דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול זוגי - כללית או מכבי? 

מאת    [ 10/09/2011 ]

מילים במאמר: 406   [ נצפה 19697 פעמים ]

טיפול זוגי הוא טיפול פסיכולוגי הנוגע להיבטים שונים של הזוגיות. זוגות רבים פונים לטיפול מסוג זה כטיפול מנע, כשהם חשים שלחצי היום יום מאיימים להפר את הרומנטיקה שהחזיקה את הקשר בשנותיו הראשונות. זוגות אחרים פונים לטיפול כזה בעקבות קשיים ספציפיים כגון בעיות בתפקוד מיני, בעיות תקשורת, ריבים קשים שחוזרים על עצמם ואפילו מקרי בגידה של אחד מבני הזוג. טיפול טוב יוכל לפתור את הבעיות ואפילו להציל את הזוג מגירושין.

 

שעת טיפול זוגי יכולה לעלות מאות שקלים אצל פסיכולוג פרטי, ולא כל זוג יכול להרשות זאת לעצמו. בנוסף לכך, כשמדובר בנטל כלכלי רב ישנן לא פעם ציפיות מוגזמות מן הטיפול, כאשר בדרך כלל אחד מבני הזוג יראה בכך בזבוז כסף, וסיכויי ההצלחה של הטיפול פוחתים עקב כך. מסיבה זו ישנה תועלת רבה בפניה לטיפולים זוגיים הנעשים באמצעות קופות החולים. באופן טבעי ישנם הבדלים בין קופות החולים השונות, המתבטאים במספר גורמים.

 

שירותי בריאות כללית

מבוטחי שירותי בריאות כללית המבקשים לפנות לטיפול זוגי יכולים להצטייד בהפניה של רופא מטפל או גורם אחר, אך אין חובה בכך. חשוב לזכור כי הפניה של גורם מקצועי היא בעלת משמעויות כלכליות, ולא רק רפואיות. צוות של אנשי מקצוע בוחן כל פניה לגופה ומחליט אם יש לקיים טיפול זוגי דחוף ועד כמה, מהו סוג הטיפול המומלץ וכדומה. כאשר מדובר בטיפול שניתן בעקבות הפניה ואינו עולה כסף, נקבע הרופא המטפל עבור בני הזוג.

 

עלות טיפול זוגי בשירותי בריאות כללית יכולה להגיע עד כמעט מאתיים שקל, בהתאם לסוג הביטוח הרפואי. כאשר מדובר בטיפול שלא ניתן עקב הפניה יכולים בני הזוג לבחור בעצמם את המטפל. בחירת המטפל נעשית מתוך רשימה של כארבע מאות מטפלים בכל רחבי הארץ אשר פועלים מתוך הסדר עם שירותי בריאות כללית. ניתן להחליף מטפלים ללא הגבלה, כאשר ספירת הטיפולים אינה מחשיבה את המעבר ממטפל אחד לשני.

 

קופת חולים מכבי

מבוטחי קופת חולים מכבי יכולים לפנות לייעוץ פסיכולוגי זוגי ללא צורך באבחון רופא ואף לא בהפניה של רופא משפחה. ניתן לבחור מטפל מתוך רשימת מטפלים של הקופה, כאשר אין שום הגבלה על בחירת המטפל. במקרים בהם הדבר נדרש ניתן אפילו להתחיל טיפול זוגי אצל מטפל אחד ולעבור באמצע הטיפול למטפל אחר. כמובן שספירת הטיפולים עליהם משלמים מחיר מופחת אינה מתחילה מחדש במקרה זה.

 

התשלום על טיפול זוגי הוא קצת פחות ממאה שקלים לשעה עבור חמש עשרה הפגישות הראשונות, מלבד הפגישה הראשונה אשר ניתנת בחצי המחיר כדי לוודא שבני הזוג מעוניינים בכלל להמשיך בטיפול. ישנם מקרים בהם בני הזוג מעוניינים להמשיך מעבר לחמש עשרה הפגישות הללו והדבר הינו אפשרי. במקרה כזה עולה התעריף לשעה למאה ארבעים – מאה חמישים שקלים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב