דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו אלכוהוליזם וכיצד להפסיק זאת 

מאת    [ 24/07/2013 ]

מילים במאמר: 542   [ נצפה 5462 פעמים ]

ההגדרה של אלכוהוליזם וכיצד להפסיק זאת

 אלכוהול הוא הסם הנפוץ ביותר הוא מהווה בעיה בריאותית רצינית ברחבי העולם. קיימת הערכה כי יותר מאשר אחד מכל עשרה מבוגרים בשלב כלשהו בחייהם נתקל בבעיות של תלות באלכוהול, נתון זה גבוה במיוחד לגברים, על אחד מכל חמישה. קשה לומר בדיוק איזה אחוז מהאוכלוסייה סובל מאלכוהוליזם, בין היתר בשל העובדה כי יש מחלוקת לגבי הקריטריונים להחלת המונח הזה, כמו גם העובדה כי אלכוהוליסטים רבים מעולם לא תויגו רשמית ככאלה. הנתונים הסטטיסטיים המדויקים בנוגע לאלכוהול הם עיקר דאגתנו, עם זאת, לחברים ובני משפחה של אלכוהוליסט: מה שחשוב להם ביותר היא מתן סיוע לאדם היקר לליבם  על מנת לשים קץ לבעיית השתייה ולהביא לידי  התחלה חדשה בחיים.  

 מהי ההגדרה של אלכוהוליזם?

 כפי שהוזכר לעיל, קיימת  מחלוקת לגבי מעל ההגדרה המדויקת של אלכוהוליזם, אך ישנם אלמנטים בסיסיים של המצב. על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), המאפיינים של אלכוהוליזם כוללים:    תשוקה חזקה לאלכוהול

שימוש מתמשך באלכוהול למרות בעיות כרוניות פיזיות, נפשיות או בין-אישיות.

חוסר היכולת להציב גבולות על כמות השתייה.

בנוסף לנקודות שהוזכרו לעיל, מרפאת מאיו מתארת אלכוהול כמחלה המתאפיינת במחשבה מתמדת  על אלכוהול, תלות גופנית המתבטאת בצורך לשתות בכמויות הולכות וגדלות כדי להשיג את אותו אפקט, חווית סימפטומים של גמילה בעת הפסקת שתייה, כמו גם חוסר היכולת לחזות או להגביל את כמות, משך או השלכות השתייה.

 סימנים וסימפטומים של אלכוהוליזם

  במידה רבה, הסימנים המצביעים על כך שהאדם הוא אלכוהוליסט  דומים למאפייני האלכוהוליזם. אלכוהוליזם מזוהה בדרך כלל על ידי ההתנהגות של האלכוהוליסט, במקום להיות מאובחנים על ידי בדיקה מדעית. אובדן היכולת לרסן את עצמך מלקחת את המשקה הבא, או להימנע מלכתחילה לשתות, הוא אחד האינדיקטורים המובהקים ביותר של בעיות השתייה. רוב האנשים השותים באופן קבוע יודעים ומציבים את הגבולות שלהם ובנקודה מסויימת יניחו את הבקבוק בצד או שיסרבו להצעה נוספת לשתיה, אך אלכוהוליסט בדרך כלל ימשיך לשתות. יותר מכך, אלכוהוליסטים  נוטים לפתח סיבולת לסם, כך שעליהם לשתות כמויות גדולות הרבה יותר כדי להרגיש את אותה השפעה. יתר על כן, בעוד אלכוהול בדרך כלל נצרך באירועים חברתיים כגון מסיבות, מסעדות או ברים, אלכוהוליסטים נוטים להתחיל לשתות לבד, הם לעיתים קרובות יינקטו צעדים כדי להסתיר את העובדה שהם שותים, על ידי הסתרת בקבוקים במקומות סודיים בבית או בעבודה, ועל -ידי המצאת תירוצים כדי להתגנב החוצה ולשתות. גרוע מכך, אלכוהוליסט מפתח ריטואל המלווה את השתייה, הוא יכעס ויתרגז כאשר לוח הזמנים שלו, בכל הקשור לשתייה, משתבש או שמתחילים לשאול אותו שאלות לגבי מהות הריטואל. תחושה של עילפון, BLACK OUT, במצב של שיכרות, המאופיין על ידי שכחה, מאוחר יותר, של שיחות ופעילויות בהם היו מעורבים, הוא סימן נפוץ שאדם הוא אלכוהוליסט, כמו גם כשהוא חווה סימפטומים של גמילה כולל בחילות, רעד והזעות כאשר עבר זמן מה מאז המשקה האחרון. סימן היכר נוסף של אלכוהוליסט הוא שאתה עשוי להבחין כי הוא או היא כבר לא נראים נורמלים, כפי שנראו בעבר עד שהם שותים מעט, מבלי להשתכר. האדם פשוט מתחיל להיראות כרגיל.

אלו הם רק כמה מן הסימנים השכיחים של אלכוהוליזם. השאלה החשובה ביותר לשאול את עצמך או מישהו שאכפת לך ממנו ושאתה חושש שייתכן והוא אלכוהוליסט היא, "אתה מרגיש כאילו אתה יכול להפסיק?" אם התשובה היא, "לא," השאלה הבאה שלך צריך להיות, "אתה רוצה עזרה כדי להפסיק?"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ציפי מסייעת למכורים לסמים ואלכוהול למצוא פתרונות יעילים לגמילה המותאמים להם אישית. באמצעות צוות מומחים מקנים להם אף כלים לחיים  על מנת לא לחזור להתמכרות. narconon.israel@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב