דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ההיסטוריה המקוצרת של המחשבים הניידים 

מאת    [ 23/04/2011 ]

מילים במאמר: 477   [ נצפה 2981 פעמים ]

נכון להיום רוב משתמשי המחשב האישי עושים זאת באמצעות מחשב נייד, אומנם ברוב מקומות העבודה וביחוד הגדולים שבינם עדיין משתמשים במחשבים נייחים. לעומת זאת כשמדובר במחשבים לשימוש אישי רוב האנשים רוכשים כיום מחשבים ניידים. פעם מחשבים אלו נחשבו יקרים במיוחד. כיום לעומת זאת המגוון עצום וכמו כן טווח המחירים. ניתן היום להשיג מחשבים ניידים קטנים מסוג נטבוק גם בכמה מאות שקלים.

ההיסטוריה המוקדמת של מחשבי הפיסי

מחשבי הפיסי כמו שאתם מכירים אותם החלו לחדור לחיים שלכם בסוף של שנות השבעים של המאה העשרים. החברות הראשונות שהחלו לייצר מחשבים אישיים ביתיים היו הסטרט אפ הקטן אפל ומצד שני הענק איביאם. מערכות ההפעלה הראשונות היו פרימטיביות למדי מאוד ורחוקות מלהיות ידידותיות. המסכים היו מסכי שפורפרת כבדים ומאוד לא איכותיים. מקסימום צג שחור עם ספרות ירוקות. מעט שנים לאחר ההתחלה הגיע לעולם גם מחשב נייד שתפקידו לתת פתרונות מחשוב במקומות בהם אין חיבור חשמל קבוע

המחשבים הניידים הראשונים היו כבדים במיוחד, אנחנו מתכוונים לבין שבעה לארבע עשרה קילוגרמים שלמים.  למרות זאת המבנה שלהם אפשר התניידות. הסיבה העיקרית למשקל הגבוה היתה הסוללה. עולם הסוללות היה אחד הכי בעייתים ועד היום הוא עקב אכילס של חלק גדול מהמחשבים הניידים הנמכרים בשוק.

המחשבים הניידים במשך הרבה מאוד שנים היו יקרים עשרות מונים מהמחשבים הנייחים ונועדו לצרכים אקזוטים כדוגמת צרכים צבאיים או צרכים אזרחים הנדסים. הם נועדו לגורמים שהיו זקוקים לפתרון מחשובי בלי לתת את הדעת בכלל לתקציב הגבוה הדרוש לרכישה של מחשב. הניידים הראשונים הגיעו במארז מיוחד שהיה נראה כמו מזוודת טיולים.

בשנת אלף תשע מאות תשעים ושניים נרשמה פריצת דרך גדולה בעולם המחשבים הניידים כאשר חברות אפל וIBM הציעו מחשבים ניידים חדשים ששוקלים פחות מארבעה קילוגרם. אפל הציגה את ראשון המחשבים למשפחה מפוארת. הוא קרוי פאואר בוק. במקביל אליה הציגה IBM את ראשון המחשבים מסדרת thing pad שני המחשבים כללו צג דק צבעוני ואיכותי מסוג LCD וסוללה שאפשרה זמן עבודה סביר ל כמה שעות. במחשבי האפל הותקנה מערכת ההפעלה היעודית של אפל לאופרד ובמחשבי IBM הושמה מערכת ההפעלה חלונות מתוצרת חברת הענק מרדמונד – מיקרוסופט.

מאמצע שנות התשעים של המאה העשרים צומח תחום המחשבים הניידים בעקביות. במהלך שנים ארוכות נשמר כלל אצבע ידוע שאומר מחשב נייד עולה כפול ממחשב נייח באותה איכות. מכיוון שכך מחשבים ניידים תמיד נחשבו יותר וגם היו יותר נדירים ממחשבים נייחים. עם זאת מחירי המחשבים בכללותם ירדו כל השנים. באמצע שנות האלפיים נכנסו הצגים הדקים לשימוש מסיבי גם במחשבים הנייחים מה שהוריד את מחירם גם של המחשבים הניידים שנמכרים בשוק.

יחד עם עליית שוק המחשבים הניידים, נוצרו נישות חדשות והגדילו את שוק המחשבים הניידים. נולדו מוצרים חדשים כדוגמת נטבוקים וטאבלטים. שנת אלפיים ושמונה היתה השנה הראשונה בה נמכרו יותר מחשבים ניידים ממחשבים נייחים. נכון להיום סביר להניח שאם אתם ניגשים לרכוש מחשב אישי רוב הסיכויים שתרכשו לעצמכם מחשב נייד ולא מחשב נייח. ויש אפילו סבירות גבוהה שיהיה לכם יותר ממחשב נייד אחד. הכל בהתאם לצרכים האישיים שלכם ולעומק הכיס והתקציב אותו אתם מוכנים להקציב לטובת מטרה זאת.

מומחה לגאדג'טים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב