דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיתופי פעולה בין מטפלים 

מאת    [ 26/08/2007 ]

מילים במאמר: 740   [ נצפה 4267 פעמים ]

נושא שיתופי הפעולה בין מטפלים חשוב בעיניי ומצריך התייחסות ואף שינוי גישה.
אני מוצאת ששיתופי פעולה נותנים לי יותר כוח טיפולי ומאפשרים לי להשלים תמונה רחבה יותר עבור מטופליי.
ההבנה הזו מגיעה ביחד עם ההבנה שידיעותיי ונסיוני מוגבלים הם ושישנם מטפלים רבים ומוכשרים בעלי ידע שונה ונסיון שונה משלי.
אני מאמינה כי אם נצליח ליצור שיתופי פעולה אמיתיים בין המקצועות הטיפוליים השונים ואף בתוך המקצוע שלנו- הנטורופתיה, נוכל להגיע לתוצאות טיפוליות טובות יותר, להשתפר כמטפלים ואף כבני אדם.

הלימוד המשותף, בצוות הוא משהו המוכר ודאי לרובנו כחלק מתהליך ההכשרה, מהלימוד בבית הספר. כאשר אנחנו מסיימים ללמוד חלקנו מקימים קליניקות פרטיות ומתחילים ליישם את מה שלמדנו.
אני מרגישה שהמשך עבודת הצוות חשוב מאין כמוהו. אין סיבה שלא נמשיך לעבוד בצוותים גם בפרקטיקה הפרטית שלנו.

אני יודעת שמטפלים רבים חוששים מהתחרות עם אחרים מהתחום המקצועי שלהם, או חוששים שאין להם מספיק ידע ונסיון לעומת מטפלים ותיקים ומוכרים יותר. בכל זאת אני מאמינה שלכל אדם שבחר להיות מטפל יש את הדרך האישית שלו ואת צורת ההסתכלות הייחודית לו. שהרי אחרת כל המטפלים היו נותנים את אותו טיפול לסובלת מקנדידה, או לאדם המעוניין להוריד ממשקלו. בפועל אנחנו רואים שיש דרכים טיפוליות שונות ומגוונות ושאין רק דרך אחת שעובדת.
גם אם יש 10 מטפלים מאותו התחום באותו אזור גיאוגרפי עדיין יכולה להיות מספיק עבודה לכולם.

אם נתבונן על חוק ה- 'דומה מושך דומה' ("חוק" שמאד פופולארי בימינו להתבוננות בדברים, ברוח "הסוד", EFT , תורות אנרגטיות שונות ועוד) נבחין ודאי שמטפל המצוי בתדר אנרגטי מסויים מושך אליו מטופלים המצויים באותו התדר. זה כל כך הגיוני וברור ואין סיבה שיהיה אחרת. שהרי אם אין תקשורת טובה וחיבור טוב בין המטפל למטופל לא יהיה פה תהליך, לא תיווצר תנועה של הדברים. תהיה התרשמות כללית, המטופל יצא עם המלצות, אך לא בהכרח ישוב לטיפול אצל אותו המטפל. וזה בסדר. אי אפשר לצפות לכך שמטפל אחד יתאים לכל סוגי המטופלים. זה מאד הגיוני.

לכן, יש סוגים שונים של מטפלים. כל אחד מאיתנו עובד בדרך הייחודית לו, מתוך ארגז כלים האישי המורכב מטכניקות שלמד, מנסיון חיים, מתחומי עניין הספציפיים לו ומכשרונות מולדים. אולי אנחנו חולקים הכשרה או חלק מהדרך, אך יש בידינו גם את האפשרות להשלים ולהעשיר האחד את השני.

באופן אישי כמטפלת אני מרגישה צורך לחלוק את עבודתי עם קולגות ולהעזר במקומות שאין לי בהם ידע או נסיון, או במקומות שקשים לי. כחלק מהעבודה הטיפולית שלי אני ממליצה למטופליי להעזר בשיטות ובדרכי טיפול נוספות מלבד מה שיש באמתחתי (אני רואה שהרבה מטפלים מרגישים כך ועובדים על הרחבת האמתחת הטיפולית שלהם כל הזמן. אנחנו לא מפסיקים לרצות ללמוד עוד ולעשות זאת ?), נדיר שמטופל ייצא ממני רק עם ההמלצות שלי וללא כמה מספרי טלפון שאני מרגישה שחשובים לתהליך ההתפתחות שלו.

הנה כמה דוגמאות שלי לשיתופי פעולה עם מטפלים שונים:

לפני מספר חודשים קראתי מאמר של נטורופתית שלא הכרתי ומאד נהנתי. ככותבת מאמרים רבים בעצמי היה לי מאד ברור שעליי לכתוב לה תודה על המאמר המושקע והמעניין שכתבה.
מתוך כך נוצרה בינינו מערכת יחסים נפלאה- גיליתי אישה מקסימה, חברה לדרך ומאז מצאנו את עצמנו משתפות פעולה בכתיבת מאמרים, בעריכת מאמרים קיימים, בסיעורי מוחות, בהחלפת מידע טיפולי ורעיונות למסלולי טיפול- כל אחת מהכיוון שלה.
אנחנו גם מחזקות האחת את השנייה בדרכה ברגעי קושי ותסכול ומזכירות האחת לשנייה את מה שהיינו רוצות שיזכירו לנו כל הזמן- שאנחנו בדרך, שיש לנו את הידע ואת הכלים לעזור קודם כל לעצמנו ומתוך כך גם למטופלים שלנו.

לעתים מתקשר אליי מטופל עם צורך מסויים ואני יודעת שאין לי את הידע או הנסיון המספקים עבורו. אני מרגישה שאני חייבת להיות כנה עם עצמי, קודם כל, וגם עם אותו אדם ולהודות בעובדה. במצב כזה תמיד א?פנה את המתקשר הלאה למטפל שידוע לי שהוא בעל ידע ונסיון בתחום הזה.
זה שאיני יודעת משהו אינו מוריד מערכי כמטפלת. זה משמש בשבילי סמן גבול ליכולת שלי, לתחומי העניין שלי, למקומות בהם חסר לי הידע ועליי להשלימו ולאגו שלי כמטפלת כי באמת אני לא יכולה לטפל בכל דבר ואף להתיימר לכך.

במהלך ניהולי פורומים מקצועיים מזדמן לי לעבוד ביחד עם מטפלים מתחומים שונים ולהעזר בזוויות ההסתכלות שלהם על בעיה נתונה של האדם הפונה אלינו.
אני לומדת המון מגישות טיפול שונות אלו, כמו גם מהשוני האישיותי של כל מטפל ומטפל. אני מרגישה שזה חשוב לקבל זוויות הסתכלות שונות ורחבות ככל האפשר בכדי שאהיה מסוגלת לתת מענה טוב יותר למטופל שלפניי.

בכתיבת מאמרים אני נעזרת רבות במאמרים שנכתבו על ידי קולגות, כמו גם במידע המגיע ממחקרים ופרסומים שונים. יש לי כבוד רב למישהו שחקר נושא מסויים לעומק והחליט לכתוב על כך.

אני מאחלת לכולנו שיתופי פעולה פוריים ומלמדים. הלוואי ונשכיל ללמוד מכל הנקרים בדרכנו ולבקש את הידע הדרוש לנו משותפינו למסעות, מתוך כבוד, צנעה ואהבת האדם.

ורד לב היא נטורופתית N.D., מדריכת הנקה ואם ל-2.
עוסקת ביעוצים פרטניים בתחומי הנטורופתיה, תזונה והנקה. מקבלת מטופלים בקליניקה בפרדס חנה.
כמו כן נותנת הרצאות וסדנאות בתחומי הנטורופתיה, תזונה, הנקה, ריפוי ובריאות (הכנה להנקה, תזונה לנשים בהריון, תזונת מניקות, המעבר למוצקים, תזונה בהתאם לעונות השנה, איך לאכול נכון, מפגשי בישול בריא ועוד).
מנהלת פורומים בנושאים אלו: "נטורופתיה למשפחה" http://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ForumsII.asp?ForumID=13687 "הריון בראי הרפואה המשלימה" http://www.beok.co.il/SelectedForum.aspx?ForumID=45 וכותבת מאמרים רבים בנושאים אלו.
ליצירת קשר: 052-8527755 veredudu@013.net.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב