דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה עושה דוגמנית למיוחדת -מזווית ראיה של צלם אופנה 

מאת    [ 05/10/2008 ]

מילים במאמר: 696   [ נצפה 4519 פעמים ]



כששלחתי את צילומי האופנה שצילמתי לגיליון ספטמבר של "ליידי גלובס"
לעמיתה שלי במייל , זה מה שהיא כתבה לי: והאם אלה באמת בני אדם שקורצו מאותם חומרים שאני קורצתי מהם? אלוהים !!!ואני עניתי לה : האמת -הם קורצו מחומרים קצת שונים מאיתנו. אני תמיד טוענת שהדוגמנים הם "יצורים" , הם מחזירים אור אחרת, אני יודעת שזה עלול להשמע מופרך , אבל את יודעת שחשבתי על זה עמוקות....

ואכן דוגמנים זה עם מיוחד.

מי שהצליחה לטעמי לבטא את הנושא מצויין היא הסטייליסטית מעין גולדמן בראיון שקראתי איתה בוואלה:
"הסגידה הגדולה שלי היא לדוגמניות מחו"ל" היא מתוודה "יש בי צער על כך שאין לי בארץ דוגמניות כאלה לעבוד איתן. אני מדברת על ילדות בנות 18 שנראות בכלל כמו יצורים, לא אנושיות, המצליחות לבטא דברים שברור לך שהן עוד לא חוו אותם אפילו. זה מדהים אותי. אני לא מבינה
איך הן עושות את זה".

דוגמנים הם יצורים - הכי זה בולט לי כשאני נכנסת לאירוע שיש בו ,בקהל הרחב , גם כמה דוגמנים ,שאני מכירה - ופתאום בולט כמה הם נראים אחרת מכולנו. כמו האנדרואידים בבלייד רנר - גבוהים יותר ,דקים יותר ,ויפים מאוד..

אני מתארת לעצמי שכמה מכם מרימים עכשיו גבה ,במיוחד לאור הנטיה בשנים האחרונות לצלם אנשים "מהחיים",להיות נגד הרזון של הדוגמניות וללעוג להן או להם באופן כללי על רדידות מחשבה והבל היופי. ואכן יש סוגים שונים...כמו מירי בוהדנה שעדיין לא הצלחתי לרדת לסוד חינה בעיני ההמונים ( ו"ראיינתי" עשרות אנשים בנושא).
אבל.
אני ממש חוטפת חום כשבפעם המאה אני מקבלת בריף שאומר: קאסט : לצלם אנשים נורמליים ,רגילים.. ולא צעירים מדי...בנות 35 כאלה...אני נאנחת ויודעת ששוב אצטרך לעבור את כל המסלול עד שנגיע לנקודת ההתחלה וניקח 3 דוגמניות מהממות ,עם עור מושלם ,בנות 25 גג ,שיודעות לזוז ,מודעות לגוף שלהן , עושות ספורט ( חדר כושר או יוגה) ונראות גדולות מהחיים במציאות ,כדי שתראנה נורמליות בצילום.
אין מה לעשות -המצלמה אכזרית : היא משמינה ,מבגרת ולא אוהבת את כולם באותה מידה.ובנוסף - התרגלנו לראות בחורה בת 25 בתור "אמא" ובחורה בת 18 כדוגמנית בקטלוג "הלבשה תחתונה? .

בקמפיין קוסמטיקה מסויים שצילמתי לאחרונה רצינו בחורות מאוד רעננות וטיבעיות ,שוב עם בריף - מהחיים כאלה....והחלטנו להזמין גם רקדניות כי חשבתי שהן יכולות להיות יותר מרשימות ומשכנעות ברעננות ובטבעיות שלהן וגם לנוע בחינניות. הגיעו כמה רקדניות משגעות אבל פתאום באודישן , הסתכלנו עליהן בזכוכית מגדלת ( קמפיין קוסמיקה או לא?) אז לבעלת השיניים המושלמות והחיוך המקסים , היה אף ארוך מדי שנגע בשפתיים כשצחקה , לבעלת האנרגיה הקורנת והטמפרמנט הסוחף - עור שרוף משמש שמצטלם כמוש, והמדהימה מ"בת שבע" בלטה פתאום במוזרות שלה שממש לא התאימה לצילומים שאמורים לשדר בריאות. איזה אכזבה ואי נעימות ! חזרנו , כמובן ,לדוגמניות פר אקסלנס.
יש גם פרוייקטים שבהם אני כן מחפשת דמויות מסוג אחר. למשל את אולג ,שמופיע בצילום הזה

"מצא" האסיסטנט שלי מטייל ברחוב ,בערב , עם הכלב שלו . חיפשתי בחור עם חזות נשית/נערית לפרוייקט אישי ,ואולג פשוט הופיע כמו שהוא. זה מאוד נדיר. כבר מזמן הפסקתי "לצוד" אנשים ברחוב כי כל מי אני פונה אליו כבר מזמן רשום בסוכנות כלשהי וחבל על המאמץ. הרי אנחנו בעידן הבוק.

כשהתחלתי לצלם השתמשתי בעיקר בחברים וחברות שלי. כי זה מי שהיכרתי והסכים להצטלם עבורי. אחר כך בחברות של חברות ששמעתי שהן נראות טוב ומיד ובמקביל עברתי לכל מיני טיפוסים שמשכו את עיני ופניתי אליהם ברחוב.מהר מאוד התחלתי לצלם גם דוגמניות. בהתחלה חיפשתי רק את המיוחדות כי זה מה שענין אותי אז.
אני זוכרת שסוכן הדוגמניות , עופר רפאלי , אמר לי בזמנו "את אוהבת רק את המשונות" .זה לא היה נכון אז וההפך לא נכון היום .אני תמיד בוחרת לגופו של עניין. ז"א -בחורה עם לוק מיסחרי לשופרסל ובחורה עם מראה מיוחד למעצב אוונגרדי.
הקטלוגים ל"קום איל פו" היו כמעט תמיד שונים. גם עבורם צילמתי כמה קטלוגים עם דוגמניות "אמיתיות" ,אבל זה היה ממש מזמן. הקטלוג שבו חל המיפנה הוא קטלוג בשם "הכל אפשרי / קיץ 2000
http://www.comme-il-faut.com/agenda/archive/Catalogs/Hakol-Efshary
נדמה לי שזה היה הקטלוג הראשון בארץ עם "אנשים מהחיים" . אני מאוד אוהבת אותו אבל זה מתאים רק לחברות עם אג'נדה מהודקת כמו "קום איל פו" וכאלה אין הרבה. כולם מאוד מתלהבים מהקמפיינים של " דוב". ואני יכולה להבין למה - הקמפיינים שלהם חושפים לכאורה את השקר שעומד מאחורי הפירסומות ,אומרים לנו שהמלך הוא עירום. זה לא נכון. לא כל אחת יכולה להיראות כמו דוגמנית ,גם אם יאפרו אותה שעתיים ,יעמידו עליה תאורה מפוארת ויעשו עבודת פוטושופ משובחת.
את הצילומים עליהם דיברתי ניתן לראות בבלוג שלי
http://cafe.themarker.com/view.php?t=655264

מירי דוידוביץ -צלמת פרסום ואופנה
http://www.miridavidovitz.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב