דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היחידה להכוונת חיילים משוחררים 

מאת    [ 04/04/2011 ]

מילים במאמר: 439   [ נצפה 4069 פעמים ]

מזל טוב! השתחררתם משירות בצה"ל. אחרי תקופה ארוכה ותובענית אפשר סוף סוף לנוח, לקחת נשימה עמוקה ולחשוב על העתיד שלכם. צה"ל מעריך ומודה לכל המשרתים בו – ללוחמים, לתומכי לחימה ואפילו למשרתי שירות לאומי בדרכים רבות שכולם מיועדות להקלה על המעבר לאזרחות ולבניית העתיד. אחד המוסדות החשובים והותיקים ביותר במסגרת הסיוע לחיילים משוחררים היא היחידה להכוונת חיילים משוחררים.

היחידה להכוונת חיילים משוחררים הוקמה בשנת 1949 על ידי בן גוריון שכיהן באותה תקופה כראש ממשלה ושר ביטחון. כבר בראשיתה של מדינת ישראל הוקדשה תשומת לב רבה לחיילים ולתהליכים שהם עוברים במסגרת השירות ולאחריו. המטרה העיקרית של היחידה היא ללוות את החייל לקראת השחרור ואחריו ולספק לו את כל התמיכה, המידע והכלים למעבר קל לאזרחות ולתכנון העתיד שלו. היחידה מספקת את הייעוץ באמצעות חוברות הדרכה, כנסים, ימי עיון ובייעוץ אישי תומך.

השכלה ותעסוקה – המטרות העיקריות

היחידה להכוונת חיילים משוחררים נכנסת לחיי החייל כחצי שנה בערך לפני שחרורו מצה"ל – עם כנס המשתחררים אליו הוא מוזמן. היחידה מקדישה תשומת לב רבה לכל נושא ההשכלה והשילוב במסגרות האזרחיות השונות. הקרן לקליטת חיילים משוחררים פועלת לצד יחידה זאת והיא מעין הזרוע המבצעת והמממנת שלה בכל הקשור למלגות, מענקים ופקדונות אשר מוענקים לחיילים משוחררים בכדי להקל על הצעדים החשובים הראשונים בחיים האזרחיים.

היחידה להכוונת חיילים משוחררים מתמקדת בקשר שבין השכלה והכשרה לשילוב בעולם התעסוקה האזרחית. היחידה מעניקה מידע, סיוע, הדרכה וכלים רבים בכדי שהחייל המשוחרר יירשם למסגרת לימודית כלשהי, בין אם לימודי תואר ראשון, מכינה או קורס מקצועי אשר יקלו עליו לרכוש מקצוע או הכשרה ולמצוא לאחר מכן עבודה בתחום. היחידה מבטאת את חזונות של בן גוריון בנוגע לקשר שבין השכלה והכשרה לבין פיתוח המשק הישראלי. מלגות רבות מוענקות לחיילים משוחררים ומעודדות אותם ללכת בכיוון האקדמי.

תמיכה לאורך כל הדרך

היחידה להכוונת חיילים משוחררים מתמקדת בעולים חדשים, בתושבי הפריפריה ובבני מיעוטים המשרתים בצה"ל, בשירות לאומי ובשירות בתי הסוהר ומקדישה להם תשומת לב רבה. שילוב חיילים משוחררים אלו בעולם האזרחות הוא משמעותי וקשה יותר, ושילוב מוצלח בעולם התעסוקה מהותי עבור עתידם. לשם כך מוקדשות מילגות מיוחדות ומערכת תמיכה שלמה אשר כוללת את יועצי היחידה, הרשויות המקומיות ומיזמים רבים בשיתוף ארגונים שונים, צה"ל ומוסדות מדיניים וחברתיים.

היחידה להכוונת חיילים משוחררים היא הכתובת העיקרית לתמיכה, ייעוץ וסיוע עבור החייל המשוחרר. ליחידה אתר אינטרנט פעיל, נגיש ומפורט בו ניתן לקבל את כל המידע בנוגע לפעילותה השוטפת. ליחידה מספר סניפים בכל רחבי הארץ שנועדו להקל את נגישותם של כל החיילים המשתחררים לעבר השירות שהיא מעניקה. היחידה מהווה כבר שנים רבות את הקשר שבין צה"ל לבין המשק הישראלי והיא תורמת לפיתוחו, לחיזוק הקשר שבין הפריפריה למרכז, להעצמת עולים חדשים ובני מיעוטים ובעיקר לתמיכה בחיילים משוחררים אשר העניקו לצה"ל את מיטב שנותיהם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב