דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בטיחות בעבודה 

מאת    [ 17/04/2011 ]

מילים במאמר: 537   [ נצפה 6793 פעמים ]

אף על פי שתאונות עבודה נראות כדבר מה אשר הינו מנת חלקם של מקצועות ומשלחי יד פיסיים, תאונות עבודה מתרחשות בעבודות מכל סוג. תאונות אלו מסבות למשק מדי שנה נזק נרחב ביותר, הן בשל אובדן ימי עבודה והן בשל הצורך בתשלום פיצויים עבור הפגיעה בבריאות העובד ובאובדן כושר העבודה. מסיבות אלו, וכמובן, מכיוון שלהיפצע זה לא גליק גדול בכל מקרה, בטיחות בעבודה הינו נושא רב חשיבות.

הישראלי המצוי ידוע בהרבה דברים. אנחנו עם חם, יצירתי, ספונטני לרוב, בהשוואה לעמים אחרים, וכן הלאה. אבל אנחנו ידועים גם בנטייה להאמין ש"יהיה בסדר" ובעיגול פינות. לעתים, תכונות אלו מאפשרות לנו לקחת סיכונים ולהגיע להישגים שרבים אינם מעיזים אפילו לחלום. אולם במקרים אחרים, ה"יהיה בסדר" עומד בעוכרינו ומציב אותנו בסכנה מוחשית ביותר. זה הוא הדין לגבי תאונות עבודה ובטיחות בעבודה.

 בטיחות בעבודה – אחריות מעבידים

לכל עבודה יש את הסיכונים המאפיינים אותה, כאשר מבחינת החוק, מחויב המעסיק לוודא כי הוא מעניק לעובדיו את הידע ואת האמצעים על מנת לבצע את עבודתם בצורה בטוחה. במידה שמעסיק אינו מעניק לעובדיו תנאים אלה על ידי יועץ בטיחות, הוא חושף את עצמו לתביעת נזיקין בקרות אירוע בעייתי, ולעתים אף לתביעה פלילית, במקרה בו הזנחת נושא הבטיחות בעבודה חורגת מתום הלב ומגיעה לכדי התרשלות פושעת.

בתחומי עיסוק שונים, כגון בענפים שונים של התעשייה, בנוסף לשימוש באמצעי בטיחות שונים הכרוכים באופן ישיר במהלך העבודה, מקיימים מעסיקים הרצאות וימי עיון ועדכון המוקדשים לנושא הבטיחות בעבודה. כמו כן, מחויבים המעסיקים להציב אמצעי בטיחות ראויים למניעת תאונות עבודה באזורים המועדים לאסון. עם אמצעים אלה ניתן למנות שילוט אזהרה והפעלה נכונה על גבי מכונות, גידור של מתחמים מסוכנים, כגון בורות, חדרי חשמל ועוד.

כמו כן, במקומות מסוג זה ישנו עובד אשר ממונה במיוחד הנקרא יועץ בטיחות, ותפקידו להיות אחראי על ריכוז הנושא, הן מבחינת הנהלים, הן מבחינת יישומן, ולעתים גם במקרה בו קרתה תאונה ויש צורך לחקור אותה לשם הפקת מסקנות. למותר לציין כי במידה ומדובר בתאונה קשה או מורכבת, יכול להתעורר הצורך בתחקיר רחב היקף יותר, בו לא מן הנמנע כי יהיו מעורבים גורמים חיצוניים כגון נציגים של חברת הביטוח.

 בטיחות בעבודה – אחריות עובדים

היה ומעבדי עשה כל שביכולתו על מנת להעניק לעובדיו את מלוא הבטיחות בעבודה האפשרית כמו הצבת יועץ בטיחות ועדיין התרחשה תאונת עבודה, תלוי הטיפול במקרה בהתאם לגופו. במידה ומדובר בתאונה המתרחשת בשוגג לחלוטין, באופן בו לא ניתן היה לחזות או למנוע אותה, סביר להניח שהעובד יזכה לפיצויים המקובלים במקרה זה. יש לציין כי הדבר תלוי במידה רבה בסוג הפוליסה והכיסוי הביטוחי הקיים.

במקרים אחרים, יכול לגלות תחקיר האירוע כי התאונה נגרמה עקב התרשלות העובד, או עקב התעלמות מנהלי בטיחות בעבודה. במקרים מסוג זה, לא זאת בלבד שהעובד יכול להתגלות כאחראי לתאונה ולא לזכות בפיצויים שונים, הוא אף עלול להיות פתוח לתביעת נזיקין על ידי המעביד, על ידי חברת הביטוח ובמקרה שמעורב בתאונה גם צד שלישי, לתביעה על ידי גורם מצד שלישי.

לסיכום

נושא הבטיחות בעבודה חשוב לא פחות מן העבודה עצמה. בשורה התחתונה, אין הדבר משנה מי גרם לתאונת עבודה. הדבר מקבל משנה תוקף כאשר מדובר בתאונות עבודה מהן לא תיתכן החלמה מלאה. אין סכום פיצויים שיכול לפצות על נזקים אותם לא ניתן לתקן, וכאשר ניתן למנוע תאונות במקום העבודה, הרי ששומה על המעביד ועל העובד כאחד לעשות כל הניתן על מנת לשמור באופן הטוב ביותר על הבטיחות.

בטיחות בעבודה - טרם בטיחות וגהות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב