דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב לאינטרנט לעומת עיצוב לדפוס 

מאת    [ 21/05/2009 ]

מילים במאמר: 603   [ נצפה 3512 פעמים ]

עיצוב לאינטרנט לעומת עיצוב לדפוס נבדלים זה מזה ב"משטחי העבודה".

כל פלטפורמה משפיעה באופן שונה על אופי העיצוב שנוצר ועל אופן הצגתו לצופה.

בעיצוב לאינטרנט נצטרך להתחשב בפלטפורמת התצוגה שהיא המסך. כלומר גדלי מסך שונים, עוצמת תאורה שונה, אם תאורת המסך כהה מדי או בהירה מדי, הדבר ישפיע על אופן ראיתנו את המוצר המוגמר, רזולוצית מסך שונה, ישנו הבדל בין עיצוב אתר למשל לרזולוציה של 1024פ על 768פ לבין עיצוב אתר לרזולוציה של 800פ על 600פ. בעיצוב אתר לרזולוציה גבוהה נוצר משטח עבודה רחב יותר וכתוצאה מכך יש למצוא פתרונות יצירתיים לקומפוזיצית הדף.

יש להתחשב בסוג הדפדפן, כאן צריך להתיחס אף לאופן בו כל משתמש בונה את תצוגת הדף, כלומר כמה שורות מידע(מלבד שדה כתובת האתר) מופיעות בחלקו העליון של הדף ובחלקו התחתון, באיכות החיבור לאינטרנט ובפונטים המקובלים בשימוש. כלומר נוצר מצב שהעיצוב לאינטרנט ייראה קצת שונה ולפעמים מאוד שונה לגולשים שונים.

לעומת זאת בעיצוב לדפוס המוצר המוגמר ייראה בדיוק כפי שהמעצב תכנן אותו. משטח העבודה הוא סטטי, דו-ממדי או תלת-ממדי, נייר או כל חומר אחר, ולכן ניתן במדויק לצפות כיצד העיצוב ייראה הן מבחינת הקומפוזיציה, גודל העיצוב, פונטים, צבעים, וכאן מתווספת לעיתים לחווית הצופה, גם תחושת החומר עליו מודפס העיצוב, מה שלא קיים בעיצוב דיגיטלי. הצופה רואה את המוצר תוך שניות ספורות ומקבל במהירות את המידע הכללי לגביו, לעומת האינטרנט שם אופן הצגת המידע תלוי, כפי שהזכרתי כבר מקודם, במהירות החיבור הקובעת את מהירות טעינת הדף, בסוג הדפדפן, ובאופן בו המוצר עוצב(אתר/מצגת), כמו לדוגמה כשאתר עמוס בתמונות הוא, עדיין גם כיום, ייטען באיטיות רבה יותר ומה שיופיע בראשונה יהיה הטקסט. מצגת פלאש או סרטון וידאו כבדים נטענים באיטיות רבה(נכון להיום) וצריך סבלנות מרובה כדי לצפות בתוצאה.

הדרך בה אנו קולטים את המוצג באינטרנט, אם זה באתר או במצגת, שונה מהאופן בו אנו צופים בחומר מודפס. בחומר מודפס אנו מתיחסים לגודל מוצר קבוע ואופן חשיפת המידע אם זו חוברת או קופסת משחק הוא מיידי. למעצב יש יכולת לקבוע כיצד החומר ייחשף לעיננו תוך שימוש בצבעים מסוימים, קומפוזציה מסוימת או יצירת מבנה מסוים למוצר. מוצרים מסוימים נוכל לסובב ולצפות במידע שונה מכל כיוון.

לעומת זאת באינטרנט, שם נחשף לפנינו המוצר באופן "שטוח", מפצים על כך ע"י שימוש באלמנטים דינמיים המאפשרים תזוזה מהירה בין דפי האתר או המצגת והצגת אלמנטים חשובים בקלות. כך שיכול להיווצר מצב שבו הגולש אינו מסיים לראות את הדף אליו נכנס אם מפאת שעמום או קוצר רוח, והוא כבר ממהר לדפים האחרים. כלומר הגולש הוא זה שקובע מה ובאיזה אופן יחשף לפניו המידע. מצב זה מצריך את מעצב האתרים להתמודד עם עיצוב אתר שתכנון ממשק המשתמש שלו(GUI)הוא בעל משקל רב.

עיצוב נכון של ממשק המשתמש באתר הוא זה שיסייע בהובלת הגולש לפי מטרות האתר, לכן חזות האתרים בשנים האחרונות השתנתה מקצה לקצה. בתחילה נטו לעצב את האתרים בצורה סטטית ללא התיחסות רבה להתנהלות הגולש.ככל שנקפו השנים ובשטח נאסף מידע לגבי התנהלות הגולש באתר ומטרת הקמת האתרים השתנתה ונעשתה תכליתית יותר, השתנתה הגישה העיצובית לאתרים והחלה להיות מותאמת יותר למדיה בה היא מוצגת על מגבלותיה ויתרונותיה.

ביצירת האלמנטים הדינמיים בעיצוב אתר משתמשים בכלי המולטימדיה המעניק נופך נוסף ושונה לעיצוב לאינטרנט. מצגת פלאש קצרה יכולה בהחלט להוסיף עניין בכניסה לדף ראשי של אתר ולהעביר את המסר בתמציתיות ובקלילות. באנרים קופצניים מסייעים בהבלטת נושאים חשובים ומהווים אמצעי מעבר מהיר אליהם, לינקים ויזואליים בהחלט מושכים יותר מהייפר טקטס אף על פי שהיום נוטים לחזור לשימוש בהייפר טקסט וזאת משיקולי קידום האתר ברשת בצורה מהירה וטובה יותר.

עיצוב לאינטרנט ועיצוב לדפוס מעבירים מסרים באופן שונה ולכן על המעצב לדעת להשתמש באמצעים המתאימים בכל פלטפורמה להעברת המסר המבוקש. עקרונות העיצוב מתקיימים בשניהם, גודל תצוגה,שימוש בצבעים, חלוקת השטח, שימוש בטקסט, ?קומפוזיציה, אך בגלל תכונותיה-מגבלות ויתרונות של כל פלטפורמה התיחסות המעצב צריכה להיות בהתאם.

שרה קמינר
עיצוב אתרים ועיצוב גרפי לדפוס


www.sara-studio.co.il


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב