דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אז כמה לכתוב בצ'ק לחתונה 

מאת    [ 03/04/2007 ]

מילים במאמר: 1084   [ נצפה 24588 פעמים ]

אז כמה נכתוב בצ'ק לחתונה?

סביר להניח שאם אתם מתחתנים, אתם גם מוזמנים לחתונה של אחרים.הפעם, לשם שינוי, הרשימה הזאת מתייחסת לאורחים בחתונה. תמצאו דרך להפיץ אותה, באיזה תירוץ שיתאים לכך - לטובת כוווו-לם.
שלבים רבים עובר האדם בחייו, אבל רק חמש פעמים זה מחייב תעודה רשמית:
בפעם הראשונה, כשאדם נולד, הוריו מקבלים בשמו תעודת לידה. כך נוסף שם בישראל, וגם למשפחה הקרובה נוספים שמות: האשה כבר אם, הבעל-אב. הותנים הם סבים וסבתות - והשמחה גדולה.
הפעם השניה היא בשלב ההתבגרות: אצל הדתיים שבינינו זה גיל העליה לתורה, אצל החילוניים זה תעודת הבגרות, אצל הרוב זה תעודת החוגר- ואצל כל אזרחי המדינה זה קבלת תעודת הזהות.
השלב השלישי - והוא המענין אותנו כעת - זה שלב החתונה.תעודת הנשואין והכתובה מעידות על כך שרווקה מתחילה להקרא 'אשה' , והגבר הופך ל'בעל'. הורים הופכים לחותנים, אחים חפים מפשע נעשים גיסים, וכו'.
בשלב הרביעי, הזוג עצמו מביא ילד בכור לעולם (ומקבל תעודת לידה) ואילו על השלב החמישי נדבר בגיל 120...

בואו נתרכז כעת בשלב האמצעי, של החתונה. אתם מוזמנים לחתונה כאורחים. מבלי שתהיו מודעים אפילו, אתם ודאי שייכים לאחת הקטיגוריות הבאות:
- אתם שמחים מאד על החתונה שלהם ותבואו לחתונה לשמוח ולשמח , בכל מחיר - תרתי משמע.
- אתם מאד רוצים להשתתף בחתונה המדוברת , ואם לא תוזמנו - לא תישכחו להם/ להוריהם את העלבון לעולם, או לפחות עד הברית של הבן הבכור.
- גם אתם מאלה ששמחים שסוף-סוף יוסי ואילת מתחתנים, אבל הייתם מעדיפים שידלגו על הזמנתכם לחתונה. אתם תבואו רק אם לא יימצא תרוץ מספיק משכנע להעדרות מהחתונה.
- האחרונים , ואתם ממש לא חביבים?אבל מעטים, לשמחתנו,- לא תבואו לחתונה וגם לא תטרחו למצוא תירוץ משכנע. אתם גם מתביישים להודיע לזוג מראש שלא תגיעו לחתונה, כך שאמנם חסכתם לעצמכם כסף, אבל חייבתם את הזוג לשלם עבור המנות שלכם לחתונה ללא תמורה. אין דבר, אתם תבינו את הקטע כשיגיע תורכם להזמין לחתונה שלכם....

ובכן, אורחים נכבדים, אין מה לעשות - אתם מוזמנים לחתונה!
אם אתם רוצים לנהוג כשורה, קודם כל צלצלו למזמין ותצהירו על כוונותיכם: אתם מגיעים לחתונה רק כזוג, או שאתם באים יחד עם הבן הבכור ( אולי סוף-סוף יכיר בחורה ויפסיק לרבוץ בבית...). אם אתם לא מתכוונים להגיע לחתונה, אנא הודיעו גם על כך מראש.

אם אתם זוכרים, הסבים מספרים שכשהם התחתנו, לאף אחד לא היה כסף. הקהילה כולה התגייסה ועזרה כמיטב יכולתה. הנשים בישלו והביאו ממיטב תבשיליהם, הגברים דאגו לשתיה ולמוזיקה וכולם הביאו חפצים שיכלו לעזור לזוג הצעיר להקים בית בישראל.
היום, תודה לאל, אף אחד לא מצפה שתגיעו לחתונה עם סיר ממולאים. רוב הזוגות החילוניים כבר גרים ביחד זמן-מה לפני החתונה, כך שחפצים לא חסרים להם. כל אחד מבני הזוג כבר הספיק "לגלח" מבית הוריו מצעים שהאב קיבל בפסח, סירים שהאמא קיבלה בראש השנה, סכו"ם שקיבלו כבונוס כשקנו נייר טואלט במבצע, ועוד כהנה וכהנה כלי בית. לא תמיד החפצים חדשים, גם לא ממש מבריקים - אבל לא חסר דבר. לכן, כשאתם שוקלים מה להביא לזוג הצעיר, אל תתלבטו כלל: הביאו צ'ק! זאת המתנה היחידה שיימצא לה מקום גם בבית הכי קטן . אגב, היא גם לא מחייבת לגשת לחנות ולהחליף אותה, או למחזר אותה...

כפי שאתם רואים, אין כאן התלבטות על מה להביא לחתונה. ההתלבטות היחידה שנותרה היא רק כמה להביא לחתונה?
כאן התשובה מורכבת ממספר גורמים:
- קודם כל, דרגת הקירבה שלכם לזוג או להוריו. ככל שאתם קרובים יותר לבני הזוג שחוגגים את החתונה,, הסכום נוטה כלפי מעלה.
אל דאגה, תקבלו גם ערכים מספריים.
- שנית:מספר האנשים שמגיעים יחד מאותה משפחה, עם אותו צ'ק. נכון מאד: ככל שעולה מספר האורחים, אמור לעלות סכום הצ'ק.
- שלישית: מה המקום שנבחר לעריכת החתונה? ככל שהמקום יוקרתי יותר, בדרך כלל, הדבר מחייב יותר - אבל גם כאן יש בוודאי גבולות והם לא עומדים תמיד ביחס ישר ! אם הזוג או הוריו החליטו לערוך את חתונת המאה במאה אלף דולר,אתם לא אמורים להביא מתנה בהתאם. לחילופין, אם הזוג החליט לערוך חופה בבית כנסת וקבלת פנים לחתונה באולם הצמוד, זה לא אומר שאתם צריכים להביא רק ח"י שקלים. כמו בכל דבר בחיים, בוחרים בשביל הזהב - במקרה הזה, שביל הכסף - ולא מתיחסים למקרים קיצוניים, לא כלפי מעלה ולא כלפי מטה.
- אחרון-אחרון חביב: השיטה הפולנית חובקת את כל העדות של עם ישראל. שאלת המפתח הבאה היא: כמה הם הביאו לנו לחתונה שלנו? אז, אורחים נכבדים, זכרו שגם אתם תזמינו פעם את האחרים - לכן אל תתקמצנו.
בעיקרון, כדאי לראות בחתונה הזדמנות לעזור לזוג לבסס את עצמו. אין ספק שכשתורכם יגיע, בחתונה שלכם גם אתם תתוגמלו בהתאם. כך, בגירסא עדכנית, כמו בזמנים עברו, מתגייסות המשפחה והקהילה לעזור לזוג הצעיר לעמוד על רגליו ולהקים בית בישראל. העיקר שיהיה במזל טוב!

לפני שננקוב במספרים, אקדים רק ואומר שכל הסכומים הם הערכה. אנחנו מדברים בצורה כללית - וכלכלית - ביותר, בהתייחס למעמד סוציו-אקונומי בינוני או מעט למעלה מזה. כמובן שכל אחד יעשה את שיקוליו הוא ודברי הם בגדר המלצה בלבד, ותו לא. זה מבוסס על סטטיסטיקות ארציות על מתנות שמביאים לחתונה, ומרגע שהזכרתי סטטיסטיקה, אני כבר פטורה מלדייק...

והמספרים הזוכים הם:
משפחה , חברים קרובים ודומיהם, אם מגיעים כזוג, אמורים להביא לחתונה בין 500 ל- 1000 ?.הדברים תקפים בעיקר באזור המרכז. ככל שעולים למעלה, צפונה, לגליל, המחירים צונחים למטה. הדמיון , אגב, בין הגליל לנגב הוא בזה שגם כשמדרימים המחירים צונחים. עובדה זו תואמת גם את רמות ההכנסה השונות וגם את מחירי האולמות/הגנים לחתונה. כזכור: היוצא מן הכלל מאשר את הכלל !
אתם מצרפים אם/אח/בן בוגר/בת חיילת? הוסיפו עוד 40-45% לסכום שהחלטתם עליו.

אתם ידידים מעט רחוקים של הזוג החוגג חתונה? 400 - יחשב לסכום נחמד, 500 - לסכום נכבד ו- 600 - לנדיב.
אתה בא לבד, ולא תוותר כי אלה חברים מאד טובים שלך? 300 - זה אחלה.
חברים לעבודה, שכנים של ההורים, בן דוד שלישי מצד הדודה השניה? קשה להביא היום פחות מ-150 - לאדם. לא נעים? צרו קבוצת חברים וקנו ביחד לקראת החתונה משהו שימושי שאתם בטוחים שחסר לזוג: מיקרוגל, למשל. הקפידו רק בבקשה לקנות את המתנה ברשת ארצית, כך שזוג מנהריה שעורך חתונה בעכו, לא יאלץ לנסוע להחליף את המתנה דוקא בדימונה, כי שם אתם רכשתם את המתנה לחתונה.
ולמי שעדיין מתלבט, סתם פיקנטריה:כמו במקרים רבים, גם כאן אפשר לקנא באמריקאים: לא פעם, הם באים לחתונה, מעריכים את ההשקעה ורושמים את הצ'ק רק בסופה ! לא- זאת לא בדיחה!
מתלבטים בין שני סכומים? תמיד לעגל כלפי מעלה! גם הם ינהגו כך, בתורם. עוד 50 ש'ח לזוג זה ויתור על סרט השבוע, מבלי להכליל את הפופקורן. לעומת זאת, אתם תצאו גדולים, הזוג יחזיר זאת בתורו ועשו חשבון: 50 - כפול 200 זוגות בחתונה ממוצעת זה בדיוק 10,000 השקל שיכולים לעשות את ההבדל בין להרויח בחתונה או להפסיד. ולהפסיד פרושו להתחיל חיים חדשים עם אוברדרפט. בינינו, בשביל ליצור אוברדרפט לא צריך חתונה - יש כמה אפשרויות יותר קלות,שניתנות לבצוע אפילו כבודדים, לאו דוקא כזוג...
אז היו נדיבים ותיוכחו שזה משתלם לכולם, לכל אחד בתורו.

גברת קורה שוורץ
מארגנת חתונות מקצועית עם ותק של 20 שנה. מפעילת האתר
חתונה | גני אירועים|מתחתנים

הכולל מאמרים, טיפים ועצות מעשיות לארגון חתונה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב