דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ריצוף חוץ וחיפוי אבן טבעית 

מאת    [ 23/01/2012 ]

מילים במאמר: 508   [ נצפה 3513 פעמים ]

למה דווקא אבן טבעית?

אבן היא אחת מיסודות הטבע. היא מעניקה תחושת ביטחון ויציבות, שימוש בריצוף מאבן מקנה לאזור תחושה של יוקרה והשקעה. השימוש באבן טבעית לריצוף קיים כבר שנים רבות רבות... ניתן לראות זאת בכל הערים העתיקות בעולם, יחד עם זאת ניתן גם לראות ולחוש את השתבחות האבן עם השנים. בניגוד לאבן תעשייתית (כגון אקרשטיין, איטונג) אשר עם הזמן חוזרות למראה של הבסיס מהן הן מיוצרות ? בטון, אבן טבעית כאמור רק משתבחת עם השנים, נראית טוב יותר וכמעט שלא נמצא בה בלאי.

סוגי אבן טבעית מומלצים לריצוף וחיפוי:

כמעט מכל אבן ניתן ליצור מרצפות, אך עם זאת לכל אבן התכונות שלה ולכן יש סוגי אבנים שמתאימות יותר לריצופים. אני אמנה מספר סוגים מומלצים:

אבן בזלת: הבזלת הינה אבן שנוצרה מלבה, לאחר יציאת מהר הגעש התקררה במהירות. דבר זה מקנה לה קושי, עמידות וחוזק. עם זאת חשוב לציין שמומלץ לבחור בקפידה גם את האזור בעולם שממנו מגיעה האבן, לדוגמא גם בארץ יש לנו אבן בזלת אך היא ממש לא דומה בחוזק ובעמידות לאבני בזלת מאזורי אסיה למשל, לכן ריצוף חוץ וחיפוי אבן בזלת ישראלית אינה מומלצת אלא אבן מחו"ל. ניתן למצוא ריצוף בזלת בכל מיני גימורים ? החל מעיבוד גס ועד לעיבוד מלוטש- מבריק כמו שיש. אבן הבזלת מייבוא כפי שנאמר מאוד חזקה ואינה סופגת לכלכוך ? דבר זה עושה אותה מצוינת עבור ריצוף חנייה.

אבן גרניט: גרניט היא גם אבן בעלת קושי וחוזק מצוינים, היא בעלת הרכבים של מינרלים שונים, ניתן להשיג אותה במגוון צבעים וגוונים שהבולטים ביניהם הם שחור, צהוב, אדום ואפור. הגרניט מאופיינת בנקודות שחורות בתוכה שנקראות "מיקה". כמובן שתכונות אבן הגרניט משתנות ממקום למקום בעולם. חשוב לוודא את דרגת הספיגות והחוזק. ניתן להשיגה בכל מיני מרקמים וגדלים על פי העיצוב.

אבן צפחה: הצפחה היא אבן שכבות, מורכבת משכבה על גבי שכבה ? כמו בצק עלים. דבר שיכול להוות בעיה אם לא בוחרים אבן צפחה מאיכות טובה מכיוון שהיא עלולה להתקלף. הצפחה היא אבן מאוד מיוחדת, ניתן להשיגה כמעט בכל גוון אפשרי ? לבן, טורקיז, חלודה, אדום, שחור ועוד... היא אבן מאוד אהובה ומשמשת הרבה גם לריצוף פנים וחיפוי קירות בסלון, במקלחת ועוד... ניתן להשיג בגוונים אחידים יותר ואחידים פחות ? ליצירת מראה טבעי ומעניין.

אבן גיר: נפוצה מאוד בארצנו, ניתן להשיגה בגוונים של לבן עד אדום בהיר. אינה מומלצת במיוחד לריצוף חצר מכיוון שהיא מאוד סופגת, דבר שגורם לספיגת לכלוך מוגברת של הריצוף, בנוסף היא אבן חלשה יותר ואף מתפוררת.

כיום, השימוש של ריצוף חוץ מאבן טבעית  חוזר ותופס תאוצה. אדריכלים ואף אנשים פרטיים מבינים שריצוף וחיפוי מאבן מעניקים יוקרה, יופי ואף תחושה של טבעיות. לדוגמא, תחשבו על רחוב מסוים שמרוצף באבן משתלבת תעשייתית ? תמיד יהיו מרצפות חסרות ובלטות שעולות/יורדות ומסכנות את האזרחים, ולעומת זאת תעלו בראשכם רחוב שמרוצף מאבן טבעית ? לדוגמא רחובות אירופה, רחובות ירושלים העתיקה, צפת, זיכרון יעקב ? אין מה להשוות במראה וביוקרה של רחוב שמרוצף באבן טבעית לעומת אבן תעשייתית.

אמנם העולם מתקדם ולכל דבר טבעי כמעט קיים חיקוי תעשייתי, אך באבן עדיין לא מגיעים לאותו מראה ואותה איכות כמו אבן טבעית אמיתית. הצבעים הייחודיים, המרקם והחוזק, ובנוסף לכך היופי שלא כל אבן נראית בדיוק אותו דבר כמו השנייה מעניק לריצוף מאבן טבעית את ייחודה. גם בתחום של עיצוב גינות קטנות ריצוף האבן תופס תאוצה רבה

מעצבת נוף - התמחות בשילוב אבן טבעית www.tufit.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב