דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה צבע יכול לעשות..למותג 

מאת    [ 30/06/2008 ]

מילים במאמר: 690   [ נצפה 3473 פעמים ]

מה הצבע של קוקה-קולה - אדום. מה הצבע של IBM? כחול,מה הצבע של אורנג` - כתום.והסגול הוא צבעה של..
צבע מסתבר הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר במיתוג. זהו אחד הכלים הפסיכולוגיים החזקים ביותר ואנחנו לא תמיד ערים לכוחו הרב. לשם הידיעה,בתחום הפסיכולוגיה יש דיסציפלינה ייחודית אשר מתמחה בלימודי הפסיכולוגיה של הצבע. החברות שציינתי הבינו היטב את השימוש הנכון בצבעוניות וביכולתו ליצור זיהוי מהיר וחיובי של המותג על-ידי הצרכנים. כמו כן לצבע תפקיד חשוב מאוד בזכירה הנעזרת. צבע מגרה את החושים,ומעביר מסר בזריזות רבה יותר מכל שיטת תקשורת. וכדי לפשט את העניין: צבעים מעוררים רגשות,רגשות שהן חלק חשוב מתהליך קבלת ההחלטות.

הצבע הוא המסר

הבחירה בצבע הדומיננטי הנכון למותג שלך היא מכרעת. הצבע אמור להופיע בכל עזרי התקשורת השיווקית שלך כולל הלוגו ואריזות המוצר שלך. עד כמה שניתן הלוגו צריך לבדל אותך,להיות הולמת לקטגוריה בה אתה פועל ולתדמית אותה אתה מעוניין לשדר ולהתקשר עם ההבטחה המותגית שלך.

זה כמובן צריך לקחת בחשבון את הפסיכולוגיה,המאוד מורכבת,של הצבע. צבעים יכולים לסמל שונים ,תלוי בתרבות ,בסיטואציה ובקטגוריה.אבל הנה כמה משמעויות של צבעים שהן אוניברסאליות למדי.



שחור - השחור הוא צבע של אוטוריטה וכוח,רציני,בולט ובעל עוצמה. הוא משדר דרמה ,תחכום ויוקרה. הוא אופנתי, קלאסי ועל-זמני (כן,והוא גם מרזה..) אך לעיתים שחור עלול להיתפס כמשדר רוע ורשע (שמתם לב שהרעים בסרטים תמיד לובשים שחור).

כחול- כחול נתפס כצבע המעורר אמון,ניתן לסמוך עליו,אחראי ובטוח.מתקשר מאוד עם השמיים והים,כחול משדר שלווה ובאופן אוניברסאלי זוכה לחיבה רבה. הכול זוכה לפופולאריות רבה בקרב חברות פיננסים המעוניינות להעביר מסר של יציבות ולשדר אמון.

אדום - זהו הצבע האמוציונאלי ביותר. האדום מפעיל אצלנו את בלוטת-יותרת המוח ,מגביר את קצב פעימות הלב וגורם לנשימה מואצת ."תגובת בטן" קיצונית זו הופכת את האדום לצבע אגרסיבי,אנרגטי,פרובוקטיבי,מלא תשוקה ומושך תשומת-לב.אתם יכולים לסמוך על האדום שייצור לכם תגובה מלאת רגש,אולם לא תמיד מהסוג הרצוי דווקא - אדום יכול לסמל סכנה או אזהרה.

ירוק - ירוק מסמל טבע,הוא נחשב הצבע הנעים ביותר לעין הירוק מתקשר עם בריאות,רעננות,טריות ,שלווה ורוגע. כמובן שיש הבדלים הנובעים מהגוון - ירוק כהה נתפס גברי ושמרני ומתקשר לעושר וליוקרה ,בעת שירוק בהיר מרגיע ומעורר שלווה (חדרי ניתוח צבועים בדרך כלל ירוק בשל אופיים המרגיע את החולים).

צהוב - בכל התרבויות הצהוב מתקשר לשמש. לפיכך הוא משדר אופטימיות,חיוביות,אור וחמימות. נראה כי גוונים מסוימים של הצהוב ממריצים חשיבה יצירתית ומגבירים תחושת אנרגיה. העין קולטת צבע צהוב בהיר לפני כל צבע אחר,דבר ההופך את הצהוב למושך תשומת-לב מצוין וליעיל מאוד בנקודות המכירה.

סגול - סגול הוא צבע מלכותי, הוא מתקשר ליוקרה ועושר . סגול אהוב מאוד על אנשים יצירתיים באופיים. הערבוב הזה בין האדום החושני והכחול המרגיע ,יוצרים משהו מסתורי,מתוחכם,רוחני ומלכותי משהו. בגווניו הבהירים הוא נתפס כנשי ורומנטי, מעורר נוסטלגיה וסנטימנטליות. בגלל נדירותו בטבע עלול הסגול להיתפס כמלאכותי.

וורוד - המסר של הוורוד משתנה בהתאם לעוצמת הגוון.ורודים חמים משדרים אנרגיה,נעורים,כיף והתרגשותן הם מומלצים בדרך כלל למוצרים פחות יקרים או למוצרים אופנתיים לנשים ולנערות.הוורוד הבהיר יותר נתפס כרומנטי,סנטימנטלי. ומרגיע.

כתום - הכתום העליז יוצר תחושה של חיוניות ,כיף וויטליות. השילוב הזה בין האדום הדרמטי לבין הצהוב העליז נתפס כחברותי מאוד וילדותי משהו. מחקרים העלו שגוונים בהירים של הכתום אטרקטיביים בעיני קהל יוקרתי. גווני האפרסק מקובלים מאוד בתעשיית הבריאות והטיפוח.

חום - צבע קרקעי,תרתי משמע, משדר סולידיות,פשטות ,עמידות אמינות ויציבות. הוא יכול לעורר תגובת שליליות מצרכנים שעלולים לקשר אותו עם לכלוך.גוונים מסוימים של החום,כמו למשל הטרה-קוטה יכולים לשדר מראה יוקרתי.בהיבט הפונקציונלי החום נוטה להסתיר לכלוך מה שהופך אותו לצבע אהוד על חברות הובלה ותעשייה (אגב,החום נמצא כאהוב על גברים הרבה יותר מאשר על נשים).

לבן - כלות לובשות לבן,רופאים ואחיות לובשים חלוקים לבנים. הלבן משדר פשטות,ניקיון וטוהר. הלבן נחשב צבע קייצי.באופנה הוא מקובל מאוד שכן הוא בהיר ומשתלב היטב עם כל צבע (אבל רואים עליו כל לכלוך קטן) העין שלנו רואה את הלבן כצבע בוהק, לכן גם תופסת אותו במהירות על גבי שלטים.זהו צבע שרווח במוצרים הקשורים לבריאות ולטיפוח וכן למוצרי תינוקות.

בגדול ניתן לחלק את הצבעים לשתי קבוצות בסיסיות - חמים וקרים. בעיקרון,צבעים חמים,כמו אדום וצהוב שולחים מסר מוחצן ואנרגטי. בשעה שהצבעים הקרים ,כמו הכחול,שלווים ועצורים יותר. על כל מקרה,הבהרה של צבעה כלשהו תעלה את מידת החיוניות שלו ותפחית את הסגירות.

אמנם יש צבעים האופייניים לתעשייה או לקטגוריה מסוימת ,אך לעיתים דווקא השימוש בצבע שהוא לאו דווקא ה"אופייני" וה"מתאים" יעשו את העבודה בצורה מוצלחת יותר ,דווקא הם יביאו לבולטות ולבידול טובים יותר. השאלה כמובן תמיד היא שאלת ה"איך".




דן בר-דוב
יועץ שיווק ומיתוג



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב