דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תואר ראשון בחינוך - דרושים מנהיגים 

מאת    [ 31/03/2011 ]

מילים במאמר: 462   [ נצפה 3494 פעמים ]

מקצוע החינוך הוא מקצוע מוערך הזוכה לכבוד גם בימינו, בהם נדמה לעתים כי תפקיד המורה איבד ממעמדו. בזכות לימודי תואר ראשון בחינוך ניתן לרכוש מקצוע משפיע ובעל משמעות, להוביל, לתמוך ולהקנות דרך ארץ וערכים לתלמידים. תואר ראשון בחינוך מיועד למי שאינם רוצים רק ללמד חומר, כי אם לחנך ולהוות דמות משמעותית רבת השפעה.

למי מיועדים לימודי תואר ראשון בחינוך ומה הם כוללים?

לימודי תואר ראשון בחינוך מיועדים למי שמעוניינים להשפיע על הדור הבא, ולעסוק במקצוע משמעותי במיוחד. תואר ראשון בחינוך מיועד למי שאינם חוששים להתמודד עם קשיים, למי שאינם חוששים משחיקה ולמי שיודעים כי החינוך הוא מאבני היסוד של ישראל וחשיבותו היא רבה לעתיד המדינה ועתידנו כולנו.

לימודי תואר ראשון בחינוך כוללים נושאים רבים – פסיכולוגיה חינוכית, הערכת תלמידים ומתן משוב, ניהול מוסדות חינוך, איתור תלמידים בעלי צרכים מיוחדים וקבלת כלים לתמיכה בהם, פיתוח תוכניות לימודים, אוריינות, ארגון, פיתוח קשר עם הקהילה, פיתוח סביבה לימודית תומכת ועוד. בנוסף, כולל תואר ראשון בחינוך גם התמחות בתחום מקצוע מסוים אותו מבקשים המורים ללמד (מדעים, ספרות, תנ"ך, מתמטיקה ועוד) .

לימודי תואר ראשון בחינוך משלבים לימודים אקדמיים ולימודים מעשיים, זאת במטרה להפוך את בוגריהם לאנשים בעלי מקצוע המיומנים במגוון כישורי למידה וחניכה, תפיסות פסיכולוגיות חברתיות ומתן כלים להתפתחות רגשית אצל ילדים בטווחי גילאים שונים. במהלך הלימוד המעשי במהלך לימודי תואר ראשון בחינוך זוכים הסטודנטים לצפות בשיעורים ובהתנהלותם של מחנכים בעלי מקצוע וניסיון, לבנות מערכי שיעור, ואף לעמוד מול כיתה ולטעום את החוויה הצפויה להם עם קבלת תואר ראשון בחינוך והשתלבות בשוק העבודה כמחנכים מן המניין.

היכן ניתן ללמוד לימודי תואר ראשון בחינוך?

לימודי תואר ראשון בחינוך אפשריים אך ורק במוסדות אקדמיים, בין אם מדובר באוניברסיטאות או במכללות. במקרים רבים, לימודי תואר ראשון בחינוך הם לימודים דו חוגיים, המשלבים לימודי חינוך עם מקצוע נוסף דוגמת פסיכולוגיה, סוציולוגיה, עבודה סוציאלית, ניהול בחינוך או מקצועות החינוך המיוחד. בנוסף על תואר ראשון בחינוך ניתן ללמוד לימודי תעודה בתחום החינוך כמו למשל להיות מנחי קבוצות. אקדמאים יכולים ללמוד במסגרת לימודי הסבה המאפשרים לאקדמאים להפוך למורים ולהעניק לתלמידיהם לימודים ברמה גבוהה מאוד.

ומה בסיום לימודי תואר ראשון בחינוך?

בוגרי תואר ראשון בחינוך יכולים להשתלב במגוון תפקידי הוראה בבתי הספר ובמוסדות הלימוד. בהמשך, יכולים בעלי תואר ראשון בחינוך להמשיך גם אל לימודי תואר שני ולשמש כמנהלים, יועצים, רכזי מקצוע ועוד. בוגרי תואר ראשון בחינוך יכולים גם ללמד במסגרת שיעורים פרטיים, להשתלב במרכזיות פדגוגיות, בבתי ספר מכל סוג, בחינוך המיוחד, במשרד החינוך וכמובן בבתי הספר האלטרנטיביים והבלתי פורמאליים.

תואר בחינוך לאמנות – תואר שני עם משמעות

אחת האפשרויות העומדות בפני בוגרי תואר ראשון בחינוך היא תואר שני בחינוך לאמנות, תואר המאפשר לבוגריו לגדול ולהתפתח בתחום החינוך לאמנויות ובהקניית יסודות האמנות לתלמידיהם. בזכות תואר בחינוך לאמנות יכולים המורים להפוך את תלמידיהם למבינים בתחום האמנות, לבעלי אמירה וליוצרים בזכות עצמם. בוגרי תואר בחינוך לאמנות יכולים לעבוד בבתי ספר, במוזיאונים, בארגונים חברתיים שונים, בבתי ספר קהילתיים ואלטרנטיביים ועוד רבים.

בלוגרית וכותבת מאמרים בנושאי חינוךולימודים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב