דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מסע ה-5: הטיפים שלי לדיאטה 

מאת    [ 28/04/2010 ]

מילים במאמר: 1049   [ נצפה 4508 פעמים ]

נו, אז איך עשית את זה? האמת, זה מאוד פשוט. סבלנות והתמדה. כמו הרבה דברים אחרים. אבל, בשביל 2 מלים לא כותבים מאמר, נכון? אז נתחיל. 

אני מאלה שנחשבים כבעלי "נטיה להשמנה" - אם תרצו מבנה גוף כזה, אם תרצו "משמינים מאוויר", ככה זה. לכן בגיל הטיפש-עשרה עסקתי הרבה בספורט. התחתנתי במשקל של בסביבות 70 ק"ג (אני כ-1.80 מ'). עם השנים, מסיבות שונות ומשונות, שאין המקום לפרטן, משקלי עלה בהתמדה, ולאחר 20 שנות נישואין הגיע ל-3 ספרות (נכון - בינתיים זה סוד...). ניסיתי שנים להתחיל דיאטה אולם הייתי נשבר במהירות. עד שבשנה האחרונה - הצלחתי. ומאחר שכמעט כל מי שרואה אותי לראשונה לאחר כחצי שנה שלא ראה אותי, עוצר אותי ושואל : "איך עשית את זה?" נזכרתי במאמר חז"ל שאומר - אל תחזיק טובה לעצמך - שתף. אז אני משתף...

אולם לא די בכך. לאחר מספר חודשים של דיאטה, "נתקעתי" על משקל 95. שבוע אחד עולה ל-97 שבוע שני יורד ל-95. שאלתי את עצמי איך לפרוץ את המחסום. ועלה רעיון - ספר לכולם בפייסבוק שאתה יוצא ל-מסע ה-5 - מסע להפחתת 5 ק"ג אחרונים. הפרסום ייצור מחוייבות (פדיחה לא להצליח...). אז זהו. למסע יצאתי לפני שבוע (21.4.2010 משקל 94.7), והיום (28.4.2010 משקל 93.1) אכתוב את ההמלצה הראשונה שלי. 

העצה החשובה ביותר:  ב ל י    ל ח ץ ! ! 

כן כן. רוב השמנים מתחילים דיאטה כאשר הם "עם הגב אל הקיר". במלים אחרות - יש סיבה לכך שהם מתחילים דיאטה, וכמו כל דבר בחיים, הם רוצים את זה מהר ועכשיו. זאת אומרת, תוך זמן קצר, מוכנים לסבול אולם רוצים להפחית בשבועיים מה שהעלו בשנתיים. 

ובכן, חבר'ה, צר לי, אבל זה פשוט לא הולך! נו באמת - אתם יודעים את זה. יש דברים בחיים שחייבים להיעשות על אש קטנה. פתיליה. כמו חמין. אם תחממו אותו על אש גבוהה, הוא פשוט יישרף. כך גם אומרים על אהבה. פיל קולינס מלמד אותנו: You can't hurry love גם אהבה לא באה בקלות, צריך לאט לאט. ובכן - זה גם הסוד של דיאטה. או - מה שבא בקלות, הולך בקלות.

לכן, חברה יקרה, אם יש לכם בר מצווה לחגוג, אל תתחילי את הדיאטה בעוד חודשיים. לא!! תתחילי אותה לפחות שנה לפני. לפחות. אסור, אבל ממש אסור, שדיאטה תיכנס לנו במחשבה כאיזה בית סוהר, כאיזה סבל שצריך לעבור אותו. המחשבה הנכונה לגבי כל האוכל והמתוקים שאנו אוהבים הינה - אני לא צריך את זה. נכון, הייתי שמח עם עוד בורקס (ואולי אפשר לקחת מדי פעם) אולם אני לא צריך את זה. אני נהנה יותר להרגיש שירדתי, מאשר את הטעם של הבורקס/שוקולד וכו'.  ולכן - לא מתחילים דראסטי. אסור! פשוט מכניסים למודעות שעכשיו מתחילים לחיות אחרת. קצת מפחיתים מהאוכל מכל דבר. לומדים שאפשר לאכול קצת פחות. קצת להתאפק, אולם לא ליצור תחושת חוסר. משלבים עם פעילות גופנית מתונה, מתחילים הכל בקטן. לא נשקלים כל יום! שוקלים את עצמנו לפני שמתחילים. הפעם הבאה תהיה לא פחות משבוע לאחר מכן! ואם אפשר, לשכוח מהמשקל. להרגיש איך הגוף משתנה. 

תסלחו לי, אבל אני לא מאמין בתוכניות כמו "לרדת בגדול" - תוכנית כזו היא מבחינתי אסון. אסון גם למשתתפים בה - שהרי לא ניתן להמשיך חיים באטרף כזה. אין לי ספק שמרבית החבר'ה הנחמדים האלה מעלים לאחר מכן במשקל. חבל לגרום להם כזה מפח נפש. אולם יותר גרוע הוא שמועבר מסר לציבור הרחב שזו השיטה הנכונה לדיאטה - להיכנס למחנה אימונים, ולאחר חודשיים לצאת משם דוגמן. נו באמת!

באופן כזה הדיאטה תהפוך לחלק מכם. זו לא דיאטה, זה לא עונש, זה לא עול. זה לא משהו שצריך לעבור אותו ולאחר מכן סיימנו. ועם הזמן, הירידה במשקל, ההרגשה הטובה, המראה המשתפר, הפרגון, יעודדו אתכם להמשיך. 

ומה עושים כשנתקעים?

העמידה במקום הינה חלק מחיינו - יש תקופות שבהן אנו מתקדמים ויש תקופות שבהן אנו מרגישים שאנו עומדים במקום. כך בלימודים, כך בעבודה, וכך גם - מה לעשות - כשיורדים במשקל. יש לכך סיבות פיזיולוגיות, מנטליות וכדומה. הכי חשוב, כמו כל דבר בחיים, להחזיק מעמד. לא להישבר. לפעמים, כאשר אנו חושבים שאנו מאבדים את זה, פתאום אנשים נזכרים שהפחתנו במשקל. לפעמים המשקל לא משתנה, אולם הגוף מתעצב יפה. במלים אחרות - המשקל הוא לא הכל. הוא לא המדד היחיד להצלחה בדיאטה. ולכן, המשיכו, אל תרפו, ותראו שתוך זמן לא רב, המסע יימשך. לכן, לא נשקלים כל יום, ולא מצפים לירידה כל יום. יש ימים בהירים ויש ימים כהים. הכל בסבלנות, והעיקר - ההתמדה. 

העצה השניה: פעילות גופנית

העצה השניה שלי הינה הצורך לשלב את תהליך ההרזיה יחד עם פעילות גופנית. חובה! יש רבים המפחיתים משקל ללא פעילות גופנית, וחבל. חבל, מכיוון שהעיקר הוא לא ההפחתה במשקל, העיקר הוא שינוי אורח החיים, לאורח חיים בריא יותר - מזון מאוזן, אוכל בריא, וגם פעילות גופנית: "נפש בריאה בגוף בריא".

פעילות גופנית מועילה לדיאטה שלנו בכמה מישורים: האחד, הוא מסייע להפחתה במשקל. כל פעילות שורפת קלוריות, והרי זה החשבון - להוציא יותר ולהכניס פחות... אולם זו רק חלק מהתועלת. פעילות גופנית מסייעת בעיצוב הגוף, והחלפת השומנים בשרירים. פעילות גופנית ממריצה את מחזור הדם. היא נותנת לנו תחושה של מרץ, חיוניות ושמחה, מעלה את הביטחון העצמי. היא מגבה אותנו בגוף חטוב יותר, במיוחד בתקופות בהן אנו מתקעים בדיאטה (ראו לעיל). היא מסייעת בחילוף החומרים. הסך של כל היתרונות האלה, הינו הרגשה טובה יותר, מרץ וכוחות גופניים ונפשיים להצליח בדיאטה. גם אם הכושר שלכם "על הפנים", התחילו בהליכות, 3 פעמים בשבוע, ולאט לאט העלו את המינון, הן של הקושי, הן של הזמן והן של המרחק. לא לשכוח עבודה של שרירי בטן.

ועכשיו, כשמתחילה עונת השמחות, ולילה אחרי לילה אנו מוזמנים לאכול פצצות של קלוריות, פשוט אין מנוס מהקפדה על פעילות גופנית...

העצה השלישית: שתו מים ! הרבה מים !

העצה השלישית שיש לי לתת לכם הינה לשתות הרבה מים. מים מרעננים את הגוף, ממלאים אותו, מוסיפים לו חיוניות, בריאים לעור, מסייעים בחילוף החומרים, וקראתי תיאוריה לפיה מים קרים מרזים, מכיוון שהם מחייבים את הגוף לחמם אותם... תהא אשר תהא הסיבה, אין ספק שמים מסייעים בהרזיה. מים חשובים לשמירה על צלילות, ועל רמת נוזלים מינימלית בגוף, במיוחד אם אתם שורפים קלוריות במכון הכושר, ומזיעים הרבה.

זאת ועוד, לעתים אם אתם לוקחים תוספים של סיבים תזונתיים, חשוב במיוחד לשתות מים על מנת שהם יוכלו לפעול את פעולתם כראוי. 

סיכום ביניים

עד כאן למעשה, הבאתי לכם עצות השוות לכל נפש, לא יקרות, לא מסובכות, לא דורשות מאומה, רק קצת מודעות. העצות הן: סבלנות והפחתה מבוקרת של כמויות הקלוריות, פעילות גופנית, ושתיית מים. אם תתמידו ב-3 עצות אלה, אין ספק שתירזו. ולא זו בלבד, אתם גם תשמרו את ההצלחה שלכם, מכיוון שלא נעזרתם בכל מיני טריקים כאלה ואחרים, טובים יותר וטובים פחות, באמצעותם רזיתם 5 ק"ג בשבוע, ולאחר מכן נשברתם. 

עצות נוספות - בפעם הבאה. 

ד"ר שי שגב, עו"ד ונוטריון - ייעוץ משפטי, מקרקעין, ירושות, חברות, משפט מסחרי מרצה במשפטים ובתחומים נוספים מעביר סדנאות בתחומים: זוגיות, חינוך, העצמה אישית לתגובות / שאלות: dr.shay.segev@gmail.com לבלוג שלי: http://segevlaw.blogspot.com/ לאתר הסדנאות שלי: http://sites.google.com/site/mysadna/>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב