומסרו כי הרכב תוקן בהצלחה, בוא לקחת את הרכב בבקשה מסרו נציגי מוסך ההסדר, הרכב שלך יצא כמו חדש.  -   מר וולדמיר נסע למוסך ההסדר, קיבל את הרכב ונסע לדרכו,.. כעבור חודשיים, בזמן נסיעה נשמעו רעשים מתיבת ההילוכים ולאחר מכן הרכב הפסיק לנסוע.  -  מה לעשות חשב בליבו מר וולדמיר, הרי זה רכב חדש לחלוטין, עברתי רק 15,000 ק"מ , הרכב באחריות יצרן, אז אין לנו ברירה אלא לגרור את הרכב למוסך היבואן.  -  לאחר גרירת הרכב למוסך היבואן נתגלתה תמונה מזעזעת, ברכבו החדש של וולדמיר הרכיבו חלפים חליפיים ולא מקוריים כנדרש, לדוגמא: רדיאטורים וחלפים רבים בחזית הרכב.  -  עוד נראה כי צינוריות השמן של תיבת ההילוכים הורכבו בצורה לקויה מאוד עד לעיוות הצינור וקריעתו במשך הזמן, כתוצאה מכך נזל כל השמן מתיבת ההילוכים אשר נפגמה כתוצאה מעבודתה ללא שמן. -  מצד מוסך היצרן, מר וולדמיר איבד את האחריות על הרכב בשל תיקון לקוי שלא במוסך היבואן. אז מה עושים שאל בעל הרכב את נציגי מוסך היבואן.. בתשובה מקצועית מסרו את מסכנותיהם אשר הובילו את מר וולדמיר להתקשר עימנו, תוך התקשרות עם בעלי מוסך הסדר, חברת הביטוח והשמאי מטעם חברת הביטוח.  -  בבדיקתנו את הרכב במוסך היבואן נמצא כי הורכבו חלפים תחליפים ברכב חדש תוך הרכבה לא נכונה של צנרת שמן תיבת הילוכים. - בסופו של יום תיבת ההילוכים פורקה מהרכב, תוקנה והרכב נמסר לוולדמיר.

טיפולינו בנושא היה בשני מישורים א. חישוב ירידת ערך מסחרית לאחר תאונה, ב. ירידת ערך בגין החלפת חלפים לא מקוריים, (כל אלו לא חושבו ע"י השמאי מטעם חברת הביטוח)- זוהי חוות דעת אחת.  וחוות דעת השנייה נערכה כתביעת אחריות מקצועית של מוסך הסדר מטעם חברת הביטוח אשר גרם לנזק של תיבת ההילוכים תוך חישוב ירידת ערך רכב בגין פירוק והרכבת תיבת הילוכים מרכב חדש.

סיכום: כאן נעצור לרגע ונודה כי מרבים בעלי הרכב אין להם את הניסיון איך לנהוג לאחר תאונה, הבלבול, הכעס, חוסר אונים מביאים אותנו להאמין לסוכן הביטוח ו/או לנציגי חברת הביטוח. -  ניצול העובדות הנ"ל ע"י כל אלו המתעסקים בביטוח הן אינטרסנטיות בלבד, האינטרס העיקרי הוא לשמור על כספם של חברות הביטוח תוך משלוח שמאי מטעמם אשר יעשה ככל שביכולתו למזער את הנזקים תוך העדר חישוב ירידת ערך מסחרית שנרגמה לרכב כתוצאה מקרות מקרה תאונה. 

נסיעה טובה, חיים שריקי - שמאי אובייקטיבי  054-6800905 

שמאות רכב ורכוש חיים שריקי מייצג קבוצת שמאים מומחים בחישוב ירידת ערך לאחר תאונה ו/או מקרה ביטוח, משרדינו מעניק טיפול מקצועי והערכת נזקים לרכוש וציוד על כל סוגיו. חיים שריקי שמאי רכב ומוסמך מטעם משרד התחבורה, יועץ טכני ובעל מקצוע של 32 שנה בענף הרכב והרכוש.     נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת ! חיים שריקי שמאות רכב ורכוש 054-6800905  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב