דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית אבות: תשמרו על קשר 

מאת    [ 06/04/2011 ]

מילים במאמר: 412   [ נצפה 3419 פעמים ]

כאשר הורה עובר אל בית אבות אין זה אומר שהוא מתנתק מהעולם ומהמשפחה שלו. חשוב מאוד שהמשפחה של הדייר תשמור איתו על קשר רצוף ולא תניח לו להיעלם מחיי המשפחה. ישנן כמה סיבות מדוע יש להקפיד על שמירת הקשר, מעבר לרצון המובן מאליו של בני המשפחה לראות את ההורים ולהישאר חלק מהחיים שלהם.

המעבר אל בית אבות יכול להיות סיפור לא פשוט. בין אם זה בית אבות סיעודי או בית אבות שנועד לקשישים עצמאיים לחלוטין מדובר בעזיבה של הסביבה הביתית המוכרת ומעבר אל בית חדש. התמיכה של המשפחה היא קריטית כדי שהמעבר יהיה מוצלח ככל האפשר וכדי שהוא לא יהיה טראומטי. המשפחה מהווה עוגן במציאות המשתנה וכך קל יותר להורה או קרוב המשפחה לעבור אל הסביבה החדשה ולהתרגל אליה. כמו כן חשוב שההורה ירגיש שהמעבר אל בית אבות איננו סימן לכך שהמשפחה מבקשת להיפטר ממנו ולהרחיק אותו מחייה. גם המשפחה עצמה עלולה במודע או שלא במודע לראות במעבר אל בית אבות כמעין צעד החוצה מהחיים של בני המשפחה ואסור שזה יקרה.

הקשר חשוב גם מסיבות שפחות נעים לדבר עליהם אבל חייבים לזכור אותם. כאשר הורה עובר אל בית הורים הוא יכול להיות במצב בריאותי מצוין והמעבר נובע מסיבות אחרות. אך לעיתים לא מעטות המעבר אל בית אבות נובע מצורך רפואי. הורה אמור לקבל טיפול רפואי מסוים ולהיות תחת השגחה רפואית. למרבה הצער לא כל בית אבות עומד בהסכם החתום והבלתי חתום שבינו ובין הדייר. אירעו לא מעט מקרים שבהם התברר שצוות בית אבות לא עשה את מלאכתו נאמנה ואפילו פגע בדיירים שלו: טיפול לא מקצועי, זלזול בדיירים, פגיעות נפשיות ופיזיות, מתן תרופות לא נכונות, אי מתן תרופות ועוד ועוד. המשפחה חייבת להיות בטוחה שהטיפול שההורה מקבל הוא טוב ולמרבה הצער אין תחליף להשגחה ולמעקב אחרי המצב שלו.

חשוב מאוד אם כן לבדוק עם ההורה שמצבו טוב ושהוא מקבל את הטיפול שלו הוא זקוק. חשוב לוודא שהוא נמצא בסביבה טובה ובטוחה ושלא פוגעים בו. עצם העובדה שבני המשפחה באים לבקר בקביעות ועוקבים אחרי מצבו של ההורה איננה ערובה לכך שהוא יקבל את כל הטיפול שלו הוא זקוק אבל היא בהחלט משפרת את הסיכוי שהצוות ינהג כשורה. זה מצער מאוד שהמצב הוא כזה אבל אנו לא חיים בעולם מושלם וגם בתי דיור מוגן איכותיים וטובים עלולים להחזיק בטעות איש צוות שאיננו ראוי לעבוד במקום. המשפחה היא רשת הביטחון של הקשיש והיא זו שיכולה להבטיח לו את הדאגה שרק בני משפחה יכולים לתת. השמירה על הקשר עם ההורה היא, אם כן, לא רק עניין רגשי אלא גם עניין מעשי שיש לו השלכות משמעותיות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב