דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית אבות: לשכנע את ההורים 

מאת    [ 06/04/2011 ]

מילים במאמר: 414   [ נצפה 3929 פעמים ]

המקרה מוכר לרבים מאיתנו שכבר התנסו בו או ששמעו מחברים שהתנסו בו: זוג הורים זקנים שגרים בביתם ושהילדים שלהם חושבים שיהיה להם יותר טוב לעבור אל בית אבות. הסיבות יכולות להיות שונות: כך ההורים יגורו קרוב יותר לנכדים, יקבלו טיפול טוב, יזכו להשגחה, יכירו שכנים חדשים, ייהנו מהיתרונות השונים של בתי אבות ועוד. אבל הורים רבים מסרבים לעבור אל בית אבות וגם זאת מסיבות שונות: הרצון להישאר בבית שלהם שבו הם גרים שנים ארוכות, החשש מאובדן העצמאות, הרתיעה מהמעבר אל בית אבות ? מקום שיש לו לעיתים עדיין סטיגמות לא טובות ועוד. כיצד יכולים הילדים לשכנע את ההורים שלהם שזהו הפיתרון טוב ביותר עבורם?

דבר ראשון חשוב להדגיש שאסור שניסיונות השכנוע יהפכו ללחץ מוגזם. בסופו של דבר אי-אפשר להכריח את ההורים לעבור אל בית אבות וגם לא כדאי שהם יעברו בתחושה שהכריחו אותם לבצע את הפעולה זאת. ניסיונות השכנוע צריכים להיות מדודים ועליהם להיעשות ברוגע ומבלי להגזים. כדי שהשכנוע יהיה בעל סיכויי הצלחה יש לנסות למצוא את הזמן הנכון לשכנוע ההורים: מצב שבו שני הצדדים רגועים ולא לחוצים, מצב שאין בו כעס באוויר ושאינו מתקשר לאירוע שלילי כלשהו. על-ידי יצירת האווירה הנכונה אפשר להגיע לשיחה טובה שבה ניתן להציג את הטיעונים בעד המעבר אל בית אבות.

אחת מהדרכים לגרום להורים להבין שהסטיגמות על בית אבות צריכות להיעלם היא לשכנע אותם לבוא לראות בתי אבות מבפנים ואולי אפילו לשהות בהם לתקופת ניסיון קצרה. אין ספק שהכרה מקרוב של המקומות הללו יכולה להוביל לשינוי דעתם של ההורים שיראו שהשד איננו נורא כל-כך ולמעשה אולי הוא אפילו לא שד בכלל. גם שיחה עם דיירים אחרים באותו בית אבות יכולה לסייע לשכנע את ההורים שזהו אכן מקום מגורים נחמד ושיש בו דיירים נעימים ושכנים טובים.

חשוב מאוד לתת להורים את ההרגשה הברורה שהמעבר אל בית אבות אין פירושו ניתוק הקשר עם המשפחה. לעיתים דווקא המעבר אל מקום קרוב יכול לחזק את הקשר ויש להדגיש את הנקודה הזו. בכל מקרה חשוב לזכור שההורים הם אלה שצריכים לבחור לעצמם את המקום המתאים ולכן הם אלה שצריכים להיות שותפים מלאים לכל התהליך. רק במידה והם ירגישו שהם לא בובות בידיהם של הילדים הם יוכלו לשמור על תחושת העצמאות שלהם ולדעת שהמעבר אל בית אבות  אין פירושו אובדן העצמאות הזו.

ניתן גם להיעזר בגורמים מקצועיים שונים שיכולים לסייע גם לילדים וגם להורים: הם יוכלו להציג להורים את הסוגים השונים של בתי הורים שקיימים כיום ולחשוף בפניהם את העולם הזה שאולי איננו מוכר להם. אנחנו חוששים בעיקר מפני הלא ידוע; על-ידי הצגת המציאות להורים שלנו נוכל לפתור חלק גדול מהחששות שיש להם מפני המעבר אל בית אבות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב