דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב ובניית אתרים - מהו אתר טוב? 

מאת    [ 27/01/2008 ]

מילים במאמר: 925   [ נצפה 3990 פעמים ]

אתם עומדים בפתחו של תהליך חשוב לעסק החדש או הקיים שלכם ? בניית אתר. האתר שלכם צריך להיות טוב, כדי להזרים אליו לקוחות. מה הופך אתר לאתר טוב?

השאלה הראשונה והאמיתית שצריכה להישאל היא ? טוב עבור מי? אתר צבעוני, תוסס, מלא באנימציות ואיורים יכול להיות מצויין לחברה שקהל היעד שלה הוא בני נוער, אולם עבור חברת רואי חשבון בוודאי שלא. לפני שמתחילים לעבוד על עיצוב האתר, חשוב להבין ולחקור מיהו קהל היעד של האתר. מה מעניין את קהל היעד שלנו? חיפוש ברשת האינטרנט יכול לעזור מאוד בהכרת השטח. איזה אתרים נעשו ברשת עבור קהל היעד שלנו? נסו לחשוב על חברות שפונות לאותו קהל יעד. בדקו את האתרים שלהם. איך הם נראים? מה המאפיינים שלהם מבחינת העיצוב ? האם הם צבעוניים, או חד גוניים, האם הם עמוסים בטקסטים או בתמונות, האם יש בהם אנימציות. ובחינת המבנה ? איך בנויה מפת האתר, איך מוצגים התפריטים, כמה דפים יש, ממה מורכבים הדפים? אתרים אלה לא חייבים להוות דוגמא, שכן ייתכן והם לא משרתים נכונה את המטרה, אולם גלישה ביקורתית באתרים אלה תוכל להניב מסקנות, ותעזור לנו להחליט מה נכון ומה לא נכון עבור קהל היעד שלנו.

לאחר שהסקנו מה כדאי שיהיה באתר על מנת שיתחבב על ידי קהל היעד שלנו ? אנו ניגשים לשאלה הבאה והחשובה - בשביל מה? לפני כל פעולה, יש לשאול את השאלה ? מה המטרה? איזו פונקציה האתר שאנו בונים צריך למלא? האם זהו אתר תדמית, שמהווה מעין תיק עבודות, או אתר מכירתי שמאפשר קניית מוצרים או שירותים דרכו? או שמא מדובר באתר אינפורמטיבי בנושא מסוים, או בכמה נושאים כגון אתרי אינציקלופדיות למיניהם? אולי מדובר בפורטלים שמרכזים קישורים לאתרים שונים ואפליקצית שונות. אולי אתר חדשותי? אולי בכלל מדובר באתר אינדקס, שמתפקד כמו ספר טלפונים? בשתי מילים ? מה המטרה? אם נבין היטב את המטרה ? הדרך להגשים אותה תהיה קלה יותר.

השאלה הבאה שיש לשאול היא ? מי מנהל את האתר? מובן מאליו שאתר חדשותי חייב להתעדכן לפחות פעם אחת ביום. יהיה נכון במקרה זה לבנות אתר עם מערכת ניהול תוכן, כך שמנהל האתר יוכל, בממשק פשוט, לעדכן את האתר ולהעלות אליו טקסטים ותמונות. אולם אתר תדמיתי, כל עוד התדמית לא משתנה ? לא חייב להתעדכן בתדירות גבוהה כל כך. ההפרש בין אתר סטטי (ללא מערכת ניהול תוכן) לבין אתר דינאמי (עם מערכת ניהול תוכן) הוא משמעותי מבחינה כלכלית, וכדאי תמיד לחשוב כמה עדכונים צפויים להיות בחודש, כדי להחליט האם כדאי לדרוש מערכת ניהול תוכן או להתספק בפנייה לבונה האתר בכל פעם שצריך לעדכן דבר מה באתר. חשוב גם לבדוק מהן עלויות העדכונים באתר סטטי, על מנת לחשב מה כדאי יותר. באם החלטתם שמתאים לכם ומשתלם לכם יותר אתר סטטי, חשוב לדרוש עוד בתחילת העבודה את כל קבצי המקור של האתר, כדי שכל איש מקצוע יוכל לעדכן את האתר, ולא תהיו כבולים בחתונה קתולית לבונה האתר שלכם.

מצאתם מי קהל היעד, מה מטרת האתר והחלטתם מי ינהל אותו. עכשיו נשאר לשאול ? איך? באיזו טכנולוגיה ייבנה האתר? כל דף אינטרנט בנוי בקוד html בבסיסו. חברות בניית האתרים עובדים בעורכי html למיניהם, כדי ליצור את דפי האתר שלכם. מה שנמצא בתוך הדפים יכול להיות תמונות, פלאש (אנימציות), או טקסט. חשוב לזכור, שמנועי חיפוש, כמו גוגל למשל, לא "יודעים" לקרוא תמונות ופלאש. הם יודעים לקרוא רק טקסט. לכן, אם יש צורך לשלב פלאש ותמונות, כדאי לשלב אותם בצורה נבונה בתוך דף html המכיל טקסט רציף. לכן, רצוי שלחברת בניית האתרים שבחרתם יהיה מושג בסיסי בנושא קידום אתרים במנועי חיפוש. לפני תחילת העבודה, יש לבנות אפיון אתר מסודר, מלווה אפילו בתרשימים מה צריך להיות בכל דף. יהיה נכון ליצור תרשים זרימה של דפי האתר. תרשים זרימה יאפשר עבודה נוחה יותר לבונה האתר, וכתוצאה מכך, הוא יוכל לספק לכם את העבודה מהר יותר וטוב יותר.

העבודה הסתיימה, האתר באויר. עכשיו נותר לשאול - איך יגיעו אליו הגולשים? על מנת שמנועי החיפוש "יכירו" את האתר שלכם, יש לדאוג לשיווק בתוך רשת האינטרנט, ומחוצה לה. מעבר לבנייה נכונה של האתר באופן שיהיה ידידותי לגוגל (זאת נשאיר לבונה האתרים שלנו) יש דברים רבים שניתן לעשות כדי לעזור לאתר שלנו להופיע במקומות הראשונים במנועי חיפוש. חברות גדולות, לעיתים מחליטות להשתמש בשירותיה של חברה לקידום אתרים על מנת לקדם את האתר במנועי החיפוש. אולם קידום אתרים הוא עסק יקר. אם האתר שלכם עוסק בנושא שהוא נפוץ באינטרנט, ויש הרבה אתרים מאותו תחום ובעלי אותן מילות חיפוש רלוונטיות, עבודת הקידום קשה יותר, סביר שתזדקקו לחברה מקצועית לקידום אתרים. אולם, אתם יכולים, גם בכוחות עצמכם, "לעזור" לקידום האתר שלכם. קישורים אל האתר שלכם מאתרים רבים אחרים ובאותו תחום, יגרמו לגוגל להתייחס אל האתר שלכם כאתר רלוונטי לגולשים, והוא יציג אותו גבוה יותר. לכן, רישמו את האתר שלכם באתרי אינדקס רבים ככל האפשר. כדאי גם לעשות החלפת קישורים (עם מילות המפתח שלכם) עם בעלי אתרים, כדי להגדיל את הקישורים הנכנסים אל האתר שלכם. כדאי גם להכנס לפורומים בתחום, ולפרסם שם את האתר שלכם. אולם הודעות פרסומיות בפורומים לעיתים לא מתקבלות יפה על ידי חברי הפורום, לכן כדאי לענות על שאלות ולתרום מהידע שלכם, ולא רק לפרסם. חשוב גם לשווק את האתר מחוץ לאינטרנט ? בכל פרסום, ניירת, ואפילו דואר אלקטרוני, תמיד תוסיפו את כתובת אתר האינטרנט שלכם. ההנחיות שרשומות כאן הן רק קצה המזלג של התחום הנרחב והמתעדכן תמידית של קידום אתרים. מומלץ מאוד לקרוא חומר נוסף בנושא. ישנם אינספור אתרים בנושא קידום אתרים ברשת, ותמיד כדאי להיות עם האצבע על הדופק. תפעלו כך ? ותתרמו משמעותית לקידום האתר שלכם.

זהו. בניתם אתר שמיועד לקהל יעד מסוים ומתאים לו, הגדרתם את מטרות האתר ובניתם אותו באופן שהוא משרת אותן ושיווקתם אותו בתוך האינטרנט ומחוצה לו. עכשיו, יש בידיכם אתר טוב, והוא מתחיל "להזרים" אליכם לקוחות. השתמשו באתרי סטטיסטיקה על מנת לגלות לאילו דפים הגולשים נכנסים יותר, כמה זמן הם נשארים בכל מקום, כמה גולשים יש ביום באתר שלכם, ועוד פרטים חיוניים נוספים. תמיד תדאגו שהאתר שלכם יהיה מעודכן, וחדשו בו משהו מדי פעם, כדי שתמיד תהיה סיבה לשוב אליו ולבדוק מה התחדש. בהצלחה.

סטודיו שולמן -
בניית אתרים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב