דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מנהל - מנהיג מפתח גיבושון 

מאת    [ 13/03/2011 ]

מילים במאמר: 2377   [ נצפה 4408 פעמים ]

מורה יהא יוזם ויצירתי, יפעיל תלמידיו באיכות נפלאה ומעולה, יטפח כל תלמיד לשיא יכולותיו, יצור חיי חברה בכיתתו ואהבה בין התלמידים "רק" אם הוא יחוש שמחה ואושר בכל עשייתו החינוכית.מורה שירגיש שהוא חלק מהותי מההצלחה החינוכית המוסדית, שהוא חוליה חשובה בשרשרת הניצחון, הוא יפעיל מלוא כוחו וכישוריו, המוטיבציה שתהא נטועה בו תגביר מלוא עוצמת העשייה ותביא את התלמידים להישגים המצופים ולאחווה ולרעות בין כולם.

כדי שכל מורה יחוש "שמחה ואושר" בתפקידו בהוראה - בחינוך ילדים, הדבר תלוי רבות בתפקודו ה"מנהיגותי" של המנהל, ככל שהוא ירבה בדוגמא אישית בכל תחום, בעידוד - בפרגון במחמאות, בהגברת המוטיבציה בכל מורה, בשיחות אישיות, בתרבות של דיאלוג בהקשבה לכל מורה לכל רעיון-כך תהא השפעתו רבה.

מנסיוני הרב במערכת החינוך למדתי חשיבות גיבוש התלמידים, לבניית חיי חברה המביא התלמידים להגיע "בכיף" לבית הספר.

מתברר באופן חד משמעי שאם יוצרים חיי חברה בקרב המורים או גורמים לתהליכי גיבוש המורים הם שמחים ומאושרים לעמול בחינוך הילדים בבי"ס זה.

כאשר לילדים נהדר ואף למורים מקסים בעמלם החינוכי – הרי אין במוסד זה אלימות כלל.

הגיבושון – של המורים כצוות מלוכד ומאוחד,   המאפשר פיתוחו וקידומו של כל מורה בהתאם לכישוריו ויכולתו,   היינו ייחודיות מתוך אחדות גורם דומיננטי בהצלחה .

קיימים שפע רעיונות לבניית גיבושונים בקרב המורים, לצאת כולם לטיולים, להצגות, לקונצרטים, שתיית קפה יחדיו, השתלמויות, למידה, קביעת עיתים לתורה, "במה" לכל מורה.. ועוד..ועוד....

קורס המנהלים בבר אילן – קיבל לדוגמא דף "גיבושון" המבוסס על - 6 משימות, אותן הם מילאו, כלי גיבושון זה מתאים לכל אחד מהם כשיהיה מנהל, כאשר כולם יודעים על כולם תכונותיהם של כל אחד.

דף הגיבושון בנוי מהמשימות הבאות:

מה כתבו  פרחי הניהול בדף הגיבושון


    • מה גורם לי הנאה?

    • יחסים בין אישיים טובים

    • חיי חברה עשירים
    • משפחה, תרבות וטיולים
    • העבודה שלי ß הובלת תהליכים
    • נתינה
    • שמסביבי שמחים ומרוצים
    • הצלחה של הסובבים אותי
    • הצלחה שלי
    • התגברות על קשיים
    • מימוש עצמי
    • לחדש, לתכנן, ליישם יהדות, הוראה מאתגרת ויצירתית.
    • ליזום, ולהטמיע שינויים במערכת הבית - ספרית
    • לראות את הכרת הטוב – הקטנות שהתלמידים עושים עבורך
    • התחדשות
    • תהליכים פדגוגים וחינוכיים
    • ליזום ולהפיק פעילויות חברתיות בביה"ס וכיתה
    • להעצים
    • לחדש
    • שינויים
    •  הצלחה, למידה מכשלונות
    • אווירה טובה (הורים, מורים ותלמידים)
    • כשמעריכם את מה שאתה עושה
    • מפרגנים
    • נגינה
    • משפחתי
    • לשחק כדורסל עם התלמידים
    • ספר טוב
    • סרט טוב
    • שיעור טוב
    • להביט בנוף, לראות הרבה מים זורמים בטבע
    • הצלחה של אנשים קרובים
    • משפחה, מפגשים בחגים
    • לראות את תלמידי הותיקים חוזרים ומספרים על הצלחות והישגים
    • אנשים מפרגנים אחד לשני, ולתלמידי בכיתה
    • לראות את משפחתי צומחת, גדלה, בריאה, מתפתחת ומגובשת
    • הדרך האישית שעשיתי במהלך 20 שנים, התפתחות מקצועית במגוון תחומים.
    • הצלחות והישגים בתחום המקצועי, האישי, המשפחתי והחברי.
    • מפגשים עם חברים, טיולים, בילויים
    • הנאה אישית בזמן פנוי, קניות, בית קפה
    • מוסיקה
    • משיג את מטרותי
    • זיהוי אנשים טובים והעצמתם
    • משמעות עצמית
    • התחדשות וצמיחה
    • זיהוי נקודות אור
    • שיתוף פעולה
    • שיחות אישיות משמעותיות
    • הצלחה עם תלמיד קשה במיוחד
    • הצלחת בני בחייו
    • חברות אמיצה
    • ספר טוב
    • מוזיקה טובה
    • לימודים
    • קריאת ספרים
    • שיחה טובה, השפעה, שינוי
    • טיול בטבע
    • אומנות
    • טיולים בחו"ל
    • המשפחה שלי
    • מפגשים עם ילדים
    • שיחות משמעותיות
    • הובלת תהליכים
    • הצלחה של תלמיד
    • שיחה טובה עם תלמיד
    • לקרוא ספר טוב
    • להתגבר על קושי
    • נהנית מאוד ללמוד
    • עבודה עם תלמים
    • הפקת טקסים ואירועים חברתייים
    • חזרות לקראת אירועים - עבודה ובניה עם תלמידם
    • שיעור חינוך
    • קידום הישגים - העלאת הישגים על רצף זמן
    • חיי חברה פועלים בכיתה, שכבה, ביה"ס
    • דיאלוג מעצים מורה - קשר אישי מוקה - תלמיד
    • הובלת תהליכי שינוי משמעותיים ברמת הפרט וברמת המערכת
    • שפה משותפת בביה"ס ברמת ערכים
    • סרט טוב
    • ספר טוב
    • פרוייקט שמצליח
    • מילה טובה
    • חופש
    • מוזיקה טובה
    • אוכל טוב
    • עשיית דברים טובים
    • לפתח תלמיד שמפתח אמונה בעצמו
    • לדעת שחוללתי שינוי אצל מישהו
    • לעמוד באתגרים
    • בוגרים שממשיכים לבקר ושומרים על קשר
    • פירגון תלמידים והורים
    • מוסיקה
    • התממשות של יוזמה
    • שיתוף פעולה
    • עשייה ויצירה
    • חדשנות
    • חיוך של תלמידים וחברי צוות
    • לראות שינוי אצל תלמידים לאחר התערבות
    • ילדים המגיעים לביה"ס בשמחה
    • הצלחה של תלמידים/מורים
    • אקלים/אווירה נעימה בבית ספר

    • מורים מחייכים הבאים בשמחה לעבודה

    • שבחים - לתת ולקבל
    • פנייה של ילד
    • חיוך נאה על פניו של תלמיד עם קבלת התעודות
    • בוגר שבא לבקר
    • הבנה של מורה שהביקורת בנתה אותו
    • חיבוק של הורה אחרי תהליך מתיש וקשה
    • חיוכים של תלמידים
    • ספר טוב/שיר מרגש
    • מוסיקה

    • מחמאות - לתת ולקבל

    • משפחתי
    • לטייל בארץ
    • לשבת בגינה ולשוחח עם ילדים
    • לפגוש בוגרים שלי ולשוחח איתם
    •  לצאת עם אשתי לנופש
    • לקרוא ספר טוב
    • מוסיקה ישראלית ישנה וטובה
    • מוסיקה טובה
    • אוכל טוב
    • הצלחות תלמידים
    • צחוק הילדים
    • טיול
    • הצלחה
    • לימודים
    • עשייה חינוכית ועשייה בכלל
    • המשפחה שלי
    • טיולים בארץ וחופשות
    • חינוך
    • לכתוב
    • הגשמת יעדים
    • הצלחה בפרוייקט
    • אתגרים והשראתם
    • לפגוש את הבוגרים
    • מבוגרים שיודעים להוקיר
    • תודה על השנים שהקדשתי להם בבגרותם
    • טקסי סיום והשבעה של תלמידינו
    • אירועי תרבות מעניינים, תיאטרון, קולנוע
    • ספר טוב
    • שיעור מוצלח בכיתה
    • הצלחה של תלמידים

 


    • מה מפריע לך להתקדם?
    • חוסר מיומנות בשיווק ופרסום עצמי
    • החשש משינוי
    • חוסר מיומנות בשיווק עצמי
    • הרצון להצטיין בכל, משפחה, עבודה וכו'
    • צוות לא מגובש
    • דיכוי, חוסר העצמה.
    • חוסר פירגון
    • שיווק עצמי
    • הצורך שהמשפחה לא תשלם מחיר כבד לקידום המקצוע שלי
    • עודף משימות בשוטף
    • חוסר שיתוף פעולה מצד הקולגות
    • צניעות, עושה דברים בשקט
    • ידע שחסר
    • חושש לשנות מקום
    • האומץ להעז
    • צניעות אישית
    • אנשים שמסביבי עם ראש קטן
    • בירוקרטיה
    • ביקורת אישית
    • פוליטיקה
    • בירוקרטיה
    • "פוליטיקה"
    • קטני אמונה - מעכבים בואו של משיח
    • חשש לגלות את היכולת האמיתית
    • ביקורת עצמית
    • ביקורת עויינת
    • בירוקרטיה
    • תוקפנות
    • בירוקרטיה
    • לו"ז צפוף, מחויבויות קודמות
    • תלות באנשים
    • הצורך להוציא מסמך מדוייק
    • ביקורת עצמית
    • הקנאים שבכל פינה
    • חוסר האמון שלי בעצמי...
    • פחדים מסוגים שונים
    • מגבלות
    • פרפקציוניזם
    • עצלות
    • פחד
    • גורמים חיצוניים
    • מורה הנמצא בביה"ס ואינו מספיק טוב בפרמטרים השונים - גם לאחר ניסיונות חוזרים לשינוי
    • ניהול ואירגון זמן
    • פרפקציוניזם
    • היעדר הזדמנות בביה"ס בו אני עובדת
    • קיבעון, נוחות מבחינת מוניטין והישגים במעמד הקיים
    • אהבה לביה"ס והאוכלוסייה
    • הרצון לעשות הכל מושלם והידיעה שהדבר עלול לגבות מחירים בתחומים אחרים שחשובים לי
    • חוסר פירגון
    • התנגדות לשינוי - שמרנות
    • קינאה
    • פוליטיקה
    • חוסר המודעות לחשיבות השיווק
    • חוסר שיתוף פעולה
    • בירוקרטיה ושיקולי תקציב (בתפקודי)
    • המסגרות
    • ציפיות גבוהות
    • פרפקציוניזם
    • דאגות וטרדות
    • רוע לב של אנשים סביבי
    • חוסר סיפוק
    • חוסר פרגון ועידוד
    • אנשים עצלנים
    • כל מיני אנשים "טובים" באמצע הדרך
    • אנשים מקובעים מעליי
    • צוות שאינו עובד מתוך הלב
    • קצת כסף
    • כוח רצון
    • אנשים שמקנאים
    • זמן
    • מקום קלון בצמרת
    • צריך לעבור מכרז
    • חוסר פירגון מהסביבה
    • קורס מנהלים - צריך לסיים
    • כוחות חיצוניים מכשולים
    • לא להיתפס כדורסת אנשים
    • עליי להשלים תואר שני
    • עבודה בביה"ס בו גדלתי
    • תחומים קבועים - "מנוף ילדותי"

 
 

ג. ציין במה עלייך להשתפר.


    • שיווק עצמי
    • לשים יותר גבולות לעצמי בעבודה
    • ארגון זמן
    • לקחת עבודה בפרופורציה
    • לקיים יותר תהליכי הערכה ובקרה
    • חלוקת סמכויות, לא לסמוך רק על עצמי
    • לקחת בפרופורציה את הצד המקצועי
    • פרפקציוניזם
    • שיתוף
    • להאט את הקצב, להתאים את הקצב לסובבים אותי
    • האצלת סמכויות
    • לעמוד מול קהל - לדבר
    • לגלות יותר סמכויות
    • לחלק נכון יותר את הזמן (ניצול זמן נכון)
    • דואג יותר מידי
    • להיות יותר אסרטיבי
    • להיות רגישה במידה
    • לדאוג גם לעצמי לא רק לאחרים כל הזמן.
    • להיות פחות חרדה
    • לדאוג פחות
    • לא לפחד מקשיים, כישלונות
    • ללמוד לשלב באופן מושכל IQ ו EQ
    • שיווק
    • ניהול זמן
    • להעיז יותר
    • להגיד דברים מדוייקים וברורים
    • להתרכז המעגל ההשפעה ולא מסביב
    • אירגון וניהול זמן
    • שיווק עצמי
    • שייוק
    • ניהול זמן
    • להפחית דאגה
    • חלוקת זמן
    • הבחנות מראש
    • אמונה ביכולתי
    • מעבר מעמדה שיפוטית לעמדה מאפשרת
    • אמונה וביטחון עצמי - ועוד ועוד!
    • להפסיק למצוא חן בעייני "כולם", אין דבר כזה! להפסיק לנסות, לרצות...
    • להוריד עוד מינוני ריכוזיות שלי בעבודה
    • לקיחת סיכונים
    • אמונה
    • הסתפקות במועט
    • אקטיביות
    • אסרטיביות
    • שיתוף
    • סבלנות - פיתוח סבלנות
    • שיווק ופירסום
    • ניהול ואירגון זמן
    • להפחית את עוצמת הרגש
    • פיזור סמכויות והאצלת סמכויות
    • להאמין בעצמי
    • הצורך לגעת השלבי התהליך .הצורך להיות בקיאה בכל פרט
    • פרפקציוניזם, להשאיר מקום לטעויות ומהן לצמוח, לתת מקום ליצירתיות
    • האצלת סמכויות
    • ביכולת שלתף בהתלבטויות וקשיים
    • ביכולת שלווק את עצמי
    • עמידה בזמנים
    • שאיפה לעשיה יסודית ומושלמת שלעיתים גובה ממני מחיר ואנרגיה
    • יחסי ציבור עם הרשות
    • הוויתור על הצניעות
    • פירסום
    • ניהול זמן
    • פרפקציוניזם בלתי אנושי
    • הכלה
    • להעלים "עין"
    • כתיבה של רעיונות ותהליכים – חיוני
    • לעיתים להתעלם מה"אמת"
    • ללמוד להגיד את הביקורת בנחמדות
    • רגשנות יתר
    • ביקורת עצמית
    • תשומת לב לפרטים
    • ציפיות גבוהות מאנשים
    • בעבודה עם צוות
    • ניהול תקציבי
    • שיווק ופרסום
    • התמדה
    • חריצות
    • ניצול זמן
    • אני טיפוס מאוד פרפקציוניסט
    • קשה לי לקהל עצלנות וחוסר מוטיבציה
    • אני לא תמיד עובד "לפי הספר"
    • אני מאד ביקורתי
    • אני לא יודע לעשות בערך
    • לזקוף קומה ולומר במה אני טובה בפה מלא וללא רגשי אי נעימות ללא תחושת יהירות ושחצנות
    • להפיץ את תורתי - אומנותי
    • שיווק
    • התמקדות והתמתנות

 

ד.הדגש תחומי מנהיגות בהם תשתמש בהצלחתך כמנהל.


    • אחריות ומקצועיות
    • יוזמה ויצירתיות
    • העצמה
    • מילה טובה –פירגון
    • פיתוח אישיות מנהיגותית
    • גיבוש צוות
    • פיתוח צוות –ייחודיות מתוך אחדות
    • שיתוף פעולה
    • עבודת צוות
    • מקצועיות
    • יכולת לפתח יחסי אנוש נעימים
    • נחישות
    • יצירתיות
    • יוזמה
    • בניית יחסי אנוש נעימים
    • מקצועיות
    • נחישות
    • אנושיות
    • המנהל היוזם - החדשני
    • המנהל המשתף
    • המנהל המפרגן
    • אחריות, אחריות, אחריות
    • לדבר –ערכים
    • התחדשות וחדשנות
    • הפעלת צוות מורים ותלמידים – חיי חברה
    • הישגים, קידום והצלחות
    • לפתח אסטרטגיות למידה
    • גיבוש צוות ביה"ס, נתינת במה למורים
    • נתינת במה לתלמידים
    • מקשיבה, אכפתיות
    • בעלת חזון ונחישות להצליח
    • חדשנות – "אין בית מדרש ללא חידוש"
    • הישגים, הצלחה, למידה מהצלחות
    • שקיפות מול אנשי הצוות חי חברה לתלמידים
    • בניית חיי חברה בצוות, חיי חברה לתלמידים
    • העצמת הצוות - מתן במה, השראה, דוגמא אישית
    • החדרת שינויים
    • העצמת מורים
    • הנעת העובדים
    • דוגמא אישית
    • גמישות ויצירתיות
    • הובלה והקשבה
    • החדרת שינויים והובלות
    • עידוד צמיחה
    • החדרת מוטיבציה
    • אחריות
    • היכולת להנהיג ולסחוף אחריי
    • היכולת להגדיר יעדים, מטרות
    • משמשת מודל לגישה ערכית מוסרית
    • בעלת כריזמה
    • יכולת לקשור קשרים מועילים
    • יודעת לזהות הזדמנויות ולחשוב מחוץ לקופסא
    • יכולת שלי להלהיב ולרתום
    • העוצמה שאני משדרת
    • ראיה מערכתית
    • יכולת שלי להעצים את העובדים בסביבתי
    • הקשבה, רגישות, אמפתיה, יחסי אנוש
    • ראיה מערכתית
    • יכולת ירידה לשוטים
    • חזון
    • אהבה, טוב לב, נתינה
    • הקשבה
    • העצמה
    • עקביות והתמדה
    • סדר וארגון
    • הטמעת חזון ערכי בביה"ס
    • העצמת צוות המורים, תוך דאגה לרווחתם
    • שיווק אינטנסיבי של ביה"ס שיתבסס על תוצרים
    • פיתוח תוכניות למיצוי הישגי התלמידים והובלתם למקסימום יכולת והישגים
    • שקיפות ומקצועיות
    • הידע ככוח לפעולה
    • תקשורת בין אישית מעצימה
    • עבודת צוות
    • קבלת החלטות
    • העצמת הזולת
    • שימוש כמודלינג
    • המחשת דברים
    • רטוריקה
    • יחסי אנוש - יכולת הקשבה, הכלה
    • פרקטיקה - לצאת מדיון אל המעשה
    • תפקוד טוב מאוד תחת לחץ
    • הובלה של שינויים
    • אדירות ופירגון לצוות
    • שיתוף הצוות ברעיונות לקראת קבלת החלטות
    • יצירת מוטביציה אצל המורים והתלמידים
    • יצירתיות וחשיבה ש"יוצאת מן הקופסא"
    • כתיבת תוכניות ויישומן
    • הדרכת מורים
    • העצמת מורים
    • יצירתיות וחידוש תמידי
    • הצבת יעדים ובניית תוכנית פעולה
    • ידע מקצועי - תחום פדגוגי
    • העצמת מורים ופיתוח כישורים של כל מורה – נתינת במה
    • אחריות ודוגמה אישית
    • חידושים וחדשנות
    • יצירת קשרים ופיתוח קשרים עם גורמי חוץ
    • יחסי אנוש
    • ידע מקצועי/פדגוגי
    • העצמת מורים ואנשי צוות
    • הובלת צוות מתוך מטרה משותפת או חזון משותף
    • נוכחות פדגוגית - אמון, אידיאליזם, אישיות
    • היכולת להוביל ולהשפיע
    • להזיז דברים
    • ראיה למרחק
    • יצירתיות
    • ראיה מערכתית
    • יחסי אנוש טובים/ערכים מוסרים
    • יכולת רטורית טובה
    • אמונה בעצמי, ביכולתי
    • יכולת לסחוף
    • אמונה בחינוך
    • מוטיבציה גבוהה
    • העצמת מורים ופיתוך צוותים
    • שיתופיות
    • העצמת המורים והצוות
    • גיבוש צוות מורים, חדר מורים
    • פרגון ומילים טובות
    • חדשנות ויצירתיות
    • מסירות
    • הובלת צוות
    • בניית צוות
    • איכפתיות כלפי תלמידים
    • אמפתיה לכל התלמידים עם המתקשים והחלשים
    • אנהיג מדיניות של דלת פתוחה וקשובה
    • אעודד ללמידה, השתלמות והתקדמות מקצועית
    • אפעל לשיתופיות כלל צוותית
    • אשרה אווירה תומכת ומעודדת בקרב הצוות והלמידים.

 
 
 
 

ה. במה אני טוב?


    • בהקשבה, אמפטיה, פיתוח יחסים אישיים
    • שיתוף פעולה
    • עבודת צוות
    • יוזמת, מובילה
    • אופטימית
    • מעצימה ומפרגנת
    • חולמת, בעלת חזון
    • ראיה מערכתית
    • מאמינה בייחוד, באינדיבידואל
    • תוך קבלת השונה והאחרת
    • תכנון כתיבת  תוכניות והערכתן
    • יצירתיות
    • יוזמות
    • הפקת אירועים
    • הובלת תהליכים פדגוגים
    • הובלת צוות
    • מפרגנת, מקשיבה, אכפתית
    • יצירתיות
    • שיתופיות
    • אנושיות, יחס חם, אהבה
    • אהבה וכולם כבני אדם
    • אופטימיות
    • אנרגטית
    • יודעת לפתח דיאלוג טוב עם תלמידים
    • הנעת תהליכים פדגוגיים
    • יחסי אנוש
    • יכולת השלם והקשבה
    • יוזמות
    • סבלנות
    • ארגון
    • חשיבה יצירתית
    • יוזמת חלומות והגשמתן
    • מקשיבה
    • אכפתית מהאנשים שנמצאים סביבי ובכלל
    • חינוך והוראה
    • הנחיית צוותי מורים בפדגוגיה
    • הנחיית צוותי מורים בתחום התקשוב
    • מחמאות, פרגון, עידוד
    • העצמת אנשים
    • ראיה מערכתית
    • תקשורת טובה עם אנשים
    • העצמת מורים –שיתוף פעולה
    • מוטיבציה להצליח
    • הובלת תהליכים חינוכיים
    • עידוד ופרגון
    • מחנכת
    • אחראית
    • רוצה לגדול ולצמוח
    • מקשיבה, אכפתית ומאפשרת
    • הקשבה
    • שלוה ואמפתיה
    • אחריות
    • הובלה
    • שיקוף ומציאת דרך
    • הובלת צוותים, תהליכים
    • יצירתיות, דינאמיות, אנרגטיות
    • הקשבה ועידוד
    • יצירת קשרים אישיים
    • ראיית מעוף וחזון
    • אני מורה טובה
    • אני מחנכת טובה
    • יוצרת דיאלוגים עם תלמידים
    • יש לי חזון
    • יש לי רוחב אופקים
    • חכמה, דעת
    • יחסי אנוש
    • נתינה
    • ראיה מערכתית
    • כריזמה
    • הדרכה
    • הפקה
    • חינוך חברתי
    • עבודה עפ"י תוכנית ויישומה
    • העצמת מורים
    • הצבת יעדים ותכנון פעולה להשגתם
    • הקשבה וקשר בין - אישי, מורים, הורים, תלמידים
    • יכולת רפלקטיבית
    • שיפור הישגים
    • בהובלת צוות
    • בעמידה מול קהל
    • בהובלת תהליך/פרוייקט
    • בהקשבה ובאמפתיה
    • במקצוע שלי
    • ראיה מערכתית
    • מורה/מחנכת טובה
    • גיבוש והובלת צוות, ראיה מערכתית
    • הגעה לכל סוגי התלמידים
    • יוזמות
    • הנעת תהליכים במהירות וביעילות
    • הערכת תהליכים קיימים ומציאת דרכים לשפרם
    • היכולת לעורר לעשייה
    • נתינת דוגמא אישית
    • העצמת אנשים
    • ידע מקצועי ורחב
    • מאוד יסודית
    • נחישות רבה והתמדה
    • מוטיבציה גבוהה
    • יצירתיות
    • יחסי אנוש טובים
    • יכולת תקשורתית
    • ביחסי אנוש – קשרי בי"ס קהילה
    • באהבת האדם - מורים ותלמידים
    • העצמת מורים/הערכה/שבחים
    • פיתוח תחושת המסוגלות של המורים
    • בהתוויית הדרך והכיוון
    • בשיתוף ושיתופיות
    • הפעלת הצוות
    • בהשראה על חברי הצוות
    • בהבנת הדרכים של התלמידים והמורים - השראה
    • רטוריקה ומשחק
    • יצירת קשר חם עם ההורים
    • הבנת מצבים
    • חוש ריח מפותח
    • נחישות
    • שפה ויכולת רטורית
    • הקשבה לאנשים סביבי
    • חברות אמיתית
    • יחסי אנוש
    • כושר ארגון ותכנון
    • באמונה בעצמי וביכותי
    • ביושר ואמינות
    • בעבודה עם תלמידים
    • ביחסי אנוש
    • בשמחה ואופטימיות
    • בתנ"ך
    • ידע כללי, ידע עולם
    • קבלת השונה והחדש
    • בהיסטוריה, במחקר
    • ידע כללי - השכלה
    • חקלאות
    • אבא
    • בעל
    • סדר וארגון
    • בעל יחסי אנוש מצוינים
    • יודע להשרות אווירה תומכת ומעודדת
    • יודע להקשיב
    • יודע לחלום (לא מפחד)
    • לשכנע ולהוביל אנשים
    • בפירגון
    • בשיתוף
    • בזיהוי אנשים מוכשרים
    • חריצות
    • חשיבה יצירתית - ראש גדול
    • ניהול כוח אדם
    • דבקות במטרה - לא פועלת מתוך לחץ
    • פתרון דילמות – מתמודדת עם לחצים טוב מאד
    • רגישות לאנשים, הגנת האדם והנעתו
    • עזרה לזולת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

ו.מה התחביבים שלך?


    • קריאה
    • מוסיקה
    • הצגות
    • טיולים
    • שירה
    • נגינה
    • בישול
    • כדורסל וכדורגל
    • ציור
    • נסיעות לחו"ל, לשבת באגם ולהביט בנוף
    • לצפות בהצגות תיאטרון
    • לטייל בארץ, לראות דרך הרגליים
    • פעילות ספורטיבית
    • נסיעות לחו"ל וטיולים - בארץ, נופשים
    • קולנוע
    • קריאת ספרים
    • צעידות לאורך הים
    • לבשל
    • טיולים
    • ספורט
    • קריאת ספרים
    • שחיה
    • הפקת שמנים ומים ארומטיים
    • טיולים בארץ
    • מוסיקה - קלאסית בעיקר
    • ספרים טובים
    • קריאת ספרים
    • חברות
    • האזנה למוסיקה ישראלית
    • הליכה לילית
    • צפיה בסרטים
    • קריאת ספרים
    • האזנה למוסיקה
    • ספורט
    • נגינה
    • קריאה
    • קריאת ספרים
    • טיולים במרחב הארץ
    • קריאה
    • אוכל טעים
    • קריאה
    • אוכל טעים
    • קניות במציאות
    • מוסיקה
    • קריאה
    • בולאות
    • קריאת ספרים
    • היסטוריה יהודית
    • התנדבות במד"א
    • גידול זיתים
    • משחק כדורסל
    • לכתוב
    • לתופף
    • משחקי חשיבה
    • קריאת ספרים
    • טיפול בגן/גינה, טיפוח, צמיחה פרטית
    • סדנאות בישול - בישול בצוות
    • הרכבת פאזלים
    • קריאת ספרים
    • צפייה בקולנוע
    • עיצוב ואדריכלות

 

- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב