דף הבית  >>  בריאות ורפואה  >>  השמנת יתר הרשם | התחבר

ניתוח בריאטרי משפר נתוני הכולסטרול בדם 

מאת    [ 07/06/2011 ] [ נצפה 557 פעמים ]
articles.co.il
   

   
Loading


מחקר חדש מראה כי ניתוח מעקף קיבה עשוי לנרמל את רמות הכולסטרול בתוך שישה חודשים, ולהרחיק את הכולסטרול הגבוה למשך שש שנים לפחות

ניתוח מעקף קיבה יכול לסייע בהפחתת רמת הכולסטרול ולשפר את היחס בין סך-כל הכולסטרול בדם לבין הכולסטרול הטוב (HDL). כך לפי מחקר חדש, שהוצג בכינוס השנתי ה-27 של ההתאחדות האמריקנית לניתוחים מטבוליים ובריאטריים.

החוקרים טוענים כי שישה חודשים לאחר ניתוח מעקף קיבה, כל המטופלים שסבלו מכולסטרול גבוה הגיעו לרמה רגילה של כולסטרול בדם, ו-91% מהמטופלים שנטלו לפני הניתוח סטאטינים או תרופות אחרות להורדת השומן, לא השתמשו בהן יותר. גם אחרי שש שנים, כל המטופלים לא היו צריכים להשתמש בתרופות. מטופלים, שמדד מסת הגוף הממוצע (BMI) שלהם היה 50 לפני הניתוח, הורידו כמעט 40% ממנו, או 80% מעודף המשקל שהיה להם.

פחות סיכון למחלות לב

חוקרים בבית החולים והקליניקות של אוניברסיטת איווה עקבו במשך שש שנים אחר 248 מטופלים שעברו ניתוח מעקף קיבה. 94 מהם סבלו מעודף שומנים בדם, כולל רמות גבוהות של כולסטרול וטריגליצרידים בדם, ו-23 טופלו באמצעות תרופות להורדת רמת השומנים בדם. עודף שומנים בדם, היפרליפידמיה, מהווה גורם סיכון לחלות במחלת לב כלילית.

"מטופלים עם השמנת יתר חולנית נרפאים מההיפרליפידמיה בתוך זמן קצר מאוד לאחר ניתוח מעקף קיבה, וכך גם פוחת הסיכון של אוכלוסייה זו לפתח מחלות לב", אומר ד"ר מוחמד ג'מאל, המחבר הראשי של המחקר. "נראה שהניתוח הבריאטרי נותן למטופלים את נקודת הזינוק שהם צריכים, כדי לשמור על משקל נמוך מספיק שיאזן את רמת השומנים בדם".

חצי שנה אחרי הניתוח, המטופלים הדגימו ירידה של כמעט 20% ברמת הכולסטרול הכללית שלהם (220-179), וירידה של יותר מ-40% ברמות הטריגליצרידים (212-128). רמות אלה נותרו ללא שינוי לכל אורך המחקר, שנמשך שש שנים. עם זאת, בשנה השישית, רמות ה-HDL, הכולסטרול הטוב, עלו ביותר מ-10% (51-57) ויחס הכולסטרול בכלל לעומת ה-HDL ירד מ-4.3 ל-2.8. יחס נמוך יותר פירושו סיכון גבוה יותר לחלות במחלת לב כלילית.

כמה כולסטרול מומלץ?

ד"ר ג'מאל הוסיף כי נדרשים מחקרים נוספים כדי לקבוע האם גורמים נוספים מעבר לירידה במשקל, כגון שינויים הורמונליים, עלולים לתרום לשיפור במצב השומנים בדם. אנשים הסובלים מהשמנת יתר חולנית שוקלים בדרך כלל 45 קילו מעל למשקל המומלץ להם, יש להם BMI של 40 או יותר, או BMI של 35 או יותר עם מחלה הקשורה להשמנה, כגון סוכרת מסוג 2, יתר לחץ דם, מחלות לב כליליות או הפסקות נשימה בשינה.

לפי הנחיות ההתאחדות האמריקנית למחלות לב והתוכנית הארצית בארצות-הברית לחינוך בנושא כולסטרול, רמות הכולסטרול בדם צריכה להיות מתחת ל-200, כולסטרול LDL צריך להיות כ-100, רמת כולסטרול HDL של 60 ומעלה נחשבת כהגנה מפני מחלות לב וטריגליצרידים צריכים להיות פחות מ-150.

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית בריאטרית בכירה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד. טל:03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il

מקור המאמר: www.Articles.co.il - מאמרים לשימוש חופשי

כלים שימושיים למאמר:
 פרסם את המאמר   הדפס את המאמר   שלח לחבר   קישור ישיר למאמר   פניה לכותב המאמר   דווח מאמר בעייתי 

תגיות של המאמר: השמנה, הרזיה, אסנת רזיאל, כולסטרול, ניתוח הרזיה, ניתוח בריאטרי

תגובות למאמר:

  • ציטוט אקדמי של המאמר לפי כללי APA:
    ד''ר אסנת רזיאל, מנהלת המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר - מלבי. (07/06/2011).  ניתוח בריאטרי משפר נתוני הכולסטרול בדם. [גרסה אלקטרונית]. אתר מאמרים.
    נדלה בתאריך:24/05/12 מ:http://www.articles.co.il/article.php?id=112841

  • ציטוט אקדמי של המאמר לפי כללי MLA:
    ד''ר אסנת רזיאל, מנהלת המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר - מלבי. "ניתוח בריאטרי משפר נתוני הכולסטרול בדם" . [גרסה אלקטרונית]. אתר מאמרים. 07/06/2011
    נדלה בתאריך:24/05/12 מ:http://www.articles.co.il/article.php?id=112841

  • הרשם כעת לרשימת התפוצה!
    קבל דיוור אוטומטי על מאמרים חדשים
    בנושאי בריאות ורפואה
    דואר אלקטרוני:

       השמנה בטנית
       ניתוח בריאטרי משפר נתוני הכולסטרול בדם
       השמנת יתר ואכילת יתר אינן מחלות פסיכיאטריות
       ניתוח הרזיה בשני בני משפחה יעיל יותר
       ניתוח טבעת יכול לרפא סוכרת
       מהו אינדקס גליקמי?
       תרופות הרזיה
       בקרוב ניתוח טבעת לבעלי BMI 30
       מעקף קיבה יעיל לאורך שנים לריפוי סוכרת
       פיתרון חידת ההשמנה: דיאטה עשירה בחלבונים עם מדד גליקמי נמוך
       השמנת יתר ואפליה תעסוקתית
       דוח ההשמנה העולמי: 1.5 מיליארד אנשים בעולם סובלים ממשקל עודף
       הקשר בין השמנת יתר ומחסור בויטמין D
       שמן וטוב לו
       תזונה ממכרת - זיהוי של תופעה חדשה?



     מאמרים נצפים ביותר בקטגוריה השמנת יתר
       אם אעשה כפיפות בטן אוכל להוריד את הכרס. ?
       השמנת בני נוער? לא בעיה של עשירים...
       כל מה שרצית לדעת על ''מעקף תריסריון''
       כל מה שרצית לדעת על ניתוח הצרת קיבה
       הפרעות אכילה: אנורקסיה נרבוזה ו בולימיה נרבוזה - מאפיינים ודרכים לטיפול
       ניקוי רעלים מהגוף
       תפריט לתזונה נכונה
       הכל על מעקף קיבה
       סטיוויה התחליף הטבעי לסוכר.
       כל מה שרצית לדעת על שרוול קיבה
       איך למנוע קרישי דם ותסחיפים לאחר ניתוח?
       על הפסיכולוגיה של בולמוסי אכילה
       כל מה שצריך לדעת לפני ניתוח
       פעילות גופנית, הורדת משקל, תזונה טבעית ומה שבניכם
       תרופת הרזייה חדשה - בדרך לאישור באירופה

    מאמרים

    ©2012 כל הזכויות שמורות

    מורנו'ס - שיווק באינטרנט

    אודותינו
    שאלות נפוצות
    יצירת קשר
    יתרונות לכותבי מאמרים
    מדיניות פרטיות
    רשימת כותבים
    כותבים מומחים
    עלינו בעיתונות
    מאמרים חדשים
    פרסם אצלנו
    לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
    כניסה למערכת
    יתרונות לכותבי מאמרים
    תנאי השירות
    הנחיות עריכה
    לבעלי אתרים:



    מדיה חברתית:
    חלון מאמרים לאתרך
    תנאי שימוש במאמרים
    ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS

    מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב
    טיולים בארץ | רג'ינה - מסעדה כשרה בתל אביב | ספא בצפון | עורך דין פלילי | מדים, בגדי עבודה