דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על חתולים בשק- או זהירות בהזמנת לינה 

מאת    [ 25/02/2008 ]

מילים במאמר: 655   [ נצפה 2988 פעמים ]

החלטתם לנסוע לחו"ל.
החלטתם לא לבלבל את המוח לסוכנת הנסיעות שושנה,אלא להזמין לינה דרך האינטרנט כמו רבים אחרים.
כמה טיפים של זהירות:


מומלץ להיזהר באתרים שמופיעים פעם אחת בלבד, ולא ניתן למצוא מידע עליהם במנועי חיפוש או אתרי מידע נוספים.

כדאי לבדוק היטב אתרים שאינם ישירים אלא דרך מתווכים,מה רמת האמינות, למי משלמים שם? מי לוקח אחריות על ההזמנה וכו

מציעה לבדוק מהו הדוא"ל של אתר הלינה,האם זוהי כתובת פרטית או מסחרית? האם זהו אתר קולקטיבי או ישירות אל המלון/צימר? האם זו לשכת תיירות אזורית/עירונית? (ההעדפה שלי-ישירות לנקודת הקצה)

אם מדובר באתר הזמנות,ויש כמה טובים מאד- בדקו המלצות על האתר, על הזמנות דרכו, דמי ביטול ,אמינות.

אסור לקנות חתול בשק. ממילא הזמנה וירטואלית יש בה הימור רב .ממילא יש פה "חתלתול בשקית" אבל כדאי שכמה שיותר מידע יהיה ברשותכם. אישית אני מעדיפה מראה עיניים-כלומר תמונות ולא תיאור מילולי. בתמונות אפשר להתרשם (עם הטיה מסוימת) מהמקום. ממליצה על תמונות של פנים וחוץ הלינה. לא מספיק תמונות של הרי האלפים המקסימים או נוף מהחלון של המעיין היפה. צריך לראות מקלחת ,מיטה ,אולי שטחי ציבור-כל אחד מה שחשוב לו.

הגדרות מילוליות של מרחקים מטבען הן מעורפלות " קרוב לתחנת רכבת תחתית" כמה קרוב? לאיזה תחנת רכבת - בדקו את הקו אם הוא בכלל קו משמעותי ?מרכזי או קו נידח בין שני פרברי מהגרים שיוביל אתכם ליוהופיץ בכל מקרה.

הגדרה "המלון אינו במרכז העיר אלא בפרבר ירוק" נחמדה מאד אם רוצים לקנות בית להשתקעות שם,אבל פחות טובה אם יש לכם 2 לילות בעיר ורוצים לבלות בלילה .בדקו בעיקר נגישות תחבורה ועד איזו שעה יש תחבורה זמינה ולאן.

איך משלמים - בהזמנה מראש , כמה יש להפקיד מראש וכיצד - עבורנו הפקדה בנקאית מעלה את המחיר במידה ניכרת בגלל דמי ההעברה. מישראל לבנק אחר.
האם יש דמי ביטול? עד מתי ניתן לבטל ללא קנס?

בדקו את כל הפרטים החשובים לכם- לדוגמה בסיסית ?האם השירותים נמצאים בחדר או שירותי מסדרון ?האם המיטה זוגית או שתי מיטות נוער מהקיבוץ? האם יש מסעדות בקרבת מקום? האם יש שירותי כביסה במסדרון וכן הלאה.

האם המקום מדורג, ואם כן על ידי מי - רשות מקומית? ארגון התיירות? ומהו הדירוג - כאשר הדירוג הוא המקסימאלי ויש שיטות שונות של דירוגים (פרחים,שיבולים,ארובות וכו) יש סיכון נמוך יותר. אבל זה לא אומר שלינה לא מדורגת היא בהכרח לא טובה.

והכי חשוב- בדקו האם המלון/צימר מופיע בהמלצות של מטיילים ומהן ההמלצות?

איך קוראים המלצות וירטואליות ללינה-דוקטורט קצר בפני עצמו


איך ההמלצה נראית? אם היא מזכירה לכם ברושור של חברה תיירותית ,וגם מספקת תצלומי אוויר של שטח האחוזה, סביר להניח שאכן זה פרסום של החברה.

האם המלל זהה למלל לגבי אותו מקום שהתפרסם לפני שבוע? ולפני שבועיים? אם כן- זה לא בגלל שהממליץ חסר יכולת ביטוי,אלא בגלל שההמלצה עשויה להיות של הגורם המשווק.

האם יש קרבת דם בין הממליצים ובין ההמלצה - - "דודתי בלה משכירה דירה מהממת במרכז פריז" , יתכן שהדירה באמת מעולה. אבל גם יתכן שהממליץ משוחד מראש.


מאד חשוב- מיהו הממליץ מבחינת גיל או סגנון טיול - שכן המלצה של תרמילאי נודד על "מלון מעולה" בוונציה רק מה שהממליץ שכח לציין כי השירותים בחוץ, מה שלו נראה ברור מאליו אבל לא מתאים לדודה בלה שנוסעת לבלות בעיר . ולכן ניק ללא עבר או פירוט אחר מחייב קצת יותר זהירות בקריאת ההמלצה. לא שהיא אינה אמינה אלא שלא בהכרח תתאים לצרכים שלכם.

האם יש את מירב הפרטים בהמלצה או מידע לא מספק, ואם אין את הפרטים - האם ניתן לקבל תשובה מהממליצים? או שהשאירו הודעה והתפוגגו למרחבי השכחה הוירטואלית.

שפת ההמלצה מול שפת המקום-כלומר אם למלון בעיר איטלקית יש רק המלצות באיטלקית,כנראה שהמלון משמש בעיקר את המטיילים המקומיים. זה לא טוב או רע, אבל נתון שיש להביא בחשבון.

כמה "זול זה זול" וכמה "מקסים זה מקסים" אלו הערכות מאד אישיות,ולכן מידע עובדתי יותר (מחיר ונכון לתאריך) ופירוט הקסם יכול להיות מידע מועיל.


בקיצור, אפשר בהחלט להזמין לינה דרך האינטרנט ,לעולם לא תוכלו לדעת מה הריח של החדר ואם החלונות יכולים להיפתח באופן מלא או רק חרכים קטנים-אבל את רוב המידע תוכלו למיין ולבחור את הלינה שיותר מתאימה לכם ולמזער את סיכוני החתול בשק ולהפוך אותו לחתלתול חמוד בשקית בלבד.
יונית אבני
יועצת טיולים, כותבת ספרים ומאמרים .
http://www.yonitour.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב