דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח ערך הקרקע בתוך ביטוח דירה 

מאת    [ 19/06/2011 ]

מילים במאמר: 435   [ נצפה 3483 פעמים ]

ביטוח ערך הקרקע בתוך ביטוח דירה

בית פרטי לא רק נחשב יותר יוקרתי אלא גם יותר נוח מבחינה ביטוחית. כשאנו מתגוררים בבית פרטי, הקרקע עליה יושב הבית היא שלנו, תכולת הבית שלנו ומבנה הבית שלנו. ביטוח דירה, במובן זה, משתלם מאין כמוהו, זאת מפני שהוא מכסה את הכול כולל הכול.

יחד עם זאת, בבית משותף, אנו חולקים מרחב משותף עם עוד דיירים. במידה ולא כל דירות הבניין מבוטחות, אנו חשופים לפגיעה כלכלית מהותית גם אם אנחנו דאגנו לבטח את הדירה ותכולתה.

חשוב להבין כי בבניין משותף ישנם מרחבים רבים שאינם מבוטחים כי למעשה, אינם שייכים לאף אדם או לשטחה של אף דירה. אלה הם המרחבים המשותפים כגון הלובי, תשתיות הבניין, הקרקע וחדרי המדרגות בכל קומה.

נחוץ – ביטוח ערך קרקע

המרחבים המשותפים יכולים להיהרס בדליקה, רעידת אדמה ובדליפות גז. אמת, מדובר במקצים קיצוניים, אולם החיים לימדו אותנו שגם אלה קורים, וללא התראה מוקדמת. במקרה כזה, אם יש בידיכם ביטוח דירה ותכולה תקבלו פיצוי רק על שווי הדירה ולא על שווי הקרקע.

כתוצאה מכך, אם לא כל דירות הבניין מבוטחות, לא תוכלו לשוב ולבנות את הבניין ולהציל את ההשקעה העצומה. הפיצוי שתקבלו לא יספיק לקניית דירה חדשה שכן, ערך הקרקע משוכלל במחיר מבעוד מועד.

על כן, מה שניתן לעשות הוא להוסיף לביטוח דירה ותכולה גם את סעיף ערך הקרקע ולבטח את השקעתכם מכל הכיוונים. אל תסמכו על אף אחד, דאגו לעצמכם ולכספכם מבעוד מועד.

מה ביטוח ערך קרקע כולל למעשה?

ביטוח ערך קרקע מכסה את המבוטח על פי השווי היחסי של הקרקע עליה בנוי הבניין עם הדירה שלכם. הכיסוי הביטוחי הוא ההפרש המתקבל מהפחתת סכום הביטוח של מבנה הדירה משווי השוק שלה, זאת מכיוון ששווי השוק כולל גם את החלק היחסי של הקרקע.

למעשה, הכיסוי נותן אפשרות למבוטח לרכוש דירה חדשה בשווי השוק של הדירה הקודמת. כך זוכה המבוטח לשקט נפשי בידיעה כי אינו ייזרק לרחוב וכי יהיה בידיו סכום מספיק על מנת לא לרדת באיכות החיים.

בכל מקרה, כספי הפיצויים מחברת הביטוח מגיעים רק לאחר כמה חודשים כאשר ברור מעל לכל ספק כי לא מתכוונים לבנות בניין חדש בקרוב וכי הכסף שהושקע ירד לטמיון. על מנת לעבור את חודשי ההמתנה בנוחות, מומלץ לעשות ביטוח שכר דירה במסגרת ביטוח דירה.

בכל מקרה, בעת קבלת הפיצויים, מעביר בעל הדירה והמבוטח את זכויותיו על הקרקע לחברת הביטוח, זאת על מנת למנוע כפילות.

לבחור את חברת הביטוח הנכונה

לא כל חברת ביטוח בישראל נותנת אפשרות לביטוח ערך הקרקע, זאת משום הסיכון הגדול הכרוך בכך. ישנן חברות המערימות קשיים ותנאים לביטוח זה ויש לעשות השוואת מחירים והשוואת פוליסה לפני שחותמים. כך או כך, רצוי להתייעץ עם סוכן הביטוח שלכם בדבר ביטוח ערך קרקע.

הכשרה חברה לביטוח מספקת קשת רחבה ומגוונת של פתרונות ביטוח בתחום האלמנטרי (ביטוח רכב, ביטוח דירה, ביטוח עסק ועוד), חיים, חסכון (best invest) ובריאות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב