דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על בעיות אכילה בהריון 

מאת    [ 27/01/2007 ]

מילים במאמר: 493   [ נצפה 7326 פעמים ]

ישנן כמובן דברים שאינם מסתדרים כמו שרוצים במהלך ההריון, כמו אצל נשים עם הפרעות אכילה מלפני תקופת ההריון, או כאלו שמפתחות בעיות אכילה למיניהן כתגובה למראה שלהן בזמן ההריון, למשקל המצטבר, לגופן המשתנה ולתגובות הסובבים אותן. באופן אישי, שמעתי על נשים שקיבלו תגובות להוריד במשקל, או להפסיק לאכול יותר מדיי מצד אחיות טיפת חלב, כך שתגובות אלו יכולות להיות משמעותיות מאד אצל הנשים שבהריון (במיוחד אם זהו הריון ראשון, בו דבר אינו ידוע כ"כ).
נשים שמפחדות לעלות יותר מדיי במשקל במהלך ההריון יכולות להגביל את כמות הקלוריות שהן צורכות ואת סוג המזונות ויכולות גם ליצור מצבים אקטיביים יותר של הקאות וכיוצ'.
ישנן נשים שדווקא ההריון ו"טובתו של התינוק" יתנו להן את התמריץ הנחוץ להן בכדי לעלות על דרך המלך להבראה מבעיות האכילה שלהן, בעוד אצל אחרות רק יגברו הפחדים והחששות עם כל עלייה במשקל ושינוי גופני.
לנשים בולמיות בד"כ אין בעיה להיכנס להריון, לעומת האנורקטיות שאצלן חוסר ווסת (אמנוריאה) היא סימפטום בולט.
ישנן נשים שמטפלות בבעיות האכילה שלהן לפני ההריון, אך ישנן גם כאלו שנכנסות להריון בתת משקל, או עם בעיה של אכילה כפייתית/ בולמיה.
משקל התחלתי נמוך מדיי של האם יכול לסכן את התפתחות התינוק וגם חוסר הזנה במהלך התפתחות ההריון יכול להוביל להתפתחות מומים וחוסרים רציניים אצל העובר המתפתח. הטבע סידרה זאת כך שהדבר החשוב ביותר הוא התינוק המתפתח, כך שאת כל צרכיו הוא ייקח מאמו. אך אם אין לאם יותר מדיי מה לתת לו היא זו שתיפגע ראשונה ויופיעו אצלה סימני מחסור כמו דיכאון, עייפות, חוסר מנוחה, תשישות ותת תזונה. עצמותיה עלולות להיפגע בגלל משיכת הסידן ושאר המינרלים ע"י העובר, ובכלל זה גם שיניה. כך שנשים רבות תסבולנה מבעיות של אוסטיאופרוזיס ובעיות שיניים כתוצאה מהריון ללא הזנה מספקת. נשים בהריון עם בעיות אכילה הן בדרגת סיכון גבוהה יותר לפתח סוכרת, מחלות כבד למיניהן, בעיות בכליות ובלב.
לפי מחקר שפורסם ב- Eating Disorders Review (Nov/Dec 2000 ) הריונות של אמהות עם בעיות אכילה הם בסיכון גבוה יותר להפלות וללידות מוקדמות. תינוקות שכבר הגיעו לגיל המתאים ונולדו בכ"ז יכולים לסבול מבעיות רבות הן פיזיות והן נפשיות. הם יכולים להיוולד עם שפה / חך שסועים, צהבת, אך הבעיות העיקריות יכולות להופיע מאוחר יותר במהלך חייהם. הם נוטים להתפתח יותר באיטיות ולהיות קטנים וחלשים יותר מהילדים האחרים. הם יכולים להגיע למצב בו הם לעולם לא יגיעו לפוטנציאל המלא שלהם מבחינה אינטלקטואלית או רגשית ויכולים לגדול להיות מבוגרים עם בעיות הסתגלותיות- חברתיות קשות. יש להם סיכוי לפתח בעיות אכילה בעצמם, אם אמהותיהן לא תהיינה מטופלות, במיוחד כיוון שהן תהוונה דמות לחיקוי בעייתית בעיקר במצבי לחץ, בהם יהיה להן קשה להתמודד והן יעבירו את התחושות הללו לילדיהם.
ישנן נשים שיכולות "לעשות מאמץ" במהלך ההריון, אך הן תחזורנה להרגליהן הקודמים מיד לאחר הלידה ולעתים בקיצוניות רבה יותר.
אישה בהריון עם בעיות אכילה, או טוב יותר, כזו המתכננת הריון- כדאי שתפנה לטיפול בהקדם האפשרי ותדאג לליווי טוב מבחינה תזונתית ורגשית לאורך התקופה הזו. לטובת העובר והתינוק שבדרך ולטובתה היא.
לכל השאר, כדאי לכולנו לחשוב טוב לפני שמעירים הערות (אפילו סתמיות) לאישה בהריון על משקלה והמראה שלה. לא תמיד הערות אלו תתקבלנה כבדרך אגב!
מאחלת הריון בריא ונעים.

ורד לב היא נטורופתית N.D., מדריכת הנקה ואם ל-2.
עוסקת ביעוצים פרטניים בתחומי הנטורופתיה, תזונה והנקה. מקבלת מטופלים בקליניקה בכרכור ועורכת ביקורי בית לפי הצורך.
כמו כן נותנת הרצאות וסדנאות בתחומי הנטורופתיה, תזונה, הנקה, ריפוי ובריאות (הכנה להנקה, תזונה לנשים בהריון, תזונת מניקות, המעבר למוצקים, תזונה בהתאם לעונות השנה, איך לאכול נכון, מפגשי בישול בריא ועוד).
מנהלת פורומים בנושאים אלו: "נטורופתיה למשפחה" http://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ForumsII.asp?ForumID=13687 "הורים וילדים" http://www.beok.co.il/SelectedForum.aspx?ForumID=41 וכותבת מאמרים רבים בנושאים אלו.
ליצירת קשר: 052-8527755 veredudu@013.net.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב