דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ראיונות עבודה - חלק א' - לפני הראיון ולאחריו להיות 1 

מאת    [ 06/03/2011 ]

מילים במאמר: 555   [ נצפה 3170 פעמים ]

כל הכבוד! בשעה טובה ומוצלחת הטלפון / פלפון / פקס / מעטפה / יונת דואר הגיעו! עברתם את הסינון הראשוני וכעת זומנתם לראיון עבודה. זיכרו שגם שיחת טלפון זו עלולה להיות ממיינת, אולם זה נושא למאמר אחר...

ראיון העבודה מגלם שלב חדש ולו חוקי משחק שונים וחדשים. בכדי להכיר אותם ולעבור אותם בהצלחה, ניסינו לאסוף עבורכם מספר טיפים ותובנות שיקלו על התהליך.


    •  הקפידו על הגעה לראיון עבודה בלבוש מכובד וייצוגי, ובעיקר, מתאים למקום אליו אתם מגיעים. אם אנו מתראיינים למשרה של מנהל רצפת ייצור במפעל פחות מומלץ להגיע בחליפה, חפתים ועניבה. כלל אצבע: נסו לכוון לרמת לבוש מעט מעל הנהוג במקום אליו אתם מגיעים.

    •  מומלץ להקדים ולהגיע לראיון עבודה טרם הזמן, אולם לא יותר מדי... פרק זמן של כ- 10 דקות לפני הראיון זה זמן טוב להגיע. כך נשדר רצינות ולא נפתח תסכול מזמן המתנה ממושך.

    •  במקרה בו הגענו מוקדם מדי לראיון עבודה ואנו ממתינים לתחילתו, צריך לזכור שהראיון בעצם כבר התחיל... הקפידו לא לשוחח בקול רם מדי בטלפון, לא להתעצבן ממשך ההמתנה ולהתנהג באופן אדיב ומנומס.

 


    •  נסו לצייד עצמכם מראש בידע בסיסי על הארגון אליו אתם ניגשים בין אם באמצעות האינטרנט ובין אם בעזרת אמצעים אחרים. במה עוסק? היכן? כיצד בנוי? מעמדו בשוק? מטרות מרכזיות? מה הם פרויקטי הדגל שלו? וכו'. אם תספיקו ותצליחו, תשדרו מסר של מקצועיות, יסודיות ורצינות. אם לאו, לא נורא...

 


    •  הכינו מראש קווים מנחים להצגה העצמית. זיכרו, את המעסיק פחות יעניין שאתם נשואים באושר רב מזה שבע ורבע שנים, יש לכם תאומים מקסימים בני 6 ואתם חובבי אלפקות מושבעים. הקפידו לכלול בהצגה העצמית את המידע המקצועי הרלוונטי לבחירה בכם למשרה המדוברת, הדגישו יתרונות מבלי להתרברב והקפידו על ענייניות ועובדתיות.

 


    •  כיום, נהוג במספר חברות הולך ומתרחב לערוך חיפוש בפייסבוק ואף בגוגל על מועמד למשרה. הריצו חיפוש על עצמכם בכדי שלא תופתעו... תמונה שלכם על חוף בתאילנד עם שלוש בירות ביד אחת יכולה לזרז עבורכם את התהליך בחלק מהארגונים, רק לא בכיוון הרצוי...

    •  לפני ההצגה העצמית ובכלל לפני ראיון עבודה, קראו מספר פעמים את קורות חייכם, כך תחזקו ותעצימו את הביטחון העצמי ואת האמונה בעצמכם, ובמקביל, לא תופתעו על ידי שורה שהוספתם לקורות החיים לפני שנה וכבר הספקתם לשכוח ממנה.

    •  נסו להכין עצמכם מראש באמצעות משחק תפקידים בכמה וריאציות עם חבר קרוב או בן משפחה. הם יידעו לתקוף את הנקודות החלשות שלכם ולסייע לכם לבוא מוכנים יותר לראיון האמיתי.

    •  במידה ואתם סובלים מחוסר ביטחון לפני ראיון עבודה או סימולציות, מומלץ לעשות רשימה של כל תכונותיכם הטובות ושל כל הישגיכם, ולחזור עליה מספר פעמים עד למועד הראיון או הסימולציות. כך תחזקו את הביטחון העצמי ותדעו לשקף ערך גבוה יותר עבור המעסיק הפוטנציאלי.

    •  במקביל, לפני ראיון עבודה, סימולציה, או בכלל טיפ לחיים, הכינו רשימה של כמה מתכונותיכם השליליות וחישבו על דרכים כיצד לשפרן או על דוגמאות יישומיות כיצד אתם כבר פועלים לשפרן.

    •  במקרה בו עוד לא קיבלתם תשובה, זה בהחלט לגיטימי להתקשר ולברר מה קורה. מובן שלא כדאי להציק, לא כדאי להתקשר שעתיים אחרי הראיון וגם לא חודשיים. אולם, אם חלף פרק זמן סביר מהמועד בו הובטחה לכם תשובה, כדאי להביע התעניינות ודבקות במטרה.

 

המשך הטיפים לגבי ראיון העבודה עצמו, בחלקו הבא של המאמר הכנה לראיון עבודה חלק ב.

להיות1

www.lihiyot1.co.il

בהצלחה לכולם

 

להיות1 www.lihiyot1.co.il אילאיל פודלישבסקי לביא




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב