דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סרטי תדמית - כל מה שרצית לדעת ! 

מאת    [ 21/08/2008 ]

מילים במאמר: 998   [ נצפה 2857 פעמים ]

סרטי תדמית - כל מה שרצית לדעת !
מאת: אסף וידבסקי, מנהל שיווק ובעל חברת ההפקות Market Master, www.marketmaster.co.il

מה הם סרטי תדמית ?

סרטי תדמית כשמם כן הם, נועדו ליצור תדמית חיובית באופן אופטימלי בקרב קהל היעד שלשמם הופקו.

למה צריך סרטי תדמית ?

צריך קודם כל להבין שסרטי תדמית הם לא המטרה, הם האמצעי היעיל והמהיר ביותר להעביר לקהל היעד את יתרונות העסק והבידול שלו אל מול המתחרים. סרטי תדמית איכותיים שנעשו באוריינטציה שיווקית יצליחו להבליט את יתרונות החברה ואת הבידול שלה אל מול המתחרים. בעידן שלנו לאנשים אין סבלנות והם רוצים שיאכילו אותם בכפית ובאופן המהיר ביותר. היתרון בסרטי תדמית הוא שבזמן של 2-3 דקות (זה התזמון האופטימלי בדר"כ) הם מצליחים להעביר את כל המסרים הרלוונטיים והחשובים מבלי לשעמם ומבלי לייגע. בשונה ממצגת למשל, ביכולתם של סרטי תדמית לשלב יכולות וידאו ואודיו גבוהות (קריינות מקצועית, צילומים רלוונטים ומעניינים, מוסיקה מתאימה, אפקטים ויזואלים מרשימים כמו הנפשת לוגו ועוד), כל אלו יוצרים חוויה וסקרנות.
דוגמא טובה כדי להעביר זאת: סטארט-אפ עם מוצר מעולה צריך לגייס 2 מיליון דולר לעסק. סמנכ"ל השיווק הישראלי נוסע לפגישה מאד חשובה עם משקיעים פוטנציאליים בניו-יורק אשר הקדישו לו רק חצי שעה כדי לשכנע אותם מדוע להשקיע דווקא בחברת הסטארט-אפ הזו. סמנכ"ל השיווק הכין מצגת POWER POINT מושקעת אבל אין לו איזה טריק ספציפי שיגרום לנוכחים לצאת מגדרם. הוא יודע אנגלית אך היא אינה שפת האם שלו והוא גם מאד מתרגש. בפועל הוא מציג בפגישה את המצגת שהכין (באנגלית עם מבטא ישראלי) באופן די מהיר, הוא גם לא בטוח שהצליח להעביר את הכוח ויתרונות החברה באופן המייטבי וגם לא בטוח שהיה מספיק ממוקד. בקיצור, לא היה נפילה אבל בטח שלא ניתן לאמר שהיה מדהים וממש לא בטוח שעוד כחודש יזכרו אותו בכלל. אם אותו סמנכ"ל שיווק היה מצוייד בסרט תדמית איכותי שנעשה באוריינטציה שיווקית ואשר מובל ע"י קריינות מקצועית באנגלית, המשקיעים היו הרבה יותר קשובים ומבינים לאחר הסרט (שהיה באורך של כ - 3 דקות) 80% ממה שסמנכ"ל השיווק רצה להעביר וכל זאת באופן חווייתי ומרשים. לאחר הסרט יכול סמנכ"ל השיווק להציג באופן מהיר ותכליתי מצגת תמציתית עם נקודות משלימות לסרט ובכך ליצור את הרושם הכי נכון, מקצועי ועסקי.

למי מתאימים סרטי תדמית ?

סרטי תדמית מתאימים לכולם...
כאמור, ניתן לעשות סרט תדמית על חברת סטארט-אפ שמיועד להקרנה למנכ"ל של חברת קרן הון סיכון ומהכיוון השני ניתן לעשות סרט תדמית על חברה שמוכרת ריהוט פשוט לבית.
מה שחשוב הוא לדעת מי קהל היעד אליו אנו פונים ומה המוצר/שירות שאנו מציעים לו ומה הדרך המייטבית להציג לו את המסרים הרצויים כדי שהסרט אכן ייצור תדמית חיובית ויניע לרכישה.

במה שונים סרטי תדמית מסרטי פרסומת ?

בשונה מסרטי פרסומת אשר נכפים על הצופה, סרטי תדמית מוצגים בדר"כ בפני לקוחות המבקשים מידע על החברה/מוצר/שירות. בנוסף, עלות הפרסום בטלוויזיה גבוהה מאד ולאור זאת סרטי פרסומת לא עולים בדר"כ על דקה לכל היותר ורוב הזמן הם משודרים בגרסאות של חצי דקה בכדי לחסוך בעלויות. אילוץ תקציבי זה גורם שכמות המסרים שניתן להעביר בחצי דקה למשל מאד קטנה, ועלות הפקת פרסומות באיכות טובה גבוהה לאין שיעור מסרטי תדמית.
באמצעות סרטי תדמית ניתן להעביר יותר מסרים (ב - 2-3 דקות בדר"כ) וליצור תמונה רחבה יותר וברורה יותר לצופים, ניתן גם לחדד מסרים חשובים מספר פעמים מבלי לייגע את הצופה.

על מה חשוב להקפיד ב- סרטי תדמית ?

כדי ש- סרטי תדמית יהיו מצד אחד מרשימים אך מהצד השני יענו גם על כל מטרותיהם ויעבירו את יתרונות החברה והבידול שלה לעומת המתחרים באופן האופטימלי, קודם כל צריך לבצע חשיבה שיווקית ולבחור את המסרים הכי חשובים שיש להעביר בסרט ואשר יעבירו את הכח של החברה ובידולה ביחס למתחרים. לאחר החשיבה השיווקית יש לבנות תסריט שמעביר את כל הנקודות הרלוונטיות באופן ברור, קריאייטיבי ומדליק וכמובן באופן כזה שעונה על כל המטרות השיווקיות.
לאחר שנסגר תסריט ניתן לצאת לצילומים. בכדי שהסרט יראה מרשים ישנה חשיבות שכל אנשי המקצוע בימי הצילומים יהיו ברמה גבוהה (צלם, איש סאונד, בימאי וכו') וישתמשו בציוד איכותי.
לאחר ימי הצילומים הסרט עובר לעבודת POST PRODUCTION (זו כל העבודה שנעשית לאחר הצילומים). זה הזמן לערוך את הסרט, להוסיף לו מוסיקה ואפקטי סאונד מתאימים, לשלב קריינות מקצועית, להוסיף לו הנפשות גרפיות מרשימות ועוד המון אלמנטים חשובים.
חשוב לדעת שבימוי מקצועי (גם לימי הצילום וגם לעריכות) הוא קריטי בכדי לקבל סרט ברמה גבוהה. הבימאי בעצם שקול למנצח של תזמורת והוא בעצם נותן את האופי לסרט ומחליט מה יכנס ולא יכנס לסרט ומה המינונים הנכונם כדי שהסרט יהיה הכי מקצועי שניתן.

מה המחיר של סרטי תדמית ?

לשאול שאלה כמו - "כמה עולה סרט תדמית - שקולה לשאלה - "כמה עולה אוטו - ".
יש רכב מסוג מרצדס שעולה חצי מליון ש"ח ויש רכב מסוג לאדה זולה בכמה עשרות אלפי שקלים וגם יש רכב משפחתי סביר וטוב כמו מאזדה למשל. סרט תדמית הוא לא דגם ספציפי של טלוויזיה מסוג א' שאין כמעט הבדל לאיפה קונים אותה. סרטי תדמית נעשים באיכויות שונות לחלוטין ומחירם משתנה בהתאם. זה שהשם זהה "סרט תדמית" ממש לא אומר שמדובר באותו המוצר.
מעבר לאיכות הביצוע של סרטי תדמית יש כמובן השפעה רבה למספר ימי הצילום הנדרשים, עד כמה אתם מוכנים להשקיע באפקטים ויזואליים מרשימים, איכות הקריין ועוד המון פרמטרים.
הדרך הכי טובה כדי לברר עלות ברורה לסרט היא להזמין את חברת ההפקות אליכם. בפגישה זו החברה תברר את כל שעליה לדעת כדי לתת לכם הצעת מחיר מדוייקת. כמובן שאם יש לכם תקציב נתון, תנו להם אותו והחברה תוכל לאמר לכם האם הוא מספיק לסרט שלכם. במידה והוא קטן מדי, חברת ההפקות תדע לאמר לכם איך יראה סרט בתקציב אותו הגדרתם.

איך בוחרים חברת הפקה ל- סרטי תדמית ?

חשוב לשים לב שיש לחברת סרטי התדמית נסיון, ולא רק נסיון בהפקת סרטים אלא נסיון בהפקת סרטי תדמית. יש הרבה בעלי מקצוע שיש להם נסיון בהפקת סרטים קולנועיים או סרטים לטלוויזיה אך אין להם נסיון בהפקת סרטי תדמית. כמו שלא תלכו לאורטופד שיש לכם מחלת עור כך חשוב לדעת במי בוחרים.
חשוב מאד לוודא שהחברה המפיקה הינה בעלת אוריינטציה שיווקית ושאכן יש להם בעלי מקצוע אמיתיים שלא סתם קוראים לעצמם אנשי שיווק אלא באמת עם נסיון בתחום.
חשוב שלחברה יש יכולות תסריט ובימוי גבוהות בכדי שהסרט יהיה מרשים ומרתק. תבדקו איזה נסיון יש למנהל הקריאייטיב של החברה.
אבל הכי חשוב, שיהיה חיבור טוב בינכם לחברה, כי לבסוף תמיד מדובר באנשים !!!

מאת: אסף וידבסקי, מנהל שיווק ובעל חברת ההפקות MarketMaster המתמחה ב סרטי תדמית



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב